Permalänk
Medlem

HP EliteBook Folio 1040 G2

Hej,

Jag köpte i förra veckan en begagnad "gaming" laptop, i tron att den skulle klara av att spela WoW Classic utan lagg, men tydligen så klarar den knappt av att spela wow på medium grafik utan att lagga och ligga mellan 20-35 fps..

Går det att byta ut komponenter i denna bärbara dator (HP EliteBook Folio 1040 G2) som t ex grafikkortet (Intel HD Graphics 5500). Det är en i7 processor så den är det nog inget fel på..

Ett alternativ är ju att jag säljer denna dator för ca 6000:- och köper en ny under black friday runt denna summa? Får man något bra för det?

Uppskattar verkligen svar!

Permalänk
Hedersmedlem

@Proluial: Folio-serien är nästan så långt ifrån en gaming-laptop du kan komma, det är en ultrabook inriktad mot företagare. Om något sålde den till dig som en "gaming"-laptop så ljög de å det grövsta. Nej, du kan inte sätta in något grafikkort i den datorn - Intel HD 5500 är det inbyggda som finns i processorn och det är inte gjort för att spela på.

Jag måste vara brutalt ärlig och få ner dina förhoppningar till mer realistiska nivåer. 6000kr kommer du aldrig att få för den, har du riktig tur får du runt hälften. De brukar gå för mellan 2 och 3000kr på Tradera; jag köpte en för 1500kr som hade ett trasigt batteri.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andreaz1:

@Proluial: Folio-serien är nästan så långt ifrån en gaming-laptop du kan komma, det är en ultrabook inriktad mot företagare. Om något sålde den till dig som en "gaming"-laptop så ljög de å det grövsta. Nej, du kan inte sätta in något grafikkort i den datorn - Intel HD 5500 är det inbyggda som finns i processorn och det är inte gjort för att spela på.

Jag måste vara brutalt ärlig och få ner dina förhoppningar till mer realistiska nivåer. 6000kr kommer du aldrig att få för den, har du riktig tur får du runt hälften. De brukar gå för mellan 2 och 3000kr på Tradera; jag köpte en för 1500kr som hade ett trasigt batteri.

Jag har svårt att tro att du köpte denna dator för 1500. 2016 kostade datorn strax över 20 000:- Självklart förstår jag att priset har gått ner väldigt mycket, men att datorn skulle gå ner 90% av sitt ordinarie pris på tre år har jag svårt att tro..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Proluial:

Jag har svårt att tro att du köpte denna dator för 1500. 2016 kostade datorn strax över 20 000:- Självklart förstår jag att priset har gått ner väldigt mycket, men att datorn skulle gå ner 90% av sitt ordinarie pris på tre år har jag svårt att tro..

Han har rätt. Ett halvdefekt exemplar för ett lakan och ett halvt är inte det minsta orimligt.
Här har du den senaste som gick på tradera: https://www.tradera.com/item/340254/365218977/hp-elitebook-fo...-

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LemonIllusion:

Han har rätt. Ett halvdefekt exemplar för ett lakan och ett halvt är inte det minsta orimligt.
Här har du den senaste som gick på tradera: https://www.tradera.com/item/340254/365218977/hp-elitebook-fo...-

Det som skiljer är att min har i7 processor, touchskärm och säkert något mer.. Jag förstår att den kanske inte är värd 6000 nu när jag tänker efter, men mer än 2490:- borde den väl vara värd?