PostNord slarvar bort min mobil

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2014

PostNord slarvar bort min mobil

Tjenare, hoppas det är i rätt forum annars kan väl mod flytta tråden.
Skulle skicka in min mobil till Inet då den hade slutat fungera, skrev ut etiketten som Inet skickade till mig på mail och klistrade på.
Någon vecka senare så ringer Inet mig och säger att dom har fått fel paket, tydligen så hade etiketten lossnat, och något geni på posten hade väl klistrat på den på ett annat paket.
Inet har påbörjat en reklamation med posten och säger att dom hör av sig när/om posten hittat paketet.
Finns det något jag kan göra för att få någon ersättning eller liknande? Ska jag skicka en reklamation till PostNord?
Vill påpeka att mobilen låg i orginal-låda, men att den låg i en kartong för att maskera innehållet.
Tacksam om ni har några råd.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Östersund
Registrerad
Okt 2008

har du paketarat rätt och det är ombudet som har klistrat på lappen.. är det ju inte ditt fel alls, postnord får ju stå för notan.

det är inet som ska fixa det åt dig.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Borås
Registrerad
Nov 2006

Håll ut så tror jag nog att @Inet löser detta 👍

Chassi: Corsair Crystal 460X RGB Moderkort: ASUS Z170 PRO GAMING
CPU: i7 6700K @ 4.7Ghz CPU kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance 32GB DDR4 2800Mhz CL14
GPU:
ASUS STRIX GTX 1080 DCUIII Nätagg: Corsair AX 860i OS disk: Samsung EVO 850 512GB SSD Lagringsdisk: WD 1TB & WD Green 2TB Tagentbord: Corsair Strafe RGB MX Silent Hörlurar: ASUS ROG Delta Kylning: 5X Noctua NF-P12 120mm Skärm: AOC 24" C24G1 144HZ Musmatta: SteelSeries Qck+ Mus: Corsair Sabre RGB

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2002
Skrivet av sacapuntas4466:

Tjenare, hoppas det är i rätt forum annars kan väl mod flytta tråden.
Skulle skicka in min mobil till Inet då den hade slutat fungera, skrev ut etiketten som Inet skickade till mig på mail och klistrade på.
Någon vecka senare så ringer Inet mig och säger att dom har fått fel paket, tydligen så hade etiketten lossnat, och något geni på posten hade väl klistrat på den på ett annat paket.
Inet har påbörjat en reklamation med posten och säger att dom hör av sig när/om posten hittat paketet.
Finns det något jag kan göra för att få någon ersättning eller liknande? Ska jag skicka en reklamation till PostNord?
Vill påpeka att mobilen låg i orginal-låda, men att den låg i en kartong för att maskera innehållet.
Tacksam om ni har några råd.

Det är den som köpt tjänsten av Postnord som kan reklamera. Om du fått någon färdigtryckt etikett av Inet och således inte själv behövt betala för frakten så är det rimligen Inet som köpt frakttjänsten, och de verkar ju redan ha öppnat ett reklamationsärende så det verkar ju vara på gång redan?

Om det gått till som du förmodar så är ju dock det avgörande problemet för din leverans att etiketten lossnat från ditt paket snarare än att den sedan hamnat på något annat paket. När ditt paket förlorade den där etiketten så försvann väl förmodligen all information om vart paketet skulle (beror ju på om du märkt paketet på annat vis också)? Att etiketten hamnat på ett annat paket, med eller utan att någon person varit inblandad i att det skedde, är ju mest synd på det viset att ditt pakets lösa etikett därmed även sabbade någon annans paket.

Skrivet av zogez:

har du paketarat rätt och det är ombudet som har klistrat på lappen..

Det lät väl dock som att TS klistrat på etiketten innan den förmodas ha lossnat?

AMD Ryzen7 3800X || Gigabyte X570 Ultra || Evga GTX 1080Ti || Crucial Ballistix Sport 3200 64GB || Samsung 950 Pro 512GB || Samsung 960 Pro 1024GB || XB270HU 1440p IPS G-Sync