Lifebook a series laptop vägrar starta

Permalänk
Medlem

Lifebook a series laptop vägrar starta

Tjena. Min moder har någon billig fujistu laptop. Enligt henne har hon gjort absolut ingenting för att detta ska hända.

Kort sagt. När jag startar laptopten så kommer fujistsu loggan med den lilla cirkeln som snurrar fram. Sedan händer absolut ingenting. Den fryser inte eller nåt. Bara fortsätter ladda. När laddningssladden är i så lyser även laddningslampan Orange/rött.

Laptopten ger mig ingen chans att komma till BIOS eller liknande

Någon som har liknande erfarenhet?

Mvh

Permalänk
Hedersmedlem

Låter som att hårddisken har kraschat?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

eller minnesfel? Öppna o kolla om du har två minnesmoduler o ta ut en i taget o testa.

eller:
Please do a hard reset first, remove the battery and AC adapter and press and hold the power button for around 20 secs then see if it would turn back on.

eller öppna o ta loss huvudbatteri o biosbatteri för att resetta bios

Permalänk
Medlem

@Andreaz1: Jo. Jag lyckade komma åt en boot-meny genom att klicka f12 flera gånger. Startade från ett usb med windows 10 jag har. Installerade utan problem samt formaterade hårddisken. Men samma resultat efter allt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ghandy:

@Andreaz1: Jo. Jag lyckade komma åt en boot-meny genom att klicka f12 flera gånger. Startade från ett usb med windows 10 jag har. Installerade utan problem samt formaterade hårddisken. Men samma resultat efter allt.

Skulle också tro att det är typ SMART-error på disken. Gammal dator?

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Medlem

@Dreijer: Japp. Från 2013 Lifebook A512

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ghandy:

@Andreaz1: Jo. Jag lyckade komma åt en boot-meny genom att klicka f12 flera gånger. Startade från ett usb med windows 10 jag har. Installerade utan problem samt formaterade hårddisken. Men samma resultat efter allt.

Försök igen men ta bort alla partitioner på disken också.

Vissa fel krävde att man gjorde det också för att vissa fel var kvar när de först bara formaterade. Trycker man sen nästa när det inte finns nån partition på disken så fixar den resten när den fortsätter installera.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Ghandy:

@Andreaz1: Jo. Jag lyckade komma åt en boot-meny genom att klicka f12 flera gånger. Startade från ett usb med windows 10 jag har. Installerade utan problem samt formaterade hårddisken. Men samma resultat efter allt.

Då låter det mer som krasch på hårdvarunivå snarare än korrupt operativsystem.

Skickades från m.sweclockers.com