Köp en World of Warcraft-server – pengarna går till välgörenhet

Permalänk
Medlem

@Quorthon:
Inte mycket för miljön eller välgörenhet, men med hjälp av dessa servrar har jag genom åren haft mycket kul!
Hatkärlek skulle man kunna säga, så fort dom laggat till lite så har man dragit långa ramsor om vilka fattiga jävla laptops/brödrostar som blizzard har till servrar och idioterna till personal som konstant spiller kaffe i dessa.

Att nu kunna vråla att blizzards nya skit servrar laggar medans man kollar på den gamla servern kommer kännas bra
Väl värt pengarna!!

Permalänk
Medlem

Vinst doneras efter A B C och massa andra är avräknat.
Servrarna sägs ha huserat, men dom säljs som obrukbar ej fungerande.

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av aqwedcxz:

@Quorthon:
Inte mycket för miljön eller välgörenhet, men med hjälp av dessa servrar har jag genom åren haft mycket kul!
Hatkärlek skulle man kunna säga, så fort dom laggat till lite så har man dragit långa ramsor om vilka fattiga jävla laptops/brödrostar som blizzard har till servrar och idioterna till personal som konstant spiller kaffe i dessa.

Att nu kunna vråla att blizzards nya skit servrar laggar medans man kollar på den gamla servern kommer kännas bra
Väl värt pengarna!!

Vad har du hittat på med deras äldre servrar? Finns det kvar någon data från wow-servrarna osv?
Eller har du blåst om dem och fortsatt med egna projekt på deras hårdvara?

Visa signatur

Cpu: R5-3600 | MSI MEG X570 UNIFY | Vega64 RedDevil | Corsair 3200 Mhz 16GB | Phanteks PH-TC14PE | Chassi: R4 Arctic White | Steelseries Apex Pro | Logitech G Pro X Superlight | Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av XHI:

Jag: Älskling, jag har börjat köpa inredning till huset vi köper i vår!
Hon: Vad kul! Vad har du köpt?
Jag: .... inredning..?

Haha det låter ungefär som att det blir lika populärt som när jag kom hem med ett serverrack, 2st HP DL380 G6, 2st noname server lådor, switch samt router och placerade i vardagsrummet... Helt plötsligt skulle vardagsrummet möbleras om och vitrinskåpet skulle fungera som en rumsavdelare som gömde mitt fina skåp.. samt att min datorplats blev placerad där med.

Skrev fel modell av server
Permalänk
Medlem
Skrivet av goose007:

@Quorthon: Du måste vara kul på fester.

😂

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av goose007:

@Quorthon: Du måste vara kul på fester.

Hehe, fester där man skryter om hur man har köpt någon dyr värdelös grej med Wow klisterlapp på är för nördiga för mig;)

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

"Saints are in Hell!"
Cooler Master Cosmos II || ASUS P8Z77-V-PRO TB ||Gainward 680 Phantom 4GB|| I7-3770K ||
G-Skill Ares 1866 MHZ 16 GB||BeQuiet! Dark Rock 2||OCZ Vertex 4 256 GB||Samsung 830 120GB||WD Enterprise 1TB||
Plextor PX-LB950SA||Dell U2410||Corsair AX 1200

Permalänk
Inaktiv

Köp en begagnad WoW server

Starta en vanilla WoW server

Bli nedstängd av Blizzard, skriv ut deras copyright claim-brev & rama in, sälj servern igen på eBay som "unique collectible"

Profit

Permalänk
Medlem

@Quorthon
Ojoj, verkar gå upp i värde snabbt, kanske inte så värdelös ändå
Nu ligger dom på ebay för 18,000kr, och 1st har redan sålt för det priset.
https://www.ebay.com/itm/World-of-Warcraft-15th-Anniversary-R...

En bra affär :D!
Men jag tänker då inte sälja min.

Permalänk
Medlem

@anon52343: det där lät bra!

Visa signatur

"Saints are in Hell!"
Cooler Master Cosmos II || ASUS P8Z77-V-PRO TB ||Gainward 680 Phantom 4GB|| I7-3770K ||
G-Skill Ares 1866 MHZ 16 GB||BeQuiet! Dark Rock 2||OCZ Vertex 4 256 GB||Samsung 830 120GB||WD Enterprise 1TB||
Plextor PX-LB950SA||Dell U2410||Corsair AX 1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Quorthon:

Miljövänligare å donera till välgörenhet på annat sätt och dessutom kan man donera mer när man ändå var beredd att betala den dyra frakten, så slipper en skrotbit fraktas över halva jordklotet. Wow klistermärken kan man nog skaffa ganska lätt ändå.

Jaha... carebox på dig.

Visa signatur

WS: R7 5800X, 32GB, Suprim X 3080, Acer X38P+Acer XB271HU
FS: HPE ML110 Gen10 Xeon Silver, Qnap TS-h973AX ~100TB
NW: Fortigate, Ruckus, Zyxel XS1930HP 10Gb