Utse "Årets datorbutik" i SweClockers Awards

Trädvy Permalänk
Number Six
Registrerad
Dec 1999

Utse "Årets datorbutik" i SweClockers Awards

Nästa del i sagan SweClockers Awards flyttar fokus till återförsäljarna. För första gången på fyra år ska SweClockers utse "Årets datorbutik" och det är ni där hemma som röstar fram vinnaren!

Läs hela artikeln här

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa leder till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2014

Hmm kan det vara en butik som börjar på i?

Skickades från m.sweclockers.com

CPU:Intel i9 9900k RAM:16gb Corsair 3200mhz GPU: Msi RTX 2070 Armor MB: MSI z390-A PRO SSD: Adata sp900 256gb HDD: WD red 3tb(lagring), Toshiba 2tb(mer lagring) Chassi: Fractal design define R2 XL PSU: Corsair RM650 CPU Kylning: Noctua NH-D15

Trädvy Permalänk
Entusiast
Plats
Skatteverkets Inläsningscentral
Registrerad
Aug 2008

Tror det är första gången jag röstar, men bäst service i år har jag fått av Inet, även om Dustin gjort jäkligt bra ifrån sig, även de.

Ibland dricker jag whisky och resterande tid säljer jag cykelkomponenter i kolfiber.

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Borås
Registrerad
Nov 2006

Min röst faller självklart på @Inet
Jag har haft en hel del kontakt med dem, och aldrig har det strulat.

Nu har jag en reklamation som går via dem, så vi får hoppas att det löser sig bra detta med.

Chassi: Corsair Crystal 460X RGB Moderkort: ASUS Z170 PRO GAMING
CPU: i7 6700K @ 4.7Ghz CPU kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance 32GB DDR4 2800Mhz CL14
GPU:
ASUS STRIX GTX 1080 DCUIII Nätagg: Corsair AX 860i OS disk: Samsung EVO 850 512GB SSD Lagringsdisk: WD 1TB & WD Green 2TB Tagentbord: Corsair Strafe RGB MX Silent Hörlurar: ASUS ROG Delta Kylning: 5X Noctua NF-P12 120mm Skärm: AOC 24" C24G1 144HZ Musmatta: SteelSeries Qck+ Mus: Corsair Sabre RGB

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Jan 2002

Ska bli spännande att se resultatet! För egen del är jag en riktig sucker för Webhallen. Det var inte alltid så, men jag har ALDRIG haft ett enda problem med dem sedan jag började handla där mera exklusivt, för flera år sedan. De har tagit tillbaka alla mina returer utan att knorra, deras sida, order- och hämtningssystem är också otroligt smidigt.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2015

Ska man verkligen ha med CDON? Det är ju numera marknadsplats för olika butiker.

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västerås
Registrerad
Aug 2017

Hoppas att Inet eller NetOnNet vinner. Älskar att handla på dem, Inet har de bästa kampanjerna och NetOnNet har de bästa priserna. Blir en växling mellan dem båda när det ska shoppas

Min Burk: CPU: Ryzen 2700X, CPU kylare: be quiet! Dark Rock Pro 4, GPU: 1070 FE, MOBO: Asus ROG strix X470-F gaming, Case: Corsair carbide 275R TG, Lagring: 500GB WD Blue SSD & 500GB Samsung 870 EVO+

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hudiksvall (Forsa)
Registrerad
Sep 2003

Inet Webhallen Dustin för min del och aquatuning för vatten kylning

Låda thermaltake view 91 M-kort ASUS X399 ROG Zenith Extreme CPU AMD Ryzen Threadripper 1920X 3.5 GHz Kylning Hemma byggd vattenkylning 2 x 480mm + 1 x 420mm radiatorer Minne 4 X 8Gb DDR4 HD SSD 240GB OCZ Trion 100 Grafik AORUS GeForce® GTX 1080 Ti Waterforce WB Xtreme Edition 11G AGG Corsair RM 1000w 80+ Gold Skärm Benq XR3501 AMVA 35" Curved

Trädvy Permalänk
Discokungen
Plats
Stockholm
Registrerad
Jun 2005

Webhallen. De har achievements och riktigt trevligt antal butiker.

