Spelar du Apex Legends fortfarande?

Trädvy Permalänk
Bosmang kapawu 👔
Emil Åkered
Plats
Stockholm
Registrerad
Jan 2003

Spelar du Apex Legends fortfarande?

När Respawn rullade ut Apex Legends i februari blev det snabbt en raket. Dels för att spelet vad gratis, dels för att både Fortnite och PUBG började kännas lite gamla i mångas ögon. Helt plötsligt dyker det upp ett nytt, välpolerat Battle royale-spel på marknaden – succé!

I vilket fall, sedan dess har en hel del vatten flutit under broarna så att säga. Apex Legends har helt klart tappat ordentligt i popularitet, och smekmånaden är över. Det märktes inte minst runt Iron Crown-eventet då både spelet i sig och utvecklarna bakom fick stenhård kritik av många.

Så, till frågan jag är nyfiken runt! Spelar du fortfarande Apex Legends? Och till det, varför/varför inte? Jag riktar mig främst till de som faktiskt testat, inte alla er som inte ens hoppat in. Ni får gärna delta i snacket såklart, men omröstningen saknar bra alternativ att klicka på.

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-8400 - Z370M-ITX/ac - GTX 1070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 3600 - Prime B450-Plus - GTX 1080 Ti - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> Surface Pro 4 - m3-6Y30 - 4 GB DDR3
▪ Konsol -> Playstation 4 Pro - Playstation Vita

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Nov 2018

Jag gillade utseendet/grafiken och känslan, men tvånget att ingå i team med andra dödade glädjen för mig. Jag vill bara spela för mig själv. Om Apex får ett enspelarläge kan det vara aktuellt igen.

Moderkort: MSI Z390-A Pro | CPU: Intel Core i5-8600K @ 4.6 GHz | CPU-kylare: be quiet! Dark Rock Pro 4 | RAM: Corsair Vengeance 32 GB (4x8) DDR4-3000 CL15 LPX | GPU: Palit RTX 2080 Ti 11 GB GamingPro OC | SSD: Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | HDD: Seagate BC 2 TB + WD Red 4 TB + Seagate BC 1 TB | PSU: EVGA 650 W GQ Gold | Chassi: be quiet! Silent Base 801 | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Trädvy Permalänk
Bosmang kapawu 👔
Emil Åkered
Plats
Stockholm
Registrerad
Jan 2003

För egen del tröttnade jag tvärt. Jag vet inte riktigt varför, lirade en hel del med @Kenneth och @JonasT. Vi hade kul, pangade på. Sedan en vacker dag var det bara.. bläh. Och sedan startade vi aldrig spelet igen typ.

Känner nästan inget sug heller. PUBG tycker jag efter längre pauser att "det vore kul att lira lite igen", och då blir det några rundor. Inget sådant kliande för Apex direkt. Som sagt, vet inte riktigt varför, utan jag bara tröttnade.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2007

Spelade väldigt mycket men nyligen slutat i princip. Det är såna där småproblem med dålig hitreg som får mig att tappa suget att spela. Tydligen ska det bero på låg tickrate, eller kass nätkod. Att dö efter man hunnit runt ett hörn eller skjuta 20 skott som träffar utan att de dör orkar man inte med när man börjat tröttnat på spelet.

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 3700X | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix 3000/15 @ 3733/16
| EVGA 2070 Black | Crucial MX500 2TB | EVGA G2 750W | Windows 10

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlskrona
Registrerad
Aug 2009

"Ja, jag spelar ibland" är mitt alternativ

Asus Zenith Extreme | 32gb DDR4 3200MHZ CL14 | Threadripper 1950X | 1080Ti
Asus Z97 Pro Gamer | 32gb ram DDR3 2400MHz | i7 4790k | 2 x R9 390 - Barnen fått ta över
Asrock P67 Extreme4 rev3 | 16gb DDR3 2400MHz | i7 2600K | R9 290 - Barnen fått ta över
En massa bärbara, servrar, RPi's och andra boxar

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Falun
Registrerad
Feb 2010

När spelet var helt ny färskt och icke ökänt så var det roligt för då var det enklare och kunna eliminera, för ingen hade erfarenhet av spelet var ens likt Pubg i rent spelmekaniskt. Men idag är det bara hardcore spelare precis som med Pubg.

MSI X99A GODLIKE Gaming | i7 6850K | 32GB RAM | RTX 2080

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2017

Har ca 600h på Apex och det är roligt fortfarande till en del, men efter man har gjort allt i battle passet så för mig känns det lite meningslöst att spela för man får absolut inget genom att vinna matcher. Visst du får XP (vilket gör absolut inget efter lvl 100) och du får lite valuta som du inte kan göra nått med förutom att köpa olika versioner utav skins som du redan har, typ som att dom ändrar färgen på ett skin som är svart/vitt till att det är grönt/gult. Har ca 100k utav valutan som jag inte kan använda till något utan att köpa nått utav deras nya skins för riktiga pengar. Jag förstår att dom måste tjäna pengar med tanke av att det är ett gratis spel. Men vi som faktiskt fortfarande spelar detta spel enda sen launch börjar bli trött. Iallafall jag och mina kompisar.

Trädvy Permalänk
Bosmang kapawu 👔
Emil Åkered
Plats
Stockholm
Registrerad
Jan 2003
Skrivet av Sebastian V:

När spelet var helt ny färskt och icke ökänt så var det roligt för då var det enklare och kunna eliminera, för ingen hade erfarenhet av spelet var ens likt Pubg i rent spelmekaniskt. Men idag är det bara hardcore spelare precis som med Pubg.

Kanske var det för mig med. I början är det ganska fritt, finns inga "perfekta taktiker" eller annat som man "måste" följa. Ingen kan banan perfekt, det blir lite överraskande och nytt. Sedan blir de som spelar mest och är bäst allt duktigare, och jag som är 100 % casual tappar allt mer. Samma symptom som jag upplevde runt Overwatch, där jag också bara lade ned en vacker dag.

TL;DR, jag är för dålig.