Fortfarande värt att köpa en kamera som kom ut 2015? SONY FDR-AX53

Permalänk

Fortfarande värt att köpa en kamera som kom ut 2015? SONY FDR-AX53

Tjena!

Hittade en butik som sålde en Sony FDR-AX53 för ett bra pris , ca 5500 kronor. Har sett flera videor och läst ganska mycket oftast positiva recensioner och inlägg.

Någon som har en personlig erfarenhet av denna kamera? Hade uppskattat om ni kan återkoppla och berätta lite om kameran.

Tackar!

Permalänk
Medlem

Det viktiga är väl om det är en kamera som passar ditt behov ?

Jag har en Pentax K5, som kom ut 2011, tycker det är en fantastisk kamera att fota med, jag har långt ifrån nyttjat dess fulla potential. Jag hade lätt kunnat köpa en sån till om jag fick ett bra pris, oavsett när den lanserades.

Dock hade ja ännu hellre haft någon av de senare då men....

Det är mycket man vill ha

Visa signatur

En del av mina bildlänkar hostas på egen maskin, är bildlänkarna trasiga, ha tålamod.

Permalänk
Medlem

Utvecklingen av kameror har stannat av en del de senaste åren så det händer inte så mycket och så fort som det har gjort tidigare.
Om kameran har de funktioner som du behöver finns det, IMO, ingen anledning att oroa sig så mycket över åldern. Därmed inte sagt att nyare inte kan vara bättre men ofta är även de kameror som är några år gamla bra kameror.

Edit:
Däremot kan man ju få bättre bildkvalitet och större kreativa möjligheter med en systemkamera istället, som har en större sensor.

Permalänk
Avstängd

ja, varför är det inte ett bra val!

Permalänk

Ja tänkte framförallt att priset är väldigt bra och enligt det jag hittills har läst så verkar det vara en bra kamera. Men tack för all feedback!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flexiblus:

Tjena!

Hittade en butik som sålde en Sony FDR-AX53 för ett bra pris , ca 5500 kronor. Har sett flera videor och läst ganska mycket oftast positiva recensioner och inlägg.

Någon som har en personlig erfarenhet av denna kamera? Hade uppskattat om ni kan återkoppla och berätta lite om kameran.

Tackar!

Hej, det är just den kameran jag vill köpa också och har väntat in black friday. Vilken butik har du hittat som säljer den för 5.500kr? Måste vara begagnad?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av MindGem:

Hej, det är just den kameran jag vill köpa också och har väntat in black friday. Vilken butik har du hittat som säljer den för 5.500kr? Måste vara begagnad?

Skickades från m.sweclockers.com

Hej

Det var demo ex hos MediaMarkt men jag har förstått att kameran kommer att erbjudas till ett lägre pris hos flera butiker.
Jag är för övrigt mycket nöjd med kameran.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flexiblus:

Hej

Det var demo ex hos MediaMarkt men jag har förstått att kameran kommer att erbjudas till ett lägre pris hos flera butiker.
Jag är för övrigt mycket nöjd med kameran.

Ja det kan jag tänka mig. Den har ju mycket bra betyg även gemfört med 20.000 varianter 2019. Får hoppas det dyker upp nåt erbjudande 29e nov.

Skickades från m.sweclockers.com