Cooler Master Silencio S600 – sobert och tystgående chassi

Permalänk
Medlem

Trevlig recension som vanligt! Har funderat lite på detta chassit, och nu svalnade mitt intresse rätt rejält.
Är iofs rätt nöjd med mitt R5 fortfarande.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Jacob:

Sött vet jag inte, men som chefredaktör och ytterst forumansvarig är det min uppgift att kunna ta diskussioner och lyssna in feedback. Det senare är tyvärr omöjligt när någon vägrar ta en seriös och saklig diskussion.

Istället väljer du komma med grundlösa anklagelser om att en artikel sponsrad (för att den inte ligger helt i linje med något du tycker, vad har du ännu inte orkat förklara), tar i varje andetag till härskartekniker (nu senast sött) i försök att trycka ned motparten, pekar finger (men ni då!) och drar nu även på dig en offerkofta med ett påstående om att jag tror mig vara bättre än dig. Tråkigt, tänk om du faktiskt hade något vettigt att komma med som vi hade kunnat ta med oss till nästa test?

Eftersom redaktionens röst inte är något värd kan du kanske ta till dig av @Rico01 inlägg istället; "Du har fortfarande inte förklarat eller svarat på de synpunkter du fått från en del medlemmar nu. Om du önskar tas på allvar kan det vara en idé att faktiskt göra det, annars talar du för döva öron om du verkligen önskar upplysa folk om något."

Jag lämnar diskussionen här då den inte ger något för någon. Om du tänker fortsätta med den här attityden och inte ens vill försöka diskutera sakligt och komma med konstruktiv feedback behöver du inte lägga tid på att kommentera mer framöver. Som medlem sedan 2009 hoppas jag att du motbevisar mig.

Så jag får inte längre lämna några kommentarer?
Om ni inte vill ha kritik så kanske ni bör ta bort möligheten att kommentera?
Jag sa aldrig att "artikel är sponsrad" jag sa "känsla av att ni är sponsrade" eftersom den viktiga kritiken av chassit uteblev.
Jag har förklarat vad problemet med chassit är.

Edit: kan vi inte diskutera tempen istället? Är sugen på att köpa chassit och göra ett eget test, men jag har inte tillgång till allt ni har.
Edit2: Verkar som ni inte vill ha kritik. Jag kommenterade för några år sedan ang hur ni testar grafikkort, vilket jag tycker ni gör ett bra jobb med. Dock skulle jag vilja se pcb:n, kylaren och vrm temps. Men jag fick aldrig något svar.

Visa signatur

[I7 9700k] [Asus rog strix z390-f gaming] [2x8GB DDR4 3200MHz CL14 Flare X] [Msi rtx 2070 super gaming x trio] [Corsair RM850X 850W v2] [Samsung 970 EVO Plus 500GB
] [Noctua nh-d14] [Asus Xonar Essence STX] [fractal design define s] [Windows 10 pro x64]

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av robalm:

Så jag får inte längre lämna några kommentarer?
Om ni inte vill ha kritik så kanske ni bör ta bort möligheten att kommentera?
Jag sa aldrig att "artikel är sponsrad" jag sa "känsla av att ni är sponsrade" eftersom den viktiga kritiken av chassit uteblev.
Jag har förklarat vad problemet med chassit är.

Edit: kan vi inte diskutera tempen istället? Är sugen på att köpa chassit och göra ett eget test, men jag har inte tillgång till allt ni har.
Edit2: Verkar som ni inte vill ha kritik. Jag kommenterade för några år sedan ang hur ni testar grafikkort, vilket jag tycker ni gör ett bra jobb med. Dock skulle jag vilja se pcb:n, kylaren och vrm temps. Men jag fick aldrig något svar.

Dags att lägga ner denna diskussionen. Har du konstruktiv kritik/förslag gällande testsystem, testmetoder osv. är du välkommen att ta detta via kontaktformuläret.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk

Happ! Ännu ett chassi som ej är gjort för passiva nätaggregat då de kör ett slags enclosure i nederkant som 95% av alla chassin verkar köra nuförtiden förutom riktiga budget chassin.

Finns det i över huvudtaget något bra modernt chassi oavsett pris som passar passiva nätaggregat? I mitt Fractal Design Define R5 passar ej mitt passiva nätaggregat med ovansidan uppåt då skruvhålen mellan chassit och nätaggregatet inte lierar sig med varandra.

Fractal Design låtsas som ingenting och att problemet inte existerar.

Utmärkt test som vanligt!

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av Dinkefing:

Happ! Ännu ett chassi som ej är gjort för passiva nätaggregat då de kör ett slags enclosure i nederkant som 95% av alla chassin verkar köra nuförtiden förutom riktiga budget chassin.

Finns det i över huvudtaget något bra modernt chassi oavsett pris som passar passiva nätaggregat? I mitt Fractal Design Define R5 passar ej mitt passiva nätaggregat med ovansidan uppåt då skruvhålen mellan chassit och nätaggregatet inte lierar sig med varandra.

Fractal Design låtsas som ingenting och att problemet inte existerar.

Utmärkt test som vanligt!

Jag föredrar att ha fläkten uppåt, även med mitt aktiva aggregat, så vi efterfrågar samma sak.
På sikt kommer jag nog att ordna någon form av öppning, ovanför nätaggregatet.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem

Ser ingen anledning att välja detta över ett budget chassi, visst det ingår fläktar och en fläktsplitter, men i övrigt känns det inte genomtänkt alls.

Nackdelar
- Man måste välja mellan luftflöde och oljud med dörren. Frontdörr känns väldigt 90-tal.
- PSU kåpa.
- Popnitar borde vara förbjudet 2019.
- Endast 2 front och 1 bak, skulle få plats 3+2 med bättre feng shui.
- Hål i toppen utan rejält med utrymme för radiator. (fläktar gör sällan nytta där)

Fördelar
+ 2 Fläktar ingår.
+ Fläktsplitter ingår.
+ Ljuddämpning finns som alternativ.
+ Toppkåpa & toppfilter.

Visa signatur

*5600|B350M-A|32GB|A750|GX750W|Core V21|280AIO|1TB+2TB.

AMD Ryzen 5(Zen3) @4891|Asus Prime|Corsair 2x16 RGB PRO 3200C16 @3800C18|Intel Arc LE @2740MHz|Seasonic Focus| Thermaltake mATX kub|Arctic freezer II| NVMe SSD PCIE 3.0x2 Kingston A1000 1500/1000 + 2,5" HDD Toshiba 1TB & Samsung 1TB i RAID 0.