Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2005

Ljudet hackar via bluetooth

Tjo,

Har en p20 pro som jag kopplat till ett bluetooth headset. Men ljudet hackar. Har ett gammalt headset där funkar ljudet perfekt. Någon som vet vad problemmet kan vara och åtgärd ?

/Force

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2014

Om du bara har problem med ett specifikt headset känns det spontant som att det är fel på själva headsetet? Hackar ljudet hela tiden eller uppstår det vid vissa situationer? Bluetooth är dessutom rätt känsligt för störningar så försök att utesluta yttre störningar genom att t.ex. testa headsetet på olika platser i hemmet.

Skickades från m.sweclockers.com

Define C | MSI B450 PRO Carbon AC | AMD 3700X | Noctua NH-U14S | 32GB Corsair Vengeance 3200MHz | Corsair RM750x | 970 EVO+ 1TB NVMe | EVGA 2080 XC Ultra | Samsung U32J590 4K

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2005
Skrivet av ågren:

Om du bara har problem med ett specifikt headset känns det spontant som att det är fel på själva headsetet? Hackar ljudet hela tiden eller uppstår det vid vissa situationer? Bluetooth är dessutom rätt känsligt för störningar så försök att utesluta yttre störningar genom att t.ex. testa headsetet på olika platser i hemmet.

Okej, provat lite varstans men det hackar. Det är inget annat inställningar m.m som är fel ?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2005

Headsetet funkar på andra mobiler klockrent. Bara på min det hackar i, provat andra headset på min telefon och dessa funkar så det verkar vara detta headsetet och min telefon som det hackar på. Skumt, ingen mer som har tips vad som felet kan vara ?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Dec 2011

Kanske lite samma som att bilen har problem ibland, i det fallet så förhandlar den bitrate uselt så det låter allt från illa till hackvis till perfekt...

MacBook Pro 15" Touch - Asus XG Station Pro - Sapphire Pulse Vega 56
Louqe Ghost S1 - Asrock Phantom Z390 - 8700K
PS4