Vill du vara del av diskussionerna i forumet, ställa frågor eller hjälpa andra? Registrera dig här!

Deliver us the Moon - Ensligt rymdäventyr i övergivna rymdstationer på månen

Trädvy Permalänk
Festpilot, Antiallo
David Kvist
Plats
Göteborg
Registrerad
Jun 2012

Deliver us the Moon - Ensligt rymdäventyr i övergivna rymdstationer på månen

Tänkte tipsa om ett spel som jag fastnade i. Deliver us the moon är utspelar sig i en dystopisk framtid där stora delar av energibehovet levereras från kraftstationer på månen. Dessvärre har energin sinat och all kontakt med besättningen och bosättningarna på månen har brutits.

Som del av ett litet team ingenjörer från den tidigare rymdorganisationen har en sista raket färdigställts och spelaren får ta kontrollen över en protagonist som ensam reser till månen för att se vad som hänt.

Mycket mysigt spel, musiken är grym och det är tydligt att utvecklarna har lagt tid, pengar och energi på ljuddesign, musik och röstskådespeleri.

Någon annan som spelat eller tittat på detta spelet? Verkar inte vara så lång speltid men jag har inte spelat klart än.

Använd: [spoiler]Din text som spoil:ar storyline[/spoiler] om du vill prata om grejer som händer i storyn.

| PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Trädvy Permalänk
Festpilot, Antiallo
David Kvist
Plats
Göteborg
Registrerad
Jun 2012

Har tagit igenom mig spelet och kan inte säga något annat än "WOW!"

En riktigt ball upplevelse där berättandet av en historia där protagonisten egentligen bara är en åskådare i, inte ett ord yttrar denne under spelets gång men ändå sitter man som nålad framför skärmen under de dryga 4-4,5 timmarna som spelet har i löptid.

Lite dyrt säger vissa (€25) men jag hoppas på att utvecklarna får en rejäl hög med pengar för att skapa nästa spel, inte i samma serie men i samma anda. Riktigt riktigt bra musik, berättande och historiekoncept.

Skönt med en frisk vid där det främst är historian som skall berättas som får stå i fokus och trams som fighting-element och eviga "lasergevär för att vi är i rymden" lämnas utanför.

Mitt RX56 bråkade lite i det senare skedet av spelet när de inladdade områden var lite större. Med 1440p och högsta grafikinställning så tuggade spelet glatt i sig strax norr om 7 GB grafikminne så visuellt är spelet allt.

| PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Apr 2012

Kan bara instämma i det positiva.
En lågmäld upplevelse/spel. Vemodigt.

Bra!

Ett av ytterst få spel jag spelat klart senaste åren.

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Tannhäuser Gate
Registrerad
Sep 2003

Det här spelet såg ju riktigt intressant ut, läggs till i listan på Steam.

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2004

Grymt spel, vet inte om det är att man närmar sig 40, men lågmälda story-drivna spel tilltalar mig väldigt numera. Tappar lite mot slutet imo men riktigt bra atmosfär, musik och story. 8/10 rekomenderas!

Asus Z87-A| 4770k@4.5GHz@1.19v|Gtx680@+100MHz offset - Accelero Hybrid| 2x4GB Corsair 1600MHz DDR3| Samsung 830 series SSD 256GB| Asus Xonar essence STX| Corsair HX620w| Define XL| giefscience.com | Jag streamar på Twitch