Undersökning: SweClockers säljare frågar

Permalänk
Medlem
Skrivet av DJ-SAAB:

Vissa frågor hade behövts Jag & Nej alternativ också.

Skrivet av griid:

Avbröt formuläret.
Många företag har som policy att inte lämna ut arbetsrelaterad information (även om detta var "anonymt")
Sedan saknades det väldigt många svarsalternativ gällande tid för nästa inköp.
"Mer än 24 månader" hade varit bra att ha med och "inte alls"
Annars var det bra

PRECIS.

Fan, jag får spelet varje gång det ska komma undersökningar och de ser ut så här. Ja, jag är skadad efter att ha jobbat med marknadsundersökningar i åtta år, men det här är en rent ut sagt värdelös enkät.

Som andra påpekat så saknas det svarsalternativ på nästan varje fråga, eftersom de gör en väldans massa antaganden i svarsalternativen så kommer hela undersökningen vara grovt missvisande. Du kan inte skriva "vad stämmer bäst överens" och sedan tvinga respondenten till ett val som inte är Vet ej eller mer sällan än lägsta alternativet.

som grädde på moset så använder man sig av comic sans?! jag vet inte om det är sarkastiskt eller ett medvetet val...

nu ska jag tänka på lena kattungar en stund så pulsen går ned...

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

Fanns inget svar som passade mig i arbetsfrågan, jag är student

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk
Avstängd
Skrivet av CarlOscar:

Precis, frågan var svårsvarad
Kan gå säkert ett år där jag bara köper en ny mus.. Sen plötsligt ny dator, tv, laptop etc för 100k swoosh..

Det gällde väl all hemelektronik... kan ju bli snuskigt mycket pengar. Alltid nya roliga saker att köpa!

Permalänk
Medlem

Om alla svarar att de byter ut allt minst var 3e månad och att alla spenderar sjukt mycket pengar varje gång så blir det bra statistik för sewc när de ska sälja annonsplats.

Visa signatur

"Om man arbetar tillräckligt länge med att förbättra ett föremål går det sönder. "

Hjälp oss göra världen lite snällare! www.upphittat.nu

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av jhonekri:

Jao, var är det osäkra exakt vilket menar du ? Och oseriöst, jesus vad folk är oseriösa som använder googles tjänster dagligen isf. ?

Vad har jesus med det här att göra?

Permalänk
Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Du kan inte skriva "vad stämmer bäst överens" och sedan tvinga respondenten till ett val som inte är Vet ej eller mer sällan än lägsta alternativet.

Om man nu ska vara petig så tvingas man inte att svara på något, går utmärkt att skippa de frågor där inget alternativ passar.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem

Jag fyllde i det mesta, men på laptop så kan jag ju tänka mig att köpa en Retina Macbook begagnad inom 7-24 månader, då priset på typ 2012-modellen nog sjunkit till, tja, 3000-4000, däremot skulle jag aldrig köpa en ny för 30k. Jag antar att undersökningen mest riktar sig till nyinköp?

Visa signatur

ASUS P8Z68-v Pro i7 2600K@4.5, RX 580, 4K Samsung u24e590, Intel SSD, Seagate SSHD, LG BH16NS55 BD/RW, MacOS Monterey, Win 10+11, Linux Mint

Macbook Pro 2009, 6GB RAM, SSD, MacOS Catalina + Windows 7

Permalänk
Medlem

Det jag lägger mest pengar på är beggad hifi, sen musik, både i form av skivor och konserter.

Men en ny skärm, större och 4k lär det bli i år eller nästa år.

Sedan en ny burk, Phenom II x6 börjar bli till åren även om den fått nya SSDer i ett par omgångar och 2 nya graffakort.

Visa signatur

Du som inte behärskar när du skall använda de och dem så finns en mycket enkel lösning. Skriv dom så blir det inte fel.
Första egna datorn -> ZX Spectrum 48k '82.
Linux Mint, Asus B550-F, Ryzen 5600X, LPX 64GB 3600, GT730

Permalänk
Medlem
Skrivet av evil penguin:

Om man nu ska vara petig så tvingas man inte att svara på något, går utmärkt att skippa de frågor där inget alternativ passar.

Vilket också blir felaktigt eftersom inte alla kommer göra det.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon34034:

Vad har jesus med det här att göra?

Jadu, det undrar man...

Jag vågade inte dra till med en värre svordom här på "swec" då jag alltid blir bannad så fort jag öppnar käften

Visa signatur

korWWW