senaste .iso av windows

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2004

senaste .iso av windows

Hej
jag har en licens till Windows 10 Pro. Men när jag kör deras eget media installations program i datorn så får jag meddelandet att det är något som inte funkar.

Så jag tänkte om jag får tag på den senaste windows avbildningen så kan jag installera det via rufus-programmet.

men hur kommer jag åt det?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2016
Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2012

Kanske denna artikel hjälper? https://www.howtogeek.com/427223/how-to-download-a-windows-10...

TL;DR - Använd ett annat operativsystem eller spoofa vilket operativsystem din webbläsare utger.

CPU: AMD Ryzen 1600 3.8GHz Ram: Corsair 3000MHz 16GB Moderkort: Asus Prime B350 Plus Grafikkort: RTX 2060 PSU: EVGA Supernova G3 750W

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2004

jag behöver komma åt skiv-avbildningen. för microsofts program funkar inte!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2002

Det jobbiga där är att man skickas iväg till "media creation tool" om det ser ut som att man kör Windows.
MCT fungerar visserligen, men det är ju smidigare att ladda ned ISOn direkt.

AMD Ryzen7 3800X || Gigabyte X570 Ultra || Evga GTX 1080Ti || Crucial Ballistix Sport 3200 64GB || Samsung 950 Pro 512GB || Samsung 960 Pro 1024GB || XB270HU 1440p IPS G-Sync

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
SweClockers forum
Registrerad
Aug 2012

Citerar mig från en annan tråd:

Skrivet av LemonIllusion:

EDIT: Om någon från framtiden (hej förresten!) är intresserad av direktlänkar har jag byggt ett sporadiskt fungerande verktyg på jsfiddle. Litar man inte på mig kan man uppnå samma resultat genom att besöka den vanliga nedladdningssidan med en user agent som inte innehåller "Windows".

Guide: Roota din HTC - BB-Kod-knappar på Prisjakt

Min burk - Kvävekyld till 80%
8700K@stock
1070 Ti@stock

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2004
Skrivet av SanyaIV:

Kanske denna artikel hjälper? https://www.howtogeek.com/427223/how-to-download-a-windows-10...

TL;DR - Använd ett annat operativsystem eller spoofa vilket operativsystem din webbläsare utger.

wow, tack. laddar ner nu.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2004

jag har crackat windows men har köpt en licens nu via ebay för en struntsumma. windows har blivit bra på att blockera vissa funktioner för icke-licenserade, t.ex. Skype och även vissa små program som Net framework 2.0 som behövs för att installera Windows via deras egna Windows7-USB-DVD-Download-Tool...

så jag sitter på skitan och undrar hur jag ska installera denna .iso-avbildning i datan utan licenserat windows. Det fungerar inte med rufus eftersom det är nåt fel på programmet, det accepterar inte fat32-format.... bara NTFS. Och med övriga USB-iso program så blir det något knas som gör att det inte går. eftersom filen är för stor för fat32-system, över 4 GB... den är på 4,9 GB så jag sitter på ändan.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
.eu
Registrerad
Jan 2011

kör ms egen "media creation tool" då? brukar fungera fint för mig.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2004
Skrivet av rmd:

kör ms egen "media creation tool" då? brukar fungera fint för mig.

den fungerar bara på Windowsburkar med licens.

Trädvy Permalänk
Moderator
Registrerad
Maj 2015

All antydan till innehav av piratkopierat material är förbjuden och vi kan inte hjälpa till med sådan programvara.

*tråd låst*

ASUS Z97-A | Intel Core i7-4790K | Noctua NH-U14S | ASUS GeForce GTX 1070 Dual OC
2x8GB Corsair Vengeance Pro | Samsung 850 EVO 500GB | Cooler Master V750S
Fractal Design Meshify C | Cooler Master MK750 MX Silent Red | ASUS Strix Claw | Dell U2515H

Frågor eller funderingar? Skicka ett PM eller kontakta oss.