Intel 7820X - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus RVI Apex - Intel 900p - CaseLabs S8 - Asus Swift - EVGA 750 G2 - Aquaero 6 - Vattenkyld
GeForce 256 -> Gainward Ti 4600-> ATI X850XT -> 2x7900GT -> 7900 GTO -> HIS 4850 -> 2xGainward 570 -> 3xR9-290 -> EVGA 770 SC -> 2xKFA2 980 HoF -> EVGA 1080 FE

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Ulricehamn
Registrerad
Jun 2013

Handlar alltid av lite olika. Framförallt Netonnet, Inet och Webbhallen. Var svårt att välja nån av dessa.

Valde till slut Webbhallen eftersom de kunde leverera min Ryzen 3700X snabbast vid lanseringen och hade MSI B450 Tomahawk i lager vid beställning

Ens signatur blir aldrig riktigt bra hur man än gör.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Apr 2002

Webhallen/Komplett har min röst!

LG 38GL950G 175hz 3840x1600 | 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive | Asus Z390-I | Asus RTX 2070 STRIX OC 8GB | Corsair Vengeance LED 3200MHz CL16 2x16GB | Samsung 970 Evo 1TB | Samsung SM961 1TB | Seasonic Focus Plus Gold 850W | 2 x Dell U2715H | Dell U2414H | SteelSeries Apex Pro TKL | SteelSeries Rival 500 / Model O- | Bose Companion 5 | Corsair H100i RGB Platinum | Noctua NF-A12x25 x 4 PnP | MetallicGear Neo G Mini | WIN 10 Pro 64-bit

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2012

Netonnet = 90 dagar
Webhallen = 60 dagar
Elgiganten = 50 dagar

De som vinner för mig. Brukar oftast vara bäst priser hos dom.

Är lite förbluffad hur inet fortsätter att ha så goda omdömen när deras priser ofta är dyrare och de har färre antal dagar. Inet är bra, men vet inte vad som gör att de hamnar högt hos andra.

MB: Asus X470-f |CPU: Ryzen 5, 3600
GPU: EVGA Gtx 1080 Ftw
PSU: Rm750x v2
Ram: Corsair Vengeance RGB Pro 3200MHz, cl16 2x 8Gb

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2001

Grattis Inet!

E-penis:
i5 4670K @ 4.4Ghz | Asus Maximus VII Hero | 2x8GB Corsair 1600 LP | Asus Strix GTX 1080 8GB | Fractal Design Define R4 | EVGA SuperNOVA G2 750W | Noctua NH-D14 | 6TB HDD | Asus MG279Q 27" | Qpad MK-50 | Logitech G9/G35 | Windows 10 Pro x64

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
127.0.0.1
Registrerad
Sep 2003

Jag vill rösta på Webhallen, men så minns jag alla gånger dom inte har prylarna jag vill ha. Det är fler än en gång jag har fått vända mig till Dustin och Komplett vilket är lite trist, en hög med fri frakt, lvl 14 White hjälper inte när det är tomt i kylskåpet...

1: Intel i7-3930K | 32GB Corsair Dominator GT | Asus Rampage IV Extreme x79 | 2 x 1080 GameRock Premium 8GB | 2 x Samsung Pro 840 512GB | Corsair AX1200i | BenQ XL2411 24" / W1070 135" | Bose QC25 | Windows 10 Pro x64 | HTC Vive |
2: Intel Core i7-4700HQ | 32GB RAM | Intel HM87 Express | GTX 780M | 17" | Windows 10 Pro x64 |

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2004

CDON, Kjell co är väl rätt värdelösa som datorbutiker.

Computersalg - Aldrig testat

Databyrån i Visby - Lokalt men kanske bra svårt att rösta

Elgiganten - De har datorer men kunskaper och sida som tilltalar de som är helt ointresserade av datorer.

