Vill du vara del av diskussionerna i forumet, ställa frågor eller hjälpa andra? Registrera dig här!

Undersökning: SweClockers säljare frågar

Trädvy Permalänk
Number Six
Registrerad
Dec 1999

Undersökning: SweClockers säljare frågar

För att SweClockers ska frodas behöver de goa göteborgarna på "SäljClockers" din hjälp! Besvara några korta frågor och för all del – in i kommentarerna!

Läs hela artikeln här

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa leder till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2015

Jag har alltid en flik med Swecklockers öppen.

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2002

*men endast av Jakob. = )

42? Seven and a half million years and all you can come up with is 42?!
► FD Define R2 | Win10Pro | i7-3770K | Hyper212+ SP120PWM | P8P67 PRO | CML8GX3M2A1600C9 | DUAL-GTX1060-O6G | Samsung 830 | Intel X25-M G2 | AX750 | AOC G2460PQU | Eizo S1902 |► Raspberry Pi 3B | Osmc |► OnePlus 6 |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sölvesborg
Registrerad
Aug 2008

Hör inte Jacob av sig så blir jag besviken.

Gigabyte Z390/Intel i5 9600K/Noctua NH-D14/MSI RTX 2080 Super/Samsung 830/16GB Corsair vengeance 3000mhz/Fractal Design R5/Corsair AX850/Kringutrustning: /Ducky G2pro Mx Green/ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q G-Sync/M-Audio AV40 MK2/G602/HyperXCloudII

Trädvy Permalänk
Inaktiv
Registrerad
Feb 2004

Varför lägga undersökningen på en extern länk? Känns osäkert / oseriöst!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Falkenberg
Registrerad
Nov 2009
Skrivet av anon34034:

Kanske för enkelhetens skull? Google tillhandahåller en färdig och smidig tjänst.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västerås
Registrerad
Nov 2009

Hur ofta besöker du Sweclockers? Sjukligt ofta....

Burk:Ryzen 2700X~Asus Prime X470-Pro~G.Skill Flare X 16GB 3200 | Dark Rock Pro 4 | EVGA GTX 1080 | 3SSD+1HDD | Fractal Design R6 | AW3418DW | Logitech G810~Logitech G502 | argon C1~Argon DA1
Unraid:Xeon E3-1275~Supermicro X11SSH-LN4F~32GB Crucial DDR4 ECC | JBOD 12TB

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2008
Skrivet av anon34034:

Varför återuppfinna hjulet? Google har ju en utmärkt lösning.

Skickades från m.sweclockers.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Halmstad
Registrerad
Maj 2016

Är du arbetslös så kan du inte välja det som alternativ (inte jag i detta fallet).

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Luleå
Registrerad
Dec 2012

Vissa frågor hade behövts Jag & Nej alternativ också.

AMD Ryzen 5 1600X | GTX 1070 | https://valid.x86.fr/xilw5b | Noctua NH-D15 | EVGA Supernova G2 750w | Fractal R5.
AMD FX-8350 | GTX 960 2 GB | https://valid.x86.fr/7d3ggp | Noctua NH-D9L | Corsair CX Series Modular 500w | Fractal Focus G.
HTPC | https://valid.x86.fr/3hut8h |
Laptop | https://valid.x86.fr/8a7rqq |

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2015

Hur mycket spenderar du på datortillbehör på ett år?, max en tusenlapp om året sen 30 lök på en gång när nåt coolt nytt släpps fanns inte som alternativ

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kungsbacka
Registrerad
Mar 2018
Skrivet av DeadMeat1234:

Hur ofta besöker du Sweclockers? Sjukligt ofta....

