Baka en Galaxy Note10 och vinn presentkort på valfria datordelar

Permalänk
Avstängd

Min bakning

Permalänk

Här kommer mitt bidrag

Ingredienser: tårtbotten, grädde, krämgrädde och hallonsylt. Dekorerad med sockerpasta och ätbar guldfärg.
Riktigt smarrig!

Permalänk
Medlem

Här kommer mitt bidrag i tävligen. Den är gjord av brownie, smörkräm, marsipan och en spegelblank glaze. Riktigt pilligt men vart ändå ganska nöjd 😊

Permalänk

TheNewsV2 Bidrag

Här är mitt bidrag till tävlingen ,
Bakelsen består av egengjord figurkaka med hemgjord glasyr.
Allt är handmålat .

Bild 1
Bild 2
Bild 3
Bild 4
Bild 5

/ David med sambo

Visa signatur

[Cooler Master HAF XB EVO] [Supernova G2 850W] [Corsair 16gb DDR4 3200mhz] [Ryzen 7 1800X] [Noctua NH-D15-SE-AM4 ] [Gigabyte GTX 970 G1 Gaming][Samsung 850 250Gb][SSD 750 Gb]

Permalänk
Medlem

@FatDimaond: Denna ser ju lätt "verkligast" ut. Trodde först det var en mobil som låg där. Mycket snyggt. Hur har du lyckats få till allt sådär?? Tid och kärlek?

Efter att läst tråden blev jag sugen på nåt gott. Men ack är jag på jobbet, får överleva till ikväll då jag får äta kladdkaka. Dock ej i mobilform.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk

är det bara jag som ser att det är digitalt utskriven sockerpasta
detär ej tillåtet.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd

Svar

@Sh4d0wfi3nd: Ja min mamma hjälpte mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av THE FLESH RIPPER:

är det bara jag som ser att det är digitalt utskriven sockerpasta
detär ej tillåtet.

Skickades från m.sweclockers.com

Verket ska skapas med fysiska material. Digitalt skapade bakverk är inte godkända.

Den är ju dock i fysisk form. Inte digitalt som i 1or och 0or. Det är väl en gråzon om man har tillgång till proffesionell utrustning eller inte dock.
Vad säger @Zoyadog om detta?

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk

de ju inte svårt att be en bageri att skriva ut ett sådant
här gäller de att visa egna skills som alla andra har gjort här inne

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Ni andra som har bakat, är det fler än jag son kommit till insikten att sockerpasta/fondant smakar skit? Fint blir det ju man får ju peta bort dekoren om man ska få en god tårta. :/

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bugger:

Ni andra som har bakat, är det fler än jag son kommit till insikten att sockerpasta/fondant smakar skit? Fint blir det ju man får ju peta bort dekoren om man ska få en god tårta. :/

Skickades från m.sweclockers.com

Det är du inte ensam om haha.

Visa signatur

Ryzen 7 5700X | 32GB DDR4-3200 | ASUS ROG STRIX B350-F GAMING | MSI 3080 10GB SUPRIM X | ASUS TUF Gaming 850W Gold

Permalänk

Här har vi min Galaxy note mirror glaze tårta. Hallonmousse, vaniljkräm, vaniljmousse, sockerpasta, mirror glaze och 3st tårtbottnar allt gjort hemma. Nu när jag har fått allt färdigt så ska jag nog ta mig en bit till.

Permalänk
Medlem

Tänkte slänga upp mitt bidrag men jag hinner nog inte färdigt med allt till imorgon. Jag använde mig av marsipan och det var nog misstaget. Sockerpasta hade fungerat bättre tror jag då det inte är lika temperaturkänsligt. Det var ett himla pillande iallafall, men väldigt roligt.

Nu när jag ser @rapidmace (och givetvis flera andras) bidrag så är det bara att konstatera att man får ta av sig hatten och gratulera, och inse att man inte är så begåvad som vissa andra. Grymt jobbat allesammans och må bäste man/kvinna vinna!

Skickades från m.sweclockers.com

Rättstavning
Permalänk

Här kommer mitt bidrag nr 2, då jag redan gjort en baksida som var himla roligt ville jag testa att göra en framsida av telefonen. Det blev en kladdkaka denna gången med effekter penslat med karamellfärg, och sedan en mirror glazing på det! Fick till en bra 3 D effekt 😊.

Vill önska alla lyckatill, bra jobbat alla!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Har man hela torsdagen på sig att skicka in bidrag?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

@GodMorgon: Jag undrar samma sak faktiskt 🤔

Visa signatur

ASUS ROG MAXIMUS XI FORMULA Z390 // Intel Core i9-9900K (Hydro Series™ H150i PRO RGB 360mm) // ASUS GeForce RTX 2080 Ti 11GB ROG STRIX GAMING OC // Corsair Dominator Platinum RGB 32GB DDR4 3200Mhz // Samsung 950 Pro M.2 512GB // Samsung 860 Evo 500GB // PSU Corsair HX1000i

ASUS ROG Strix XG32VQR, 32”, 144hz// ASUS ROG Strix Scope Deluxe // ASUS ROG Chakram // ASUS ROG Delta

Permalänk
Avstängd

när kommer resultat?