Fredagspanelen 178: AMD:s boostfrekvenser, RX 5700 XT från partners och nytt från Apple

Permalänk
Melding Plague

Fredagspanelen 178: AMD:s boostfrekvenser, RX 5700 XT från partners och nytt från Apple

Mer boost-snack än du visste du ville ha, senaste nytt från testlabbet och Jonas funderingar om Apple Watch – allt i senaste avsnittet av Fredagspanelen.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Trevligt, perfekt inför helgen. Ingen riktig fredagskänsla utan panelen...!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| i9 10900K AllCore @5GHz | Gigabyte 3080 Vision OC @1845MHz (0.9v) | HyperX 32GB DDR4 @3600 MHz | LG 32'' @165Hz G-Sync | Samsung 970 Evo Plus M2 1TB | Asus ROG Strix Z490-F | Corsair RM750x | Noctua NH-D15 Cromax | FrDesign R7 | Soundblaster AE-5 | LG CX 65" | Nintendo Switch | PS5 Disc Ed. | RetroPie | One+ CE | Amiga 500 |

Permalänk
Medlem

Tänk att på själva otursdagen.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

Har dom ens tid med det är inte dom på Meet & Geek i Göteborg?
Kanske redan för inspelat avsnitt? eller live från Göteborg?

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 32GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5900X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Huawei Mediapad M5, Telefon: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av vinylens:

Har dom ens tid med det är inte dom på Meet & Geek i Göteborg?
Kanske redan för inspelat avsnitt? eller live från Göteborg?

Tänkte live också först, men det står inte live utan "premiär" på Youtube. Live från Geek and Meet skulle vara mycket uppskattat om det skedde!

Visa signatur

7600X,Tomahawk B650,NH-U12A,32GB,RX6700,Black SN850 1TB,860Evo 1TB,RM850x, 27GL850,Torrent Compact

Permalänk
Relik 📜

Som några märkt testar jag köra premiär idag! Hoppas på lite mys i chatten under avsnittet, och tänker att alla får en bra heads up att fixa kebaben nu när ni vet 19:00 gäller.

Skrivet av Lagers:

Tänkte live också först, men det står inte live utan "premiär" på Youtube. Live från Geek and Meet skulle vara mycket uppskattat om det skedde!

Vi pingar @Jacob, @JonasT, @Kenneth och @loevet på den! Live us up på extrakanalen!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Avstängd
Skrivet av emilakered:

Som några märkt testar jag köra premiär idag!

VoteBan @emilakered

[1] YES

[2] NO

Visa signatur

Powered by AMD 3900X

Permalänk
Medlem

@emilakered: Finns det ingen schysst count down feature?

Visa signatur

Dator: Lian Li O11 Dynamic, R9 5900X, MSI X570 ACE, Corsair H150i Pro, G.Skill TridentZ@3733MhzCL16, ASUS RTX 3090 TUF OC, Firecuda 530 2TB, 990 Pro 2TB, Corsair RM850x.
Skärm: LG OLED 42C2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arkin:

VoteBan @emilakered

[1] YES

[2] NO

Det skulle isf vara med #18062036 som grund

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av Arkin:

VoteBan @emilakered

[1] YES

[2] NO

Jag röstar för!

Skrivet av Markusas:

@emilakered: Finns det ingen schysst count down feature?

Mja, vet inte? Premiär-funktionen har ju en sista minutrarna i alla fall.

Skrivet av evil penguin:

Det skulle isf vara med #18062036 som grund

Du vet du vill lyssna på den. Om och om igen.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem

Detta var verkligen ingen bra setup! Försökte på kolla på min mibox men var tvungen att spola tillbaka och hela systemet kraschade...
Slutade med att jag för casta via telefonen som även den hängde bilden ett par gånger med något konstigt overlay

Permalänk
Medlem

Jacob, Sweclockers alldeles EGNA kolmårdstroll <3

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Medlem

Seriöst, släpp boostfrekvenserna, är som Hänt Extra i IT-världen, alla normala människor vet att det handlar om 25-100MHz hit eller dit, vilket betyder = jack shit i verkligheten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GuuFi:

Seriöst, släpp boostfrekvenserna, är som Hänt Extra i IT-världen, alla normala människor vet att det handlar om 25-100MHz hit eller dit, vilket betyder = jack shit i verkligheten.

/sarkasm on
Nej.
AMD LJÖG och jag gillar Intel bättre... nu ska vi blåsa upp det här så mycket vi orkar.
Det kan ju inte mest vara BIOS/UEFI som strular, det måste vara kislet som är skit!
/sarkasm off

On topic så kunde lanseringen med partners vart bättre, men om ett år max så är det ingen som bryr sig längre.... för då har troligen Intel redan en ny, shiny produktserie ute på marknaden, som klockar högre och ger overall högre prestanda, i spel.
Och i den stora världen så rullar befintliga i5-i9:or och Ryzens vidare....

Visa signatur

|[●▪▪●]| #Lekburk#: Ryzen 3700X >-< GB-X570-AE >-< 32GB DDR4 >-< MSI RTX 3070 >-< 970 EVO 1TB SSD>--
--< Arctic Freezer 34 >-< FD Define R4 >-< Seasonic F.+ 650W >-< Acer XF270HUA >-< AOC Q2778VQE >--
#Servering#: Ryzen 1700@3,6GHz >-< Prime X470 Pro >-< 16GB DDR4 >-< GTX 1030 >-< 970 EVO 500GB SSD >--
--< Stockkylare >-< Antec P182 >-< Silver Power 600W >-< Samsung 245T |[●▪▪●]|

Permalänk
Avstängd

Ni måste lösa belysningen för att bli väck ryggskuggorna annars så är nya bakgrunden riktigt nice!

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av Elakekocken:

Jacob, Sweclockers alldeles EGNA kolmårdstroll <3

Skickades från m.sweclockers.com

Va, nej, ja, jo, men okej då. Fan.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av AplAy:

Ni måste lösa belysningen för att bli väck ryggskuggorna annars så är nya bakgrunden riktigt nice!

Som Jonas säger i klippet är det på gång med allt från fler lampor till nya saker i bakgrunden! Fixar studion steg för steg, men kan ju inte låta kameran vila för det.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem
Skrivet av RHWarrior:

/sarkasm on
Nej.
AMD LJÖG och jag gillar Intel bättre... nu ska vi blåsa upp det här så mycket vi orkar.
Det kan ju inte mest vara BIOS/UEFI som strular, det måste vara kislet som är skit!
/sarkasm off

On topic så kunde lanseringen med partners vart bättre, men om ett år max så är det ingen som bryr sig längre.... för då har troligen Intel redan en ny, shiny produktserie ute på marknaden, som klockar högre och ger overall högre prestanda, i spel.
Och i den stora världen så rullar befintliga i5-i9:or och Ryzens vidare....

TPU gav AMD godkänt för ABBA-uppdateringen här: https://www.techpowerup.com/review/amd-agesa-abba-boost-clock... där det dessutom avslutas med beröm: "We appreciate AMD constantly listening to PC enthusiasts and coming out with solutions, rather than basing their customer feedback on some passive data-collection program that's been pushed down users' throats by OEMs." (undrar vem/vilka som avses få den utdelade "kängan"?)

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Lite sen på det men bra avsnitt

MEN white wall of wall ^^ Make wall great again !

Visa signatur

LMAOSHMSFOAIDMT = Laughing my ass off so hard my sombrero fell of and I dropped my taco

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av skanepiraten:

Lite sen på det men bra avsnitt

MEN white wall of wall ^^ Make wall great again !

Lugn, Jonas och Kenneth fixar så snart det hinns med!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S