Nominera "Årets datorbutik" till SweClockers Awards 2019!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Nov 2008

Webhallen!
Bra bemötande och inget krångel vid returer. Att de utöver det har många fysiska butiker skadar ju inte

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Jun 2010

Webhallen

Bra service, fysisk butik i Uppsala, man slipper kvitton då allt hamnar på medlemsprofilen, poäng på varje köp, achievements att jaga, återkommande medlemsrabatter, god service, trevlig personal, personal med ett sinne för humor på FB. Bra priser och stort sortiment.

AMD Ryzen 5 2600X | ASUS GeForce RTX 2080 8GB DUAL OC | Corsair Vengeance LPX Black 16GB (2x8GB) / 3200MHz | MSI B450 TOMAHAWK - ATX / B450 | Fractal Design Define C - Svart | Corsair RM750X V2 750W 80+ Gold | Noctua NH-D15 |

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2019

Netonnet måste jag nog säga, trots att de inte har superstort utbud är både servicen och priserna ruggigt bra - bekvämt att det dessutom finns butiker hyfsat utspritt.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Okt 2003

Webhallen

Intel Core i7 4790K | Asus Maximus VII Formula | 32 GB DDR3 2400MHz | MSI GeForce RTX 2070 Super Ventus OC 8GB | Några SSD'er

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sundsvall
Registrerad
Dec 2004

Inet!

Bra priser, snabba leveranser och schysst kundservice.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Mar 2004

Inet. Bra priser, oslagbar service och kundbemötande.

| Ryzen 2600@4ghz | Asus prime x470 pro | Msi rtx 2070 | Corsair 16gb 3ghz | Samsung 970 evo plus | Asus mg279Q |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Dec 2007

Webhallen
Bra utbud
Bra service
Många fysiska butiker, ofta på 'bra' ställen.

Ryzen 2700x (Noctua NH-D15) || Vengeance LPX 16GB 3200MHz @14
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce GTX 1080 ROG Strix @2.1/12Ghz
Fractal Design Define S(4x BioniX F140mm+1x Noctua NF-A15) || Corsair RM750X v2
860 EVO 500 | 850 EVO 250 | Crucial M500 240 || Acer Predator XB271HUA + BenQ xl2420t

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Okt 2009

Webhallen utan tvekan!

Skickades från m.sweclockers.com

Louqe Ghost S1 | ASRock Phantom Gaming ITX | Intel Core i9-9900K | Corsair Vengeance LPX 32GB | Gigabyte GeForce RTX 2080 Ti Windforce OC | Corsair SF600 Platinum | Samsung 970 PRO 1TB | Vattenkylning

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Solna
Registrerad
Mar 2019

Elgiganten som ger sina kunder 30/50 dagars prova på.
Man kan alltså returnera en öppnad och använt vara. Denna trygghet har lett till flera köp där jag var osäker i början, men vågade testa och blev skitnöjd. Garantin har jag aldrig behövt att använda, men härligt att den finns.

Ryzen 2700 - be quiet Dark Rock 4
MSI B450 Gaming Pro Carbon AC WiFi - G.Skill TridentZ 16GB 3200c14
Palit RTX 2070 Dual - Samsung C27HG70 Curved 1440p 144hz
Fractal Design Define R6 Vit TG - Corsair rm750x v2
SSD Samsung 860 EVO @ 500MB - SSD Intel 660p @ 1TB

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2016

Komplett, ofta konkurrenskraftiga priser och bra service.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hooden
Registrerad
Aug 2005

Webhallen
Gratis frakt på det mesta
Live lagersaldo
Flera butiker nära en så enkelt att välja
Inga problem med returer
Smidigt med hemkörning om man önskar, samma dag för 99 SEK

Skickades från m.sweclockers.com

Desktop: Moderkort: ASUS STRIX B350-I Gaming | CPU: AMD R7 1700 @ 3,9GHz | RAM: 2x8GB G.Skill Trident 3200 MHz | GFX: GTX 1080 Ti | OS: Windows 10 Pro x64 | Monitor: ASUS PG279Q & ASUS PB278Q

Notebook: ASUS UX370UA i7-7500U/8 GB/512 GB
Nintendo Switch/New 3DS XL - 1006-2151-2466

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Umeå
Registrerad
Okt 2014

Inet får min röst

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linköping
Registrerad
Aug 2019

Jag nominerar Netonnet. Bra priser och bra policys gällande öppet köp och retur.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Okt 2003

webhallen bra service

Arne Berg

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2017

Inet alla dar i veckan.

Kanske lite dyrare än andra återförsäljare men är lätt värt det för deras service och snabba leveranser.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2003

NetOnNet
Oftast lägst pris, fri frakt, garantiärenden är inga problem på plats att få hjälp med.
Köper min pingvinstång för 2kr istället för att betala ibland ett par hundra extra för själva produkten.

.:. 101218 - Mitt allt .:.
http://www.escapefromtarkov.se/ - Svensk EFT Discord

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2019
Skrivet av Savage_Gray:

Elgiganten som ger sina kunder 30/50 dagars prova på.
Man kan alltså returnera en öppnad och använt vara. Denna trygghet har lett till flera köp där jag var osäker i början, men vågade testa och blev skitnöjd. Garantin har jag aldrig behövt att använda, men härligt att den finns.