Max Gaming - Aldrig testat eller hört om men verkar vara riktigt dåligt utbud.

Proshop - Nja ingen vidare sida och vet inte supporten är något att ha.

Men vad är det man ska rösta på, jag skulle säga att det beror på

Webhallen - Hemsida ok, filterfunktionen inge vidare men bra om man har butik i närheten
Inet - Samma som webhallen men mer datorkomponenterinriktigad inte så mycket elektronikprylar
Netonnet - Bra för elektronik, sä,re för datorkomponter samt deras kunskparer är väl på en 4årings.
Dustin - Har mycket bra utbud av företagssaker som alla andra saknar och snabba.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2005

Tycker om Inet som er andra, men bäst affärer har jag nog faktiskt gjort på Komplett. Aldrig haft problem heller.

| i5 - 8600k | Noctua - NH-D15 | Asus - Prime Z370-P | Corsair Vengeance LPX 2x8GB @ 2400 MHz | NVIDIA GeForce GTX 1080 8GB | SeaSonic FOCUS Plus Gold 650W | Fractal Design Meshify C | Crucial - MX500 250GB / Seagate 2TB | AOC - C27G1 | Razer Ornata Chroma | Logitech G900 Chaos Spectrum | Steelseries Arctis 7 | Win 10 Home x64 |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Holsbybrunn
Registrerad
Okt 2011

Min röst föll på Webhallen.
Jag har aldrig haft problem när jag handlat, alltid blivit bra bemött i kundtjänst. Dom har bra tävlingar och det är riktigt skoj med achivements. Att dom har streamhjälpen är ett fantastiskt initiativ, synd att det inte blir av i år. Hoppas på nästa år.
Det enda minuset jag ser hos webhallen är deras filterfunktion och sökfunktion på sidan.

i7 6700K @4,2GHz|Be-Quiet Pure Rock|Palit GTX 1070 |Vengeance 2x8GB @2666MHz|SSD 850 EVO 250GB|WD Red 2TB|Asus Z170 Pro Gaming|Fractal Design R5 (vit)|Fractal Design Intergra@650w| Logitech G15|Logitech Mx518||Logitech G25|

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Götet
Registrerad
Okt 2013
Skrivet av draanexle:

Netonnet = 90 dagar
Webhallen = 60 dagar
Elgiganten = 50 dagar

Är lite förbluffad hur inet fortsätter att ha så goda omdömen när deras priser ofta är dyrare och de har färre antal dagar. Inet är bra, men vet inte vad som gör att de hamnar högt hos andra.

För att de bara fixar det om det är något strul. Elgiganten ska du prata med en timanställd ung tjej som har noll intresse. Visst, de gör en retur i slutändan och du får köpa nån annan stans. På Inet (och webbhallen) så pratar du med folk som kan och faktiskt vill. Ofta resulterar det med en alternativ ersättningsvara.

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Klippan
Registrerad
Sep 2003
Skrivet av jan-banan:

CDON, Kjell co är väl rätt värdelösa som datorbutiker.

Computersalg - Aldrig testat

Databyrån i Visby - Lokalt men kanske bra svårt att rösta

Elgiganten - De har datorer men kunskaper och sida som tilltalar de som är helt ointresserade av datorer.

Max Gaming - Aldrig testat eller hört om men verkar vara riktigt dåligt utbud.

Proshop - Nja ingen vidare sida och vet inte supporten är något att ha.

Men vad är det man ska rösta på, jag skulle säga att det beror på

Webhallen - Hemsida ok, filterfunktionen inge vidare men bra om man har butik i närheten
Inet - Samma som webhallen men mer datorkomponenterinriktigad inte så mycket elektronikprylar
Netonnet - Bra för elektronik, sä,re för datorkomponter samt deras kunskparer är väl på en 4årings.
Dustin - Har mycket bra utbud av företagssaker som alla andra saknar och snabba.

