Går det att återställa förlorade Steam Cloud Saves?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Bollnäs
Registrerad
Okt 2012

Går det att återställa förlorade Steam Cloud Saves?

Tjena.

Är det någon som vet om det är möjligt att återställa förlorade sparfiler via Steam Cloud Save? Har precis uppgraderat min dator och efter ominstallationen av Windows så kan kan inte Steam hitta mina sparfiler för Witcher 3, trots att jag hela tiden har använt Cloud Save innan uppgraderingen.

Har spelat i lite drygt 100 timmar och jag har även sett att spelet har synkat mot molnet varje gång jag har avslutat spelet, men Steam kan som sagt inte längre hitta sparfilerna. Är jag helt rökt eller går det att återställa sparfilerna på något sätt? Har tyvärr inte kvar mina lokala sparfiler då jag blåste om min SSD i samband med ominstallation av Windows.

Mvh

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kattlådan
Registrerad
Jul 2009

@Bacontree:
Enligt information jag hittade så ska man kunna se cloud saves online (och ladda ner dessa).
https://store.steampowered.com/account/remotestorage

Det är bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli det.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Bollnäs
Registrerad
Okt 2012

@Belzader: Tack för tipset, hittade dock bara en fil för Witcher 3 och den är från gårdagen när jag upptäckte detta. Det märkliga är att inget annat spel ser ut att ha drabbats och det är bara Witcher 3 det inte finns några sparfiler för.

Är som sagt 100% säker på att spelet har synkat mot molnet varje gång jag har avslutat så jag har tagit för givet att allt har fungerat.