Helst när det kommer till Datorskärmar. Skulle köpa min försa 1440 skärm. Byta 4 gånger tills jag fick en som hade bra bild. Inga backlight bleeding och clouding här nä. Kommer handla där alltid när det kommer till skärmar. Även tv. Även Datakomponenter om de har inne det jag söker. Mycket bra priser.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Halmstad
Registrerad
Apr 2003

Sjukt svårt.

Men väljer Webhallen denna gång. Bra utbud och service.

[Fractal Design Define R5][Asus Prime X370-Pro][AMD Ryzen 7 1700X 3,4GHz+Noctua NH-U12S SE][Samsung 850 Pro 250Gb][Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3000MHz 16 Gb][Asus GeForce GTX 980 Strix DirectCU II OC][Corsair RM750X]

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Dec 2011

Webhallen

Bra service, bra priser, snabb leverans och väldigt bra betalalternativ.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2005

Det är alltså enbart jag som stör mig på Webhallens otroligt larviga system med "Supply drops"? Går ni in och klickar på Supply drop en gång i veckan? Ser ju ut som något gjort för 5 åringar?

Jag älskar Inets pingvinstänger själv men det går kanske att diskutera. Ja, många av oss svenskar, finländare och holländare gillar lakrits men inte så många andra? För den delen som hatar lakrits (gissningsvis minst 25% av hela svenska befolkningen) så kanske det inte känns lika upphetsande med en lakritsstång?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2006

Inet.
Bättre service och kundfokus finns inte i den här branschen - kanske inte någon annan bransch heller!

Maximus VIII Ranger | Intel i5 6700K | Vengence LPX DDR4 16GB |
GTX 1080 Ti STRIX | EVGA G2 750W | Carbide Air 540 | EVO 840 500GB - 7200RPM 1TB || ASUS ROG PG279Q

Trädvy Permalänk
Hjälpsam
Plats
Karlskoga
Registrerad
Jan 2007
Skrivet av heffaklumpmamma:

Kjell & Company
Låter kanske konstigt, men varje gång jag behövt en obskyr skruv eller annat tillbehör har det funnits i det lilla magiska lagret bakom kassan. Sjukt smidigt för småsaker, och Inet behöver inte fler nomineringar

Låter faktiskt inte konstigt alls.
Kjell har bra utbud.

AMD Ryzen 7 1700 | Vega RX 64 Super | 64 GB Corsair @2933 MT/s | https://valid.x86.fr/fgqnte | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD FX8350 | Polaris RX 460 4 GB | 32 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/0q5pkm | Cooler Master V 700W.
HTPC | https://valid.x86.fr/ez1zxw |

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2006

Webhallen, bra bemötande, fantastiskt enkelt att byta ut på garanti och har väldigt bra lägen för upphämtning när en behöver saker snabbt och deras sida visar enkelt lagersaldo per butik

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2016

Inet får min röst för smidig hantering av returvaror.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skaune
Registrerad
Okt 2013

Webhallen definitivt. Trevlig personal, de har även merchandise till salu vilket jag uppskattar.
Inet kommer på en andra plats i år. Inte lika trevlig personal i butik som webhallen har(jag kanske bara råkade komma in fel dagar).

Men nomineringen kanske borde delas upp i 2 delar. En nationell och en lokal? För det finns lokala datorbutiker som också erbjuder fenomenal service. Jag hade nominerat GH data i Lund, men de har lagt ner dessvärre.

Ryzen 2600, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3000MHz CL15, Asus RTX 2070, MSI X470 Gaming Pro, be quiet! Straight Power 11 750W

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2012

Bodde i Sverige ett år och tyckte både Inet och Netonnet var riktigt bra, fungerade bra hela vägen med beställning, frakt, retur och garanti mm.

Tommorow's battle is won during today's training

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Jönköping
Registrerad
Okt 2004

Inet...

... därför att dom aldrig klagat oavsett hur många grejor jag skickat tillbaka bara för att jag inte gillade dem.

Nej, skojar bara. Det är naturligtvis för pingvinstängerna!

Idioter förbokar datorspel.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2002
Skrivet av Robban75:

Inet.
Bättre service och kundfokus finns inte i den här branschen - kanske inte någon annan bransch heller!

Jag har haft ett par ärenden hos Inet och det har aldrig skötts bra.
Sen vid byte så använder dom sig av åldersavdrag för varor vilket är väldigt förlegat.
Nej varför alla hyllar Inet förstår jag inte. Finns många företag som sköter sina supportärenden bra mycket bättre tyvärr.

Så jo det finns mycket bättre service och kundfokus i branschen.

┌∩┐(◣_◢)┌∩┐

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Borås
Registrerad
Feb 2013

Dustin då det aldrig strulat vid beställning där ifrån.

Gillar vanligen Inet men senaste året haft bekymmer med beställningar, bland annat fått demoex av NVME-disk men således som ny. Förseningar på en surfacebook 3 veckor, samt nu ett b450 kort som skulle inkomma dagen efter beställning har skjutits flera veckor fram i tiden. Så för min del i denna utmärkelse kan man inte leva på gamla meriter.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2018

För mig är det Webhallen. Har aldrig blivit besviken när det gäller dom.
NetonNet kommer som stark tvåa