Maxgaming är bra har handlat av dem mycket, de skickar snabbt, de visst ett bra utbud beror vad du söker de har det mesta.
Proshop har bra priser och supporten är kanon har beställt mycket från dem brukar beställa från iaf
Computersalg också bra har handlat några gånger

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2004
Skrivet av gytepr:

Maxgaming är bra har handlat av dem mycket, de skickar snabbt, de visst ett bra utbud beror vad du söker de har det mesta.
Proshop har bra priser och supporten är kanon har beställt mycket från dem brukar beställa från iaf
Computersalg också bra har handlat några gånger

Gjorde test på lite olika saker men här är några saker dessa sidor föll på.

https://www.maxgaming.se/Shop/Product/List?q=moderkort
Rätt dåligt utbud eller sökfunktion

Proshop - Jag vill kolla efter hårddiskar större än 10TB det gick sådär

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Tornedalen
Registrerad
Apr 2009

Röstade Inet, som vanligt. Ofta bra priser, ofta bra sortiment, skickar alltid iväg snabbt, fri frakt (och fri hemleverans nuförtiden), enkel och gratis retur/öppet köp.
Har haft några retur ärenden med dem detta år och var lika smidigt båda gångerna, jag behövde inte oroa mig om något.

Main: 8700K @ 4.8GHz, Z370-F, 16GB 3200MHz, GTX 1080 TI, ~3.25 TB SSD,
Define C, NH-U14S, 27GK750F [1080p 27" 240Hz], C27JG50 [1440p 27" 144Hz],
Anne Pro 2 [Kailh Box White], G305, DT770 Pro [32Ω]
Unraid Server: 1700X, AX370-Gaming K7, 16GB ECC, Define R6, ~40 TB HDD

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2012

Får en 404 för länken till välgörenhetsdatorn, funkar det för er andra? Har lagt min röst på annat än Komplett oavsett men blev lite nyfiken på vad det innefattade

Corsair Obsidian 650D --- ASUS P9X79 PRO --- Intel Core i7-3820 @4.5GHz
Corsair H60 Hydro Series --- Corsair Vengeance 16GB 1600Mhz CL9
Gainward Geforce GTX 680 2048MB --- Corsair AX 850W PSU
Samsung SSD 830 128GB --- WD Black 1TB HDD

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Huskvarna
Registrerad
Maj 2012

Webhallen är alltid att lita på och de hjälper sina kunder på ett utmärkt sätt när det skiter sig. För mig är dom självklara vinnare oavsett.

AMD RYZEN 5 2600X | ASUS ROG STRIX 2070 ADVANCED | ROG STRIX B450-F GAMING

I ett tidigare liv:
AMD 8350 | AMD Phenom II X2 555 Black edition | AMD Athlon 64 3700+ | Intel® Pentium® II | Intel® 486DX2-66

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
The Korova Milkbar
Registrerad
Dec 2009
Skrivet av jan-banan:

Gjorde test på lite olika saker men här är några saker dessa sidor föll på.

https://www.maxgaming.se/Shop/Product/List?q=moderkort
Rätt dåligt utbud eller sökfunktion

Proshop - Jag vill kolla efter hårddiskar större än 10TB det gick sådär

Maxgaming fokuserar på gaming-utrustning, så som tangentbord och möss. Det är alltid maxgaming som tar in unika tangentbord och är först ut med möss etc. Har alltid köpt mina tangentbord där.

Crucial Ballistix Tactical 16GB 2750Mhz ■ Asus Z170-A ■ MSI GTX 1070 Gaming X ■ Intel i5 6600k 4.5Ghz
be quiet! Pure Rock ■ Samsung EVO 860 500GB
FD Define S ■ EVGA Supernova G2 650W
Seagate 7200RPM 1TB ■ Ducky ONE G&Y PBT, MX Blue ■ Logitech G403
Philips 276E

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
::1
Registrerad
Feb 2004

Vad hände med kylning.com? Dog / bytt namn?