Nästan så man skäms. Om det skulle finnas en counter i ens profil...haha

Trädvy Permalänk
Moderator
Registrerad
Maj 2015
Skrivet av Chrissoid:

Nästan så man skäms. Om det skulle finnas en counter i ens profil...haha

Stänger du aldrig sidan blir det bara ett enda långt besök

ASUS Z97-A | Intel Core i7-4790K | Noctua NH-U14S | ASUS GeForce GTX 1070 Dual OC
2x8GB Corsair Vengeance Pro | Samsung 850 EVO 500GB | Cooler Master V750S
Fractal Design Meshify C | Cooler Master MK750 MX Silent Red | ASUS Strix Claw | Dell U2515H

Frågor eller funderingar? Skicka ett PM eller kontakta oss.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jan 2013
Skrivet av Klubba:

Hur mycket spenderar du på datortillbehör på ett år?, max en tusenlapp om året sen 30 lök på en gång när nåt coolt nytt släpps fanns inte som alternativ

Jag tog och spred ut kostnaden, så kanske det blir lite mer representativt.

Sedan är frågan om Jakob vill ha kaffe eller Jolt-cola, när han reser landet runt för följdfrågor.

Skärm LG OLED 55C9 Bärbar Dell xps 13 9360 Platta Ipad pro 10.5
CPU i5 4670k MB Asrock Z87 pro 3 RAM 16GB GPU EVGA 980 SC PSU be quiet L8 600w SSD Crucial BX200 480GB Chassi Lian Li pc-a55b
DAC/AMP Aune x1s Lurar Fidelio x2 & Jaybird freedom 2

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Växjö
Registrerad
Jan 2012
Skrivet av Andreaz1:

Stänger du aldrig sidan blir det bara ett enda långt besök

Jag stänger av min dator varje natt, fliken har nog varit igång sen jag installerade om windows.

I7 8700K, Asus GTX 1080TI, Acer Predator XB270HU 1440p 144hz G-sync och annat smått o gott.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jun 2008

Avbröt formuläret.
Många företag har som policy att inte lämna ut arbetsrelaterad information (även om detta var "anonymt")
Sedan saknades det väldigt många svarsalternativ gällande tid för nästa inköp.
"Mer än 24 månader" hade varit bra att ha med och "inte alls"
Annars var det bra

i7-2600k 3,4GHz | Asus Geforce GTX1080 | Corsair Vengeance 16GB | Corsair Force GT 120GB | P8P67 Deluxe | Asus PG348Q 34"

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2008
Skrivet av griid:

Avbröt formuläret.
Många företag har som policy att inte lämna ut arbetsrelaterad information (även om detta var "anonymt")
Sedan saknades det väldigt många svarsalternativ gällande tid för nästa inköp.
"Mer än 24 månader" hade varit bra att ha med och "inte alls"
Annars var det bra

Är ju bara att strunta svara på den frågan, står i instruktionerna att du bara ska svara om frågan är relevant

Fractal Design Node 304 -> ASUS ROG STRIX Z370-I GAMING ->i5 8600K -> be quiet! Pure Rock -> ASUS GTX 1070 8GB DUAL OC -> Corsair 16GB DDR4 2666MHz CL16 Vengeance LPX -> Seasonic FOCUS Plus 650W Gold -> Samsung 960 EVO 500GB -> 2 * Western Digital Black 2 TB -> Samsung 850 EVO Basic SSD 500GB

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Dec 2010

Gillar detta sättet att samla in data, bara fråga istället för att placera ut mikrofoner i husen.

i5-7600k . GTX 1080 . 16 GB

Och

En sleten laptop

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
-
Registrerad
Sep 2004
Skrivet av Verdurakh:

Är ju bara att strunta svara på den frågan, står i instruktionerna att du bara ska svara om frågan är relevant

En brist är dock om man råkar klicka på ett av alternativen så finns inget sätt att "ovälja" sitt alternativ. Då är man tvungen att välja en period.
Det hade nog varit bättre att ha ett "planerar inte skaffa" alternativ istället.

