Spela in bild och ljud på datorn

Permalänk
Medlem

Spela in bild och ljud på datorn

Hej!

Vad har ni för tips på vilket program jag ska köra om jag vill spela in det som händer på data skärmen plus att det fångar in ljudet. Helst någon som är gratis utan begränsningar.

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem
Permalänk
Rekordmedlem

Det finns numera en skärminspelare i win som du hittar under inställningar/spel/inspelningar.
Men vad som egentligen är bäst beror ju på vad du vill göra, Camstudio är nått jag använt för att göra enklare instruktionsfilmer.
https://camstudio.org/

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

@zaibuf:

Nu är det installerat och klart. Men när jag ska spela in så kommer det upp en ruta där det står:

"
Misslyckandes att starta utmatningen. kolla loggen för detaljer.
OBS: Om du använder koderna NVENC eller AMD, se till att dina grafikdrivrutiner är uppdaterade"

Fattar dock inte, kolla loggan ????

Permalänk
Medlem
Skrivet av RAJ:

@zaibuf:

Nu är det installerat och klart. Men när jag ska spela in så kommer det upp en ruta där det står:

"
Misslyckandes att starta utmatningen. kolla loggen för detaljer.
OBS: Om du använder koderna NVENC eller AMD, se till att dina grafikdrivrutiner är uppdaterade"

Fattar dock inte, kolla loggan ????

Står kolla loggen inte loggan. Loggen skriver ut utförligt felmeddelande om vad som gick fel, brukar oftast vara i någon textfil där du installerat programmet.
OBS -> Settings -> Open Configuration Folder.

Permalänk
Avstängd

@RAJ: Absolut enklast, om du har Windows 10, är att bara trycka Win + G och spela in ifrån gränssnittet som kommer upp. Det får med ljud då det är gjort för spel, men det funkar ju på alla program. Dock fungerar det inte om du vill spela in flera program samtidigt. Camstudio har jag använt lite och det är helt ok. Skype ska ha någon liknande funktion tror jag men det kanske behövs att du har ett samtal med någon, delar skärmen och så.