Google avtäcker Stadia Premiere Edition – ersätter Founder's Edition

Permalänk

Har testat GeForce now en del och det känns lovande men inte klockrent. Fördelen det har är ju att steamspelen funkar.
Med en Chromecast ultra och en handkontroll bara kan jag definitivt se hur det här kan bli populärt. De har ett år på sig innan de nya konsolerna kommer att få igång det här och stjäla marknadsandelar. Nu tenderar Google inte att göra så. Men betänk att de sitter på en marknadsföringspotential som är oöverträffad i Youtube och AdWords. De skulle kunna använda de källorna för att fullständigt vräka ut riktad marknadsföring och funkar då tjänsten skulle det vara idiotiskt av utvecklare att inte finnas på plattformen. Som sagt, Google brukar inte agera så, men det är en faktor att ha med sig.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator: Corsair 250D Mini Itx | Corsair 600W 80 Plus Bronze | MSI Z77IA-S01 mITX | Intel Core i7 3770k @ 4,4 ghz | Kingston HyperX blu 8GB 1600Mhz | EVGA GTX 1080 Gaming | Corsair H60 | 120 GB Samsung SSD | 2TB Toshiba HDD | Windows 10 64x bit.
Kringutrustning: EIZO Foris FS2333 | Samsung UE55KS8005 |

Permalänk
Medlem

Tråkigt med ytterligare en platform där man behöver köpa spel. Jag säger som er andra att om dom hade Steam länkning hade jag varit på. Helt förståeligt från Googles sida att dom inte gått den vägen dock.

Skulle gissa att det är lite mer avancerat än att dom bara kör igång spelen i GCP. Antagligen sker det avsevärd optimering och modifikation av spelen tillsammans med utvecklarna för att det ska rulla bra i deras miljö.