Microsoft renderar två miljoner städer i Flight Simulator

Permalänk
Cyberman

Microsoft renderar två miljoner städer i Flight Simulator

Den detaljerade världen som ritas upp i kommande Microsoft Flight Simulator använder 2 petabyte data, och ställer höga krav på din uppkoppling.

Läs hela artikeln här

Permalänk
Medlem

Låt göra detta till en "vem-har-störst-ssd" tråd precis Red Dead Redemption 2 tråden! den som får in Flight Simulator på hårddisken först vinner.

För övrigt ser jag fram emot detta spel!

Permalänk
Medlem

New York alltså! Holy shit!

Permalänk
Medlem

Ett av få spel(/simulator) jag ser fram emot. (senast var GTA V); så blir nog ett köp

Permalänk
Medlem

De ska va spännande och ser Sverige från ovan, hur mycket detaljer man kan ser där. Sen i 2020 så kan vi alla storma Area 51 med våra flygplan

Permalänk
Medlem

Men fysikmodell saknas väl fortfarande, antar jag? Tabellbaserad flygmodell...

Permalänk
Medlem

Kommer behöva skaffa typ en 100 Petabit/s uppkoppling för att få skåda vackra Svedala i läckert format alltså.

Man kanske skulle ta fram studentmössan och låtsas bli pilot för en stund när det släpps.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Inget för mig men det finns många som väntar på släppet ..
Har arbetat med en kompis som var fast i Flight Simulator han hade byggt upp en koppit cessna hemma som han satt i och körde spelet jag missunnar inte såna inbitna spelare

Permalänk
Medlem

Hoppas bara inte det blir för mycket mtx. Känns tvivelaktigt om det ens kommer att ha mod support.

Permalänk
Medlem

Har för mig att hela världen i detta är 2 Petabytes men kan ha fel.

Permalänk
Medlem

Skulle vara grymt om Microsoft använde denna enorma värld som bas/karta till State of Decay 3 😁 zombie survival i hela världen.

Permalänk
Medlem

Tycker det är rätt kul att flyga plan i GTA så är sugen på flight simulator, men det får inte bli för avancerat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Viktorph:

Kommer behöva skaffa typ en 100 Petabit/s uppkoppling för att få skåda vackra Svedala i läckert format alltså.

Man kanske skulle ta fram studentmössan och låtsas bli pilot för en stund när det släpps.

Landa med helikopter på ICA Karlssons parkering.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av MsSmith:

Låt göra detta till en "vem-har-störst-ssd" tråd precis Red Dead Redemption 2 tråden! den som får in Flight Simulator på hårddisken först vinner.

För övrigt ser jag fram emot detta spel!

Allt är ju streamat dock.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lankfisher:

Det står i inledningen...

Citat:

Den detaljerade världen som ritas upp i kommande Microsoft Flight Simulator använder 2 petabyte data, och ställer höga krav på din uppkoppling.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snigeln Bert:

Det står i inledningen...

Ahh läste inte, hade bara kollat på ett youtube klipp om spelet.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av cyklonen:

Men fysikmodell saknas väl fortfarande, antar jag? Tabellbaserad flygmodell...

Den är inte tabellbaserad, nej.
Det som de har sagt hittills lutar mot att den kan bli bättre än X-Planes.

Ang. uppkoppling så har jag för mig att de körde demot på ~25 Mbit/s, men de körde dock det lokala området pre-cachat för offlinebruk. Tror inte det är klart vad som riktigt krävs ännu.

Permalänk
Medlem

* Finspång ingår ej bland dessa städer

Permalänk
Avstängd
Permalänk
Medlem
Skrivet av jocke92:

Tycker det är rätt kul att flyga plan i GTA så är sugen på flight simulator, men det får inte bli för avancerat.

Alltså.... Inte riktigt samma sak. Detta är en simulator så det är antagligen en hel del mer avancerat än att slajda runt i luften i GTA.

Själv så ser jag fram emot denna version väldigt mycket, har hållit mig borta från Microsoft flight simulator sen dom halkade efter en hel del och har nu flygiot och hållit mig till X-Plane 11 men nu kommer jag absolut köpa denna version. Jag är redo! Jag är så redo, detta ser uber ut

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lankfisher:

Jo, det står också i artikeln

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av ipac:

* Finspång ingår ej bland dessa städer

Jopp, och ditt hus ingår också (även om du skulle bo i Finspång).

Permalänk
Medlem

Kommer det här spelet vara en bättre representation av världen än Google Earth alltså, då dom nämner detalj ner till 3cm.
Det är hög tid att dom skrotar google street view och mappar hela världen med drönare och photogrammetry. Iallafall tills alla går runt med AR brillor som kontinuerligt scannar in världen ner till minsta detalj, inklusive interiörer osv. M'nniskot, fordon osv kan filtreras bort med AI om så önskas.
Sorry för lite off topic.

Permalänk
Medlem

Satan vad fränt! Blir intressant att se systemkraven.

Permalänk
Medlem

Det här är nog första gången jag är det minsta sugen på en flygsimulator. Asfränt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thomas:

Jopp, och ditt hus ingår också (även om du skulle bo i Finspång).

Nej, AI:n balla ur och renderade ett ägg istället.

(Bor ej i Finspång, ska tilläggas )

Permalänk
Medlem
Skrivet av ipac:

Nej, AI:n balla ur och renderade ett ägg istället.

(Bor ej i Finspång, ska tilläggas )

Så säger alla från Finspång

Spelet ser sjukt nice ut !

Permalänk
Medlem
Skrivet av Viktorph:

Annars finns ju hitta.se om du bara vill kika på Svedala och vill snåla på bandbredden (Ja, jag tycker det är komiskt hur många som använder det namnet istället för Sverige, när det faktiskt är en liten kommun)

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Gamerouge:

Så säger alla från Finspång

Spelet ser sjukt nice ut !

Nej, så säger alla som kommer från Finspångs storebror. Då har man med sig byn som slagpåse hela livet.

Det ser sjukt najs ut ja. Jag tänker mig att den här världen borde vara mer än en flygsimulator. Microsoft Earth SDK, typ. Skulle jag vilja leka med.