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2012
Skrivet av Roger W:

En brist är dock om man råkar klicka på ett av alternativen så finns inget sätt att "ovälja" sitt alternativ. Då är man tvungen att välja en period.
Det hade nog varit bättre att ha ett "planerar inte skaffa" alternativ istället.

skrattade lite med frågorna angående framtida köp. Har varit jävligt aktiv sedan 2000 för att förbättra mina datorer.
Men just nu är det bara 970 strix som är den enda saken som jag tycker vore värt att uppdatera. Men jag spelar mest pinball arcade så det är ingen panik.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2012
Skrivet av Klubba:

Hur mycket spenderar du på datortillbehör på ett år?

Dum fråga. Varför inte: hur mycket spenderade du senaste 12 mån t.ex.

Själv tänker jag alltid på mellanskillnaden. Det man byter ut säljer man ju vidare liksom.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Framför datorn
Registrerad
Nov 2013

Jag avbröt undersökningen, speciellt där man skulle fylla i när man skulle köpa ny dator. Jag vet inte när jag kan köpa en utan får vänta tills jag har pengarna eller så kanske jag inte ens köper någon

Coca Cola missbrukare
AMD älskare
Katt älskare

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Aug 2003
Skrivet av AMD-FX:

Jag avbröt undersökningen, speciellt där man skulle fylla i när man skulle köpa ny dator. Jag vet inte när jag kan köpa en utan får vänta tills jag har pengarna eller så kanske jag inte ens köper någon

ok varför måste du avbryta för det?

Corsair Carbide 200R chassi med 2x120mm
i3-4370 @ 3,8GHz, 8GB DDR3
Asus Geforce GTX 1050 Ti 4GB
Windows 8.1 64Bit

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
CO. Dublin
Registrerad
Jan 2015

"precis köpt" kanske vore ett intressant alternativ, inväntar leverans på ett flertal saker

Har jag uppgivit felaktig information? Rätta mig gärna, jag vet inte allt och kan ha fel.

Ha en bra dag (: !

Trädvy Permalänk
Chefredaktör
Jacob Hugosson
Plats
Gävle
Registrerad
Okt 2007
Skrivet av Noob I am:

Jag tog och spred ut kostnaden, så kanske det blir lite mer representativt.

Sedan är frågan om Jakob vill ha kaffe eller Jolt-cola, när han reser landet runt för följdfrågor.

Kaffe. Svart.

Kontaktas enklast via PM, nyhetstips skickas helst genom SweClockers kontaktformulär. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Huddinge, Stockholm
Registrerad
Jan 2003

Vilken tillverkare av kablar tänker jag på? Jag kan bara Deltaco... Däremot det som ploppade upp i huvudet var inget mindre än SweCable Wolverine 3000!

https://www.sweclockers.com/nyhet/7510-sweclockers-lanserar-s...

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2002
Skrivet av AMD-FX:

De vill ju bara höra ungefärliga gissningar från din sida, inte något 100% garanterat. Inte precis som att de kommer hem till dig och ger dig stryk om du skriver att du planerar köpa dator inom 3 månader och sen inte köper en förrän efter 6 månader.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2013

Jag svarade ärligt, och lämnade hela sida #3 fullkomligt tom. Kom nu på att jag har förhandsbokat PS5. Typiskt...

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2015
Skrivet av Jacob:

Kaffe. Svart.

Enda kaffe som serveras hos mig är Irish ;), så du är förberedd

Trädvy Permalänk
SweClockers
Edin Mehinovic
Plats
Stockholm
Registrerad
Jun 2001

Tack för alla svar hittills, redan över 650 stycken på två timmar. Uppskattas stort och kommer att hjälpa oss.

@Jacob kommer att få det väldigt svettigt däremot med kompletteringsfrågorna och han hälsar att han önskar förslag på frågor från communityt som han ska ställa när han gör sin rundringning / Sverigeturné.

Vad vill ni veta? Kan ju bli en fin nyhet med sammanställning av detta sen :).

Ps. Lämna blankt om ni inte kan svara eller ”vet ej” om det finns på frågan (tillagt på svar efter 21.00 ikväll).

Edin Mehinovic, SweClockers.com