Grafikfel i WOW med GT750M på MBPro late 2013

Permalänk
Medlem

Grafikfel i WOW med GT750M på MBPro late 2013

Osäker på om tråden hamnat rätt. Annars får mod hjälpa mig.

Jag har problem med ett grafikfel i World of Warcraft Classic som jag inte lyckats lösa själv. Jag länkar här ett par skärmdumpar.

https://ibb.co/Zf2PTNj
https://ibb.co/61h5dgx

Felet är oftast närvarande där skärmdumparna är tagna. Alltså där man skapar sin karaktär i spelet. Klickar man runt lite så kommer felet ibland och försvinner när man byter till nästa bild. I själva spelet har jag fått liknande fel vid ett fåtal tillfällen. Det går alltid att åtgärda genom att ändra någon inställning så att grafiken får ladda om.

Jag spelar på en MacBook Pro sent 2013. Den är utrustad med följande grafikkort:
NVIDIA GeForce GT 750M med 2 GB GDDR5-minne

Datorn har även ett internt grafikkort som heter Intel Iris Pro Graphics. När jag i spelets inställningar tvingar spelet att använda det grafikkortet uppstår inte problemet. Således misstänker jag att det är NVIDIA-kortet som spökar.

Det jag själv har provat är att vrida på alla rattar som finns i spelets inställningar. Där utöver har jag givetvis sett till att grafikkortets drivrutiner är uppdaterade.

Jag har gått bet på detta och är otroligt tacksam för svar!

Mvh
Robin

Förtydligade rubriken från "Grafikfel" samt flyttar till rätt forumdel/Thomas Y
Permalänk

ser ut som någon texture missing/corrupted bug.

vill minnas att de var ganska vanligt att de dök upp lite random här och var i vanilla men oftast character select eller character create menyn.

kan dock ha fel i detta länge sen vanilla kördes för min del...

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

@Rouge of Darkness: Jag bild-googlade "texture missing/corrupted" och du kan nog ha rätt. Det ser ut som att vissa texturer liksom faller bort ibland och ibland inte.

Någon som har någon bra gissning på vad man skulle kunna göra åt det?

Permalänk

@HelsingR: testa reparera spel filen eller installera om. Annars vet ja inte

Permalänk
Bildexpert 📺

Apple och Nvidia har inte dragit jämnt under flera år. Så detta är nog tyvärr en "du får leva med det". Såvida inte Blizzard kan identifiera det som en bugg och lösa det hela för WOW.

Permalänk
Medlem

Tack ska ni ha för era svar. Jag har provat att reparera. Ska prova att installera om vid tillfälle. Tyvärr tror jag att det kan vara som du säger @Laxpudding eftersom att felet inte uppstår när jag använder det andra grafikkortet som inte är NVIDIA.

Permalänk
Medlem

@HelsingR:
Hittade du nån lösning på problemet? Har samma setup med samma grafikfel här. Mäkta frustrerande.

Permalänk
Medlem

Överhettat grafikkort