Detroit: Become Human

Trädvy Permalänk
Bosmang kapawu 👔
Emil Åkered
Plats
Stockholm
Registrerad
Jan 2003

Detroit: Become Human

Vad tycker vi om Detroit: Become Human? Det här är ju ett tidigare PS4-exklusivt spel som kommer till PC senare i år. Rullades ut en teaser inför PC-trailer (...) för några dagar sedan. Vi har ju även systemkrav sedan innan, där det mest spännande kanske är att Vulkan gäller.

Själv har jag aldrig spelat igenom på PS4:an, så.. funderar på att plocka upp på PC. Tycker det är ganska snyggt, så tänker att datorn kan göra mer rättvisa än konsolen. Betygen är väl annars lite blandade.

Ni som spelat, är det värt att kasta pengar på vid PC-release?

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-8400 - Z370M-ITX/ac - GTX 1070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 3600 - Prime B450-Plus - GTX 1080 Ti - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> Surface Pro 4 - m3-6Y30 - 4 GB DDR3
▪ Konsol -> Playstation 4 Pro - Playstation Vita

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jul 2011

kollat när en spelade igenom det, får mycket " mass effect " vibbar, men gillar att man har de olika möjligheterna, så man kan spela igenom det om och om igen, med " good and bad endings "
skulle ge det en stark 4 av 5

Glöm inte att gilla bra inlägg!

AMD Ryzen 7 2700X | ASUS ROG STRIX GeForce RTX 2060 6GB OC Gaming |
Fractal Design Meshify S2 (Blackout) | ASUS ROG STRIX X470-F Gaming |
G.Skill Trident Z RGB 3200mhz 16GB | Samsung 970 EVO Series 500 GB M2 | Seasonic Focus Plus 750W

Trädvy Permalänk
Bosmang kapawu 👔
Emil Åkered
Plats
Stockholm
Registrerad
Jan 2003
Skrivet av Farthinder:

kollat när en spelade igenom det, får mycket " mass effect " vibbar, men gillar att man har de olika möjligheterna, så man kan spela igenom det om och om igen, med " good and bad endings "
skulle ge det en stark 4 av 5

Låter väl lovande! När jag funderar tror jag att jag har spelet gratis på PS4, så.. kanske blir där ändå tillslut.

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-8400 - Z370M-ITX/ac - GTX 1070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 3600 - Prime B450-Plus - GTX 1080 Ti - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> Surface Pro 4 - m3-6Y30 - 4 GB DDR3
▪ Konsol -> Playstation 4 Pro - Playstation Vita

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2014
Skrivet av emilakered:

Ni som spelat, är det värt att kasta pengar på vid PC-release?

Nej, snarare att man kanske plockar upp det på rea för typ 150 spänn. Det var väl underhållande till och från men den ostiga handlingen föll mig inte riktigt i smaken, fylld av pekpinnar, religion och med en rejäl urspårning a la David Cage.

Däremot var det stundtals ruskigt snyggt, särskilt delarna med Chloe som även användes som PR för att lyfta fram grafiken och det är nästan värt att spela igenom det enbart som tech demo.

Skickades från m.sweclockers.com

Define C | MSI B450 PRO Carbon AC | AMD 3700X | Noctua NH-U14S | 32GB Corsair Vengeance 3200MHz | Corsair RM750x | 970 EVO+ 1TB NVMe | EVGA 2080 XC Ultra | Samsung U32J590 4K