Någon som har erfarenheter utav Cooler Master Masterliquid ML240L?

Permalänk

Någon som har erfarenheter utav Cooler Master Masterliquid ML240L?

Jag har precis fått en Masterliquid ML240L i posten som jag fick på köpet av mitt moderkort (som jag senare lämnade tillbaka men det är en annan historia) och undrar om jag borde installera den eller behålla AMDs stock wraith prism kylare. Jag har hört att det är en rätt så klen AIO och inte är så bra. Så jag undrar om någon här på forumet här har en sådan AIO och kan berätta eran erfarenhet? Är det värt att byta ut den? Just nu så kan jag tycka att datorn är lite på den högljudda sidan och skulle gärna vilja tysta ner den lite. Så ifall AIOn är tystare så kanske det är en anledning att byta ut stock kylaren..

Fyi så är mitt case Phanteks p400 och har en 3700x processor. Jag tror inte att jag ska överklocka särkilt mycket. I så fall bara prova på PBO och Auto OC eller vad det nu heter.

Tack på förhand!

Permalänk
Moderator
Brons i quiz
Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk
Medlem

@Mr_Mattson: Mitt råd är att göra vad du ska med överklockning och se vad du får för temps med Prism sen installera denna och jämför.

Jag gissar på att dom är ganska likvärdiga men att ML240L är tystare. Fördelen med denna så länge den inte är sämre är att du kan sätta på vilka fläktar du vill.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Skrivet av SCORPIUS:

@Mr_Mattson: Mitt råd är att göra vad du ska med överklockning och se vad du får för temps med Prism sen installera denna och jämför.

Jag gissar på att dom är ganska likvärdiga men att ML240L är tystare. Fördelen med denna så länge den inte är sämre är att du kan sätta på vilka fläktar du vill.

Vilka program kan man använda för att se avarage temps osv? Hur gör man benchmarks så man kan jämnföra prism med ML240L?

Samt se eventuella performance gains med överklockning?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.