Har just köpt ett Varmilo tbord efter en hel del forskning där jag bland annat fann en hel del problem med ducky tbord och en del upplevde jag själv efter jag lånade ett ducky tbord av en kompis i 2 dagar.
Vad jag nu efter lite googlande hittat är att Ducky one 2 mini verkar ha samma tbords kombos om det är med heller utan LED backlight (dock ej säker).
Medans Ducky one 2 TKL (och många,många andra ducky tbord) har olika tbords kombos beroende på om det är med LED heller utan.
Och det verkar som duckys manualler oftas (alltid?) inte har med alla tbords kombos som tbordet har`stöd för.
Så det är ett mini (med/utan LED?) du har o inte TKL?
Två saker som du bör börja med att prova är dessa, och så vitt jag lyckats luska fram verkar vara samma på dom flesta ducky tbord.
Manual finns här https://www.duckychannel.com.tw/upload/2019_06_052/2019060513...
1, Håll ner båda windows tangeterna i 3sek för att reset till fabriks inställningar, finns på PDF sida 45.
2, DIP switcharna på undersidan av tbordet.
Detta är inget från ducky själva utan mer en fix som användare har luskat ut själva då det övre windows tangeter i 3sek inte verkar funka direkt bra för en hel del folk men är ju värt o prova först.
Vad man gör med DIP switcharna är att först DRA UR USB KABELN (en del har dödat tbordet helt om dom ej gjort det) sen flippa alla fyra till det omvända (från fabrik är alla på en sida) koppla in det igen låta det vara ikopplat i nån minut, koppla ur flippa tillbaks switcharna igen koppla in.
Jag hade nog flippat switcharna fram o tillbaks ett par gånger (utan att koppla i mellan varje flipp vill säga) om denna "fix" har med skit/oxid/etc att göra.
Hittade även ett reddit inlägg från "My ducky one keyboard is spamming my inputs"
"FN+F9 for 3+ seconds resets the repeat rate and delay back to normal, if I recall."
Om det funbkar på ditt tbord vet jag inte.
Det jag hade problem med det lånade tbordet var att repete rate/repeat delay trots att LED visade på att dom var på default inställningen helt plötsligt kunde ändra sig utan att LED ändrades (F1-F8 LED visar den inställningen).
Ändrade jag manuellt (FN+F1-F8 beroende på inställningen F1 o F5 är default) till annat än default så ändrades LED o ändrade jag tillbaks till default så funkade det ett tag innan det ändarde sig igen.
En windows tangent reset hjälpte inte ett dugg, dip switch tricket kan ha hjälpt då det verkade funka längre efteråt men jag hade redan fått en anti ducky vibe efter detta+googlandet så använde det inte så länge efteråt.
O kompisen hade aldrig haft det problemet innan och han har ej sagt nåt så har troligen ej haft det efteråt heller (och han hade inga macros/dip inställningar gjorda så inget av detta försvann).