Permalänk

Fps drops samt crashes i vissa spel

Hej!
Som rubriken lyder så har jag problem med fps drops samt crashes i vissa spel, min fråga är ifall detta beror på min hårdvara eller kanske något annat?

Fortnite flyter på hyfsat bra med min fps cappad på 120 under vanliga förhållanden men så fort jag droppar från bussen eller hamnar i en lite mer hektisk fight så droppar min fps ner som lägst till ungefär 40. Problemet är inte direkt att min fps droppar utan att min mus börjar stutter lagga under dessa drops vilket gör att spelet blir omöjligt att spela. Det är som att musen inte uppfattar alla mina rörelser.

Jag har även problem med PoE som randomly crashar hela mitt spel även fast jag inte laggat något alls innan dessa crashes, spelet går att spela med windows 7 compatability men det gör spelet väldigt laggigt dock utan crashes.

Spelar utöver detta WoW samt streamar det utan några större problem, men kanske inte är så krävande vad vet jag

Tror ni att dessa problem beror på att någon hårdvara som inte pallar med?
Alla spelen ligger på min SSD.

Mus: Logitech G403 Prodigy
Skärm: BenQ 24'' XL2411T 144Hz

Burken består utav:
Intel Core i5 6600K 3.5 GHz 6MB
Sapphire Radeon R9 390 Nitro 8GB Tri-X OC Lite
ASUS Z170 PRO GAMING
Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 2133Mhz Vengeance LPX
WD Blue 1TB 7200rpm 64MB
Samsung 850-Series EVO 250GB
be quiet! Pure Rock

Permalänk
Medlem

Hur länge har detta pågått? Är det en ny dator, hur gammal är installationen?

Rent spontant låter det som drivare/firmware fel.

Visa signatur

“You don’t fear death, you welcome it. Your punishment must be more severe.”
- Bane

Permalänk
Medlem

Håller med tekanna. Skulle nog också kunna vara att du fyllt din ssd till bredden. 250gb är inte så mycket för alla de spelen och ssd mår inte bra när du är fulla. Testa flytta några spel till din hdd så du har iafl 20% utymmr kvar på den.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

B450 Tomahawk 3700X 16gb G.Skill Flare x 860 Evo Noctua DH15 Seasonic focus+ 750W FD Define C Gigabyte RTX 2070 windforce