Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Ängelholm
Registrerad
Nov 2010

Förbeställa iPhone

Gokväll, tänkte förbeställa mig en iPhone 11 Pro men där står att leveransdatum skulle bli 30e sep till 7e okt vilket känns lite tråkigt att få den 1-2 veckor efter lansering.
Någon som har erfarenhet av detta som kan säga om man borde vänta och köpa i affär den 20e eller man ska förbeställa hos någon återförsäljare?

Beror de sena leveransdatumet på att Apple tar höjd för sena leveranser bara eller är det så många som beställt innan mig att de har problem att få fram så många telefoner nu i början?

Hoppas någon har tidigare erfarenhet av detta eller sitter i samma sits som mig nu.

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Aug 2001

Min erfarenhet säger att du får vänta längre om du beställer från vanliga butikerna. Beställer du nu genom mobiloperatörerna har du förmodligen telefonen inom utsatt tid. Annars får du vänta ytterligare 1-2 veckor, kanske mer beroende på hur populär telefonen är.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Jul 2001

@svantessonn: Man brukar få hänga på låset (operatör eller Apples) när förköpet börjar, det var kl 14 idag. Jag kom inte in hos min operatör, överbelastad hemsida, och sen behövde jag jobba. Så jag ringde in en beställning vid 16-tiden och då sa kundtjänstkillen att de inte kunde säga något om leveranstid och att det varit ett hårt tryck. De vet inte hur många telefoner de får till den 20e.

Däremot tror jag att Apple Store, och ibland vissa operatörer, ser till att ha några telefoner hemma i fysisk butik på dagen för säljstart, men då blir nog att köa utanför innan öppning. Kolla med butikerna nära dig

Oh, you think darkness is your ally? You merely adopted the dark. I was born in it, molded by it.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2002

Boka hos aktörer där du kan betala när du hämtar.
Tillgängligheten ser även relativt bra ut hos Apple själva.

Dom senaste två åren tycker jag datumen stämt relativt bra, eventuellt att dom legat lite i överkant.