Datorn fryser och skärmen blir svart

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2019

Datorn fryser och skärmen blir svart

Tja

I förrgår började datorn bli väldigt skum efter jag suttit o spelat WoW 5 timmar i sträck, helt plötsligt fryser sig hela skärmen och jag måste hålla in startknappen för o starta om datorn. Jag hoppades på att det var en engångsföreteelse och testade starta WoW igen vilket funkade fint i cirka en timma sen samma sak igen.

Testade till slut uppgradera drivrutiner ominstallera spelet osv men nu känns de som jag bara förstört datorn genom att försöka starta det hela tiden för nu kan de hända även när jag inte har något spel igång!

Helt plötsligt fryser sig allt, ett fåtal gånger lyckas den återhämta sig efter en halv minut kanske men oftast så måste jag hålla in startknappen o starta om. Kanske värt o nämna att när den återhämtat sig så kan saker se väldigt konstigt ut, ändrat färg osv. Youtube bilden slutar fungera men jag kan höra ljud o se att den spelas, samma med netflix.

Någon som vet vad det kan bero på? Dags för nytt grafikkort?

Trädvy Permalänk
Moderator
Registrerad
Maj 2015

@Bempan: Du ska alltid börja med att skriva upp vilka delar du har i datorn.

Hur gammal är den? Hur ser det ut med temperaturerna på delarna?

ASUS Z97-A | Intel Core i7-4790K | Noctua NH-U14S | ASUS GeForce GTX 1070 Dual OC
2x8GB Corsair Vengeance Pro | Samsung 850 EVO 500GB | Cooler Master V750S
Fractal Design Meshify C | Cooler Master MK750 MX Silent Red | ASUS Strix Claw | Dell U2515H

Frågor eller funderingar? Skicka ett PM eller kontakta oss.