Deliver us the Moon – ensligt äventyr i övergivna rymdstationer på månen

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo

Deliver us the Moon – ensligt äventyr i övergivna rymdstationer på månen

Tänkte tipsa om ett spel som jag fastnade i. Deliver us the moon är utspelar sig i en dystopisk framtid där stora delar av energibehovet levereras från kraftstationer på månen. Dessvärre har energin sinat och all kontakt med besättningen och bosättningarna på månen har brutits.

Som del av ett litet team ingenjörer från den tidigare rymdorganisationen har en sista raket färdigställts och spelaren får ta kontrollen över en protagonist som ensam reser till månen för att se vad som hänt.

Mycket mysigt spel, musiken är grym och det är tydligt att utvecklarna har lagt tid, pengar och energi på ljuddesign, musik och röstskådespeleri.

Någon annan som spelat eller tittat på detta spelet? Verkar inte vara så lång speltid men jag har inte spelat klart än.

Använd: [spoiler]Din text som spoil:ar storyline[/spoiler] om du vill prata om grejer som händer i storyn.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo

Har tagit igenom mig spelet och kan inte säga något annat än "WOW!"

En riktigt ball upplevelse där berättandet av en historia där protagonisten egentligen bara är en åskådare i, inte ett ord yttrar denne under spelets gång men ändå sitter man som nålad framför skärmen under de dryga 4-4,5 timmarna som spelet har i löptid.

Lite dyrt säger vissa (€25) men jag hoppas på att utvecklarna får en rejäl hög med pengar för att skapa nästa spel, inte i samma serie men i samma anda. Riktigt riktigt bra musik, berättande och historiekoncept.

Skönt med en frisk vid där det främst är historian som skall berättas som får stå i fokus och trams som fighting-element och eviga "lasergevär för att vi är i rymden" lämnas utanför.

Mitt RX56 bråkade lite i det senare skedet av spelet när de inladdade områden var lite större. Med 1440p och högsta grafikinställning så tuggade spelet glatt i sig strax norr om 7 GB grafikminne så visuellt är spelet allt.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

Kan bara instämma i det positiva.
En lågmäld upplevelse/spel. Vemodigt.

Bra!

Ett av ytterst få spel jag spelat klart senaste åren.

Permalänk
Hedersmedlem

Det här spelet såg ju riktigt intressant ut, läggs till i listan på Steam.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Medlem

Grymt spel, vet inte om det är att man närmar sig 40, men lågmälda story-drivna spel tilltalar mig väldigt numera. Tappar lite mot slutet imo men riktigt bra atmosfär, musik och story. 8/10 rekomenderas!

Visa signatur

Asus Z87-A| 4770k@4.5GHz@1.19v|Gtx680@+100MHz offset - Accelero Hybrid| 2x4GB Corsair 1600MHz DDR3| Samsung 830 series SSD 256GB| Asus Xonar essence STX| Corsair HX620w| Define XL| giefscience.com | Jag streamar på Twitch

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo

Det ska släppas en "uppföljare" till detta som utspelar sig till/på mars:
https://www.deliverusmars.com/

Släpps tidigt 2023 och jag vet att även @themadpanda ser det som ett självklart köp.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

Ja det var ett riktigt trevligt spel det här, håller helt med tidigare inlägg ang tempot och att det är storyn som är i fokus och inte en massa annat tjafs. Ett av de få spelen man spelat igenom på sista tiden. Ser fram emot Marsdelen.

Visa signatur

MSI MPG X570S Edge Max Wifi, Ryzen 7 5800X3D, ASUS RTX 3080 TUF OC, 32GB Kingston Renegade, SoundBlaster Z, Corsair RM750x

Permalänk
Medlem

Tack för tips! Som medelålders Subnautica-fantast låter detta som något som kan passa min profil

Visa signatur

Windows 11 Pro | Intel i7 8700 | ASUS Prime Z370-P | Corsair 16GB 3000MHz | ASUS GTX 1080 | Fractal Design Define S | Corsair RM750x | Hyper 212 EVO