Forumdelen sponsras av

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2019

DHCP-servern svarar inte

Hej!

Har en Arris VIP 2853 som tidigare varit kopplad till Telenor. Jag försöker koppla in den i lägenhetens LAN-uttag för TV-signaler. Jag är bara ute efter basutbudet av TV, och har därför beställt och får levererat TV från en annan leverantör. Felmeddelande "DHCP-servern svarar inte" dyker upp när jag kopplar in boxen enligt instruktion. [Har även provat att koppla in den från ett av uttagen i routern, kommer då längre, men fastnar med budskapet "TV ström saknas", (vilket väl är naturligt eftersom uttaget på routern är ett Internetuttag gissar jag)].
Min fråga är om det finns något sätt att komma tillrätta med problemet att boxen verkar vara knuten till Telenor?

Tack på förhand,

Gunnar

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kungsängen
Registrerad
Apr 2005

@GurraSv: Det här är lite besvärligt. TV levereras ofta via multicast där det måste vara inställt rätt på flera fronter. Boxen är helt enkelt inte inställt rätt i förhållande till vad som kommer i LAN-uttaget. Inställningarna kan du kanske ta reda på men leverantörerna är inte speciellt villiga att ge ut den informationen. Knepigt som sagt.