add to basket, hur får man till detta?

Permalänk
Medlem

Du kan ju alltid kolla längden på arrayen innan du börjar loopen, om arrayen är tom så lägger du till produkten annars så kör du loopen.

Ett tips är att separera själva kollen och koden som lägger till eller ändrar antalet så att det är separata funktioner. På så sätt gör funktionerna enbart en sak istället för att dem gör flera.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Tekoppar:

Du kan ju alltid kolla längden på arrayen innan du börjar loopen, om arrayen är tom så lägger du till produkten annars så kör du loopen.

Ett tips är att separera själva kollen och koden som lägger till eller ändrar antalet så att det är separata funktioner. På så sätt gör funktionerna enbart en sak istället för att dem gör flera.

Skickades från m.sweclockers.com

tack för svaret.

hur menar du med separera själva kollen och koden? Gjorde jag inte det med check funktionen, fast fasen ja, jag lägger ju även till produkt i if satsen, borde jag göra en funktion där jag har varukorg.push(currentprodukt) och sedan lägga in den funktionen i else?

eller är jag helt ute o cyklar? är så brainless just nu...

klurigt detta med JS asså.

Visa signatur

Big Bang Theory
Howard Wolowitz

Permalänk
Skrivet av Tekoppar:

Du kan ju alltid kolla längden på arrayen innan du börjar loopen, om arrayen är tom så lägger du till produkten annars så kör du loopen.

Ett tips är att separera själva kollen och koden som lägger till eller ändrar antalet så att det är separata funktioner. På så sätt gör funktionerna enbart en sak istället för att dem gör flera.

Skickades från m.sweclockers.com

jag löste det tror jag med detta

const product = varukorg.find(item => item.id === currentProduct.id); if (product) { product.quantity++; } else { varukorg.push(currentProduct); }

Visa signatur

Big Bang Theory
Howard Wolowitz