What did the ocean say to the shore? Nothing, it just waved

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2016

webhallen it is

𝕊𝕡𝕖𝕔𝕚𝕗𝕚𝕜𝕒𝕥𝕚𝕠𝕟𝕖𝕣
Corsair Obsidian 500D | Asus ROG Strix X570-F | Ryzen 9 3900X | Kraken X62 | 4x8GB G.Skill Trident Z Neo @3600 C16 | Asus Geforce RTX 2080 Ti ROG Strix OC | Corsair HX1000i | Corsair MP510 480GB | Samsung 840 EVO 120GB | Kingston SSDNow V300 240GB | Seagate Barracuda 1TB

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Mar 2007

För min del är det rätt avgörande för vilka som är bra när man väl stöter på ett problem med en produkt.

CDON: Dyrt med felsökning ifall de kommer fram till att de inte hittar något (kändes ej som att de letade). Svårt att kommunicera med dem också.
Webhallen: Överlag bra men har bland annat köat till en telefon som hade andra specifikationer än utlovat, det enda de erbjöd var pengarna tillbaka men ingen ursäkt eller hjälp med att få rätt. Har även köpt laptop som krånglat utan möjlighet till någon smidig hjälp. Skulle inte köpa dyrare grejer därifrån igen.
Inet: personlig favorit. Vid problem med komponenter har de ställt upp bortom det minsta möjliga. Uppfattar dom som kompetenta och att de vill sina kunder väl. Bra bemötande i butik också. Ska köpa en ny laptop snart och då blir det inet.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Cyberspace
Registrerad
Aug 2004
Skrivet av draanexle:

Netonnet = 90 dagar
Webhallen = 60 dagar
Elgiganten = 50 dagar

Service... hos webhallen har jag bara fått felaktig information från kundservice för att sedan få någon annan i butik när jag väl skulle returnera/byta saker som var köpt på företaget. Som gjorde att min dator blev flera veckor försenad i slutändan.

Men hos Inet har det alltid varit raka rör.

Det är lätt att köpa hos alla om man säger så. Det är när det väl händer något som avgör hur bra en butik är i mina ögon.

MOS8500 > 68000 > 8088 > 286 > 386 > 486 > PMMX > ???? > 3570K > 2700X > 3900X. Fan vad jag älskar datorer!

Hoppas att ARM/RISC kommer med nån sexig skit supersnart!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örebro
Registrerad
Maj 2012

Jag önskar man kunde rösta på mer än en. Jag har haft problem med produkter både från Inet och NetonNet iår och båda har hanterat det galant. Sälja kan alla men att ta hand om problem är det som får dom bästa att skina igenom. Jag får sova på saken helt enkelt.

Chassi: Louqe Ghost S1 | CPU: AMD Ryzen 7 3700X | Kylare: Noctua NH-L12 | Ram: Corsair 16GB DDR4 3600MHz | GPU: EVGA GTX 1080 FTW DT ACX 3.0 | MB: Gigabyte X570 I Aorus Pro Wifi | PSU: Corsair SF750 Platinum | SSD: Samsung 970 EVO 1TB + Intel 660p 1TB | Skärm: Acer Predator XB241YU | Ljud: HD650+NuForce uDAC 3 | KB: Hemmabygge 60% | Mus Logitech G403 Wireless |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jul 2004

Handlat mest hos Webbis men börjat gå över mer till Inet. Varför? De har en överlägsen sida gällande produkttexter, bilder, videos osv. Ska jag handla något överhuvudtaget tittar jag hos Inet främst eftersom all info finns där, något Webbis verkligen borde ta efter. Sen har Inet bättre lagerstatus än Webbis där saker ofta är slut. Slutligen är servicen vid Inets butiker i princip klanderfri.

Webbis å andra sidan får också alla rätt gällande retur/reklamation/service samt har achievements och ett stort utbud så det är många plus där också.

AMD Ryzen 7 3800X | MSI X470 Gaming Pro Carbon | G.Skill 32GB 3600MHz CL16 Trident Z Neo C | MSI 2080Ti Gaming X Trio | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | EVGA Supernova G2 850W | Fractal Design Define S | Acer X34A | Corsair Strafe RGB MX Silent | Corsair Ironclaw RGB | HyperX Cloud II