Kan inte klicka på högra sidan av skärmen

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Malmö
Registrerad
Apr 2007

Kan inte klicka på högra sidan av skärmen

Jag har fått lite problem i windows och jag vet inte riktigt hur jag ska komma vidare.

Ett område på högra sidan skärmen verkar inte registrera vänsterklick.
Har markerat med blått på bilden nedan vilket område det är som ger problem.
Högerklick fungerar men ger inte vanliga windowsmenyn utan istället visas en liten ruta med "Copy Ctrl + C".

Eller ja, det går att klicka vanligt i windows notification tab om man fäller fram denna men har jag en webläsare eller ett windowsfönster i detta område så kan jag inte klicka på länkar, stänga eller minimera fönstren.
Jag upptäckte det när jag skulle stänga lite flikar i webläsaren tidigare i veckan.

Jag har en misstanke om att det är någon form av overlay från nå program som ställer till det. Exempelvis Windows game bar, men jag vet inte riktigt och inte heller hur jag ska kunna komma åt problemet.

Någon annan som känner igen problemet?
Kanske har bra svar på vad det kan vara?

🖥 → Ryzen 5 2600@4,1ghz • Gainward RTX 2070 • 16GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC (mITX)
💻 → SurfacePro 3 [i5 • 4GB ddr3 • keybaord + pen]
🖱 → Corsair m65 white / ⌨ → pok3r nordic white
📱 → Oneplus6
🎧 → Sennheiser momentum wireless & Logitech g930

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Malmö
Registrerad
Apr 2007

Found it!

Problemet var lite svårt att googla på. Klickproblem i windows kan ha så många olika orsaker ;).
Så det var bara att sätta sig och döda processer en i taget för att få reda på vilken mjukvara som stal ytan.

Visade sig vara programmet slack som inte beter sig som det ska. Av någon anledning norpar slack i nuläget en del av klickutrymmet på höger sida skärmen på min ultrawideskärm. Så fort jag dödar slackprocesserna så börjar det funka normalt igen.
Får skicka in buggrapport till dem

🖥 → Ryzen 5 2600@4,1ghz • Gainward RTX 2070 • 16GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC (mITX)
💻 → SurfacePro 3 [i5 • 4GB ddr3 • keybaord + pen]
🖱 → Corsair m65 white / ⌨ → pok3r nordic white
📱 → Oneplus6
🎧 → Sennheiser momentum wireless & Logitech g930