Vill du vara del av diskussionerna i forumet, ställa frågor eller hjälpa andra? Registrera dig här!

Visst är det extremt mycket fuskare nu?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Umeå
Registrerad
Jul 2001

Visst är det extremt mycket fuskare nu?

Mitt rekord är tre olika på olika servrar på en timmes lir, och då pratar vi RAGE hacking. Jag skulle definitivt säga att jag gått från en typ varannan månad till 2-3 riktigt uppenbara per kväll, eller är det bara jag som haft extrem otur senaste veckorna?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västerås
Registrerad
Jul 2009

Och jag som tyckte det kändes knepigt när jag förbeställde RDR2 idag och fick någon förbokningspryl i spelet. Man vill ju jobba sig upp i spelet och då göra det utan fusk eller andra fördelar.

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skåneland
Registrerad
Aug 2005
Skrivet av Semjonov:

Mitt rekord är tre olika på olika servrar på en timmes lir, och då pratar vi RAGE hacking. Jag skulle definitivt säga att jag gått från en typ varannan månad till 2-3 riktigt uppenbara per kväll, eller är det bara jag som haft extrem otur senaste veckorna?

Kan hålla med om att det känns som att det är fler som fuskar i BF5 än nått annat Battlefield spel jag tidigare spelat.
Sen kan jag inte förstå att vissa är så korkade och gör det helt öppet , vi pratar om 74-1 i kills när alla andra ligger runt 36-9 efter nån minuts spel tid.
Sen får vi inte glömma att vissa spelare är extremt duktig!
Tyvärr så verkar Dice och EA inte bry sig så mycket om dessa problem , eller så är det bara jäkligt svårt att ligga steget före.

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Evo
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 16GB 3600MHz / DDR4
MSI Radeon RX 5700 Mech OC 8 GB
Phanteks Eclipse P300 - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - AOC Agon AG272FCX

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2011

Grabbar, Di Leva hälsar att t.om han blir förvirrad av den här tråden och att hans nästa låt ska heta "Man får vara en chipstjuv men det är inte tillåtet".

@Semjonov
Jag har tyvärr inte spelet själv men det har hänt i andra spel att man helt enkelt haft otur många gånger och sedan har man haft tur månadsvis andra gånger. Men sen börjar ju spelet bli gammalt nu också så då passar folk på när man ändå tröttnat och spelnycklar går ner i pris osv.

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Borlänge
Registrerad
Aug 2009

Spelat Firestorm idag 17/10

Spelat Firestorm idag 17/10

Fuskare med varenda gång

Det kommer att ta död på spelet

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Varberg
Registrerad
Jan 2011

Samma sak i BF1 så jäkla mycket, många uppenbara, även många tveksamma lågrank-spelare

Trädvy Permalänk
Forumledare
Plats
Här
Registrerad
Jul 2009

*tråd rensad*

Har raderat ett väldigt märkligt sidospår 🤔

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Haparanda
Registrerad
Apr 2011

jag möter i princip aldrig fuskare, spelar dock inte speciellt mycket firestorm

Skickades från m.sweclockers.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Sep 2012

Spelar BF1 på daglig basis och varje dag, ja jag menar varje dag, är det någon server jag är inne på som har en fuskare och då menar jag inte en spelare som är bra, utan helt uppenbara fusk som invisibility, aimbot, damagemodifier och elitevapen som inte finns på banan.

Jag rapporterar alla jag ser men EA/Dice verkar inte bry sig. Många av dom som fuskar är väldigt höga i level och det tar tid att nå dit även med fusk så dom måste hållit på ett bra tag om dom nu inte kapat ett konto från någon.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Helsingborg
Registrerad
Jun 2005

Upplevt samma sak. Massvis med hackers just nu.

3900X | Dark Rock Pro 4 | X570 Aorus Elite | RTX 2080S | 16GB Trident Z 3200MHz CL14 | RM750X v2 | 970 NVMe | 860 Sata |

Trädvy Permalänk
Geeks Gaming
Plats
Hässleholm
Registrerad
Mar 2010

Har faktiskt bara stött på 1 fuskare sedan Operation Underground.
Blir dock fusk anklagad typ varannan match av okunniga.

|Fractal Design Arc Svart|Fractal Design Tesla R2 650W 80+ Gold|MSI X470 GAMING PLUS|AMD Ryzen 5 2600X|Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz 16GB|Samsung SSD Kit 840-Series 250GB|2TB Seagate Barracuda 7200rpm SATA 6Gbit/s|DVD±RW Samsung 24X DL Svart OEM|EVGA GeForce GTX 980 Ti 6GB ACX 2.0+ SC+|

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skara
Registrerad
Dec 2008

Jag har på ganska kort tid stött på två klassiska fuskare som ränner runt med Lewis och fullständigt manglar ner alla med headshots. En på Operation Underground och nu idag en på Rotterdam... Händer ju inte jätteofta men sjukt frustrerande när det väl händer!

Spelmaskinen
| Be Quiet! Dark Base 700 | Corsair H115i Pro | i5 8600k @4,8Ghz | MSI z370m Gaming Pro Ac | Corsair LPX 3000MHz 16GB | MSI RTX 2070 Super Gaming X Trio | Samsung 830 SSD| AOC AG273QCX | Corsair RM750X | Corsair Gaming K70 | Razer Deathadder |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Götet
Registrerad
Okt 2013

Det är Google Stadia som sponsrat fuskare för att sen kunna visa upp att det inte går o fuska i Stadia

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Sep 2012

min senaste match. Han körde hela paketet. aimbot, damage modifier, invisibility.

Kommer nya varje dag...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Sep 2012

Han avslutade den matchen med ett snyggt 183/2 i k/d. Inte illa!