Permalänk
Medlem

Köpråd Hörlurar.

Tjena.
Nu har min dotter fått sin nya dator och jag tänkte det va dags för ett par nya hörlurar till henne , hon tycker om Corsairs produkter såsom tangentbord och möss.
Så därför har jag tittat på 3 olika headset från Corsair , hon vill ha gamingheadset med mikrofon även om jag har försökt att övertyga henna att hifi lurar låter bättre

Vilket headset från Corsair hade ni köpt?

1. https://www.netonnet.se/art/gaming/gamingheadset/corsair-gami...
2. https://www.netonnet.se/art/gaming/gamingheadset/corsair-gami...
3. https://www.netonnet.se/art/gaming/gamingheadset/corsair-gami...

Mvh / Mangee

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Medlem

Oj, av de tekniska specifikationerna på NetonNet att döma så verkar det inte vara så stor skillnad på dessa. Den mest markanta skillnaden är Virtuellt Surround 7.1-ljud i HS60, och även den uppenbara skiölnaden med trådlöst på HS70.

Personligen har jag aldrig gillat virtuellt surround, så det hela blir egentligen en smaksak. Komforten med trådlösa slår den lilla bit (nästan pun intended) ljudkvalité du tappar (imo).

Så om -jag- skulle välja skulle jag köra HS50 eller HS70, mest beroende på hur budget ser ut.

(Edit: har såna stora chipsfingrar och så små tangenter på mobilen... stavfel en masse!)

Stavfel
Permalänk
Medlem
Skrivet av bergmunt:

Oj, av de tekniska specifikationerna på NetonNet att döma så verkar det inte vara så stor skillnad på dessa. Den mest markanta skillnaden är Virtuellt Surround 7.1-ljud i HS60, och även den uppenbara skiölnaden med trådlöst på HS70.

Personligen har jag aldrig gillat virtuellt surround, så det hela blir egentligen en smaksak. Komforten med trådlösa slår den lilla bit (nästan pun intended) ljudkvalité du tappar (imo).

Så om -jag- skulle välja skulle jag köra HS50 eller HS70, mest beroende på hur budget ser ut.

(Edit: har såna stora chipsfingrar och så små tangenter på mobilen... stavfel en masse!)

Tack för svaret , lutar åt HS70 då detta är trådlöst.
Själv tycker jag mer om stereo ljud än 7.1 , men det är ju inte jag som ska ha dom
Men man kan välja vilket man vill ha så det blir bra.
Mvh / Mangee

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mangee75:

Tack för svaret , lutar åt HS70 då detta är trådlöst.
Själv tycker jag mer om stereo ljud än 7.1 , men det är ju inte jag som ska ha dom
Men man kan välja vilket man vill ha så det blir bra.
Mvh / Mangee

Jag tror att din dotter blir nöjd, ångrar lite att jag inte använder mina trådlösa lurar längre... så skönt att kunna gå ifrån datorn och fortsätta prata/lyssna...

Permalänk
Medlem

Har själv ett par HS60. Själv har jag inga jätteproblem med en lite vassare diskant. Men HS60 är ganska vass, vassare än tex DT880/DT990 om jag ska jämföra med några populära lurar. Är hon känslig för en vassare diskant bör du titta på annat, annars är det bara köra på. Sen tycker jag personligen att HS60 är inget att hänga i julgranen direkt. Men så är det med gaming headsets överlag. Riktiga stereolurar ska det vara. Virtuellt 7.1 är bara skit det med...än så länge ska tilläggas. Kommer säkert en dag då virtuellt 7.1 blir relevant, men inte i dagsläget tycker jag.