Bättre ljud med omdöpt Google Home Mini

Permalänk
Melding Plague

Bättre ljud med omdöpt Google Home Mini

Google Home Mini byter namn till Nest Mini och får bättre ljud och ljudupptagning. Google Wifi blir Nest Wifi med bättre täckning av ditt hem.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Kan man ha 2 Nest Routers och bilda ett mesh nätverk på det sättet? Vill INTE ha Google Assistant över huvudtaget i mitt hushåll, däremot är deras mesh nätverk bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tanax:

Kan man ha 2 Nest Routers och bilda ett mesh nätverk på det sättet? Vill INTE ha Google Assistant över huvudtaget i mitt hushåll, däremot är deras mesh nätverk bra.

Jag skulle inte ta det för givet att en router inte har assistent.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Hur mycket betalar de för obegränsad tillgång till all personlig data?

Permalänk
Medlem

Så nu kan jag höra dig ännu bättre - sa vargen

Kan inte tänka mig att släppa in en sådan i mitt hem...

// LZ

Permalänk
Medlem
Skrivet av Goddag:

Jag skulle inte ta det för givet att en router inte har assistent.

Skickades från m.sweclockers.com

Katastrof.

Permalänk
Medlem
Citat:

Detta innebär att användare endast ska behöva en nätverksrouter och en Nest Wifi-enhet för att täcka 80 procent av de flesta hem.

Jag antar att det är med amerikansk standard på hus, dvs paper-machie väggar? Och inget som gäller för solida hus byggda här i närheten av norra polcirkeln.

Permalänk
Medlem
Skrivet av olle1884:

Hur mycket betalar de för obegränsad tillgång till all personlig data?

Nej Nej det är du som betalar

Jag har köpt en Nest Mini, ska kolla lite i med min pihole om man kan döda en del av datan som skickas.
Men det är Frun som vill ha en så har man något val? Däremot så är jag inte så foliehattig av mig så det går nog ann.

Visa signatur

- Dator, Mus, Tangentbord och skärm.

Permalänk
Medlem

Jag har haft en Home Mini i vardagsrummet sedan innan den kom ut i Sverige (betatestare). Kan inte påminna mig om att random websidor plötsligt börjat servera mig reklam baserat på något som diskuterats hemma, utan det är helt och hållet baserat på webhistorik. Tror att i just detta fallet har många en för tjock foliehatt.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D, Msi B450 Tomahawk, RX 7800XT, 32 Gb Corsair Vengeance Pro, vattenkylning.

Permalänk
Snusfri

Google och värnad personlig integritet...

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

@Aldric T: Google tjänar pengar huvudsakligen på reklam.
Men här tror du de låter bli att tjäna pengar för att det är etiskt fel?

Permalänk
Medlem
Skrivet av olle1884:

@Aldric T: Google tjänar pengar huvudsakligen på reklam.
Men här tror du de låter bli att tjäna pengar för att det är etiskt fel?

Sa jag det? Verkar inte så, men eftersom du och din sidekick i posten ovanför inte verkar kunna se längre än "Google is evil" så blir det kanske så. Jag säger till så snart min två-åring, eller vår hund, får upp reklam i sina telefoner. Reklam som då är baserat på vad dom två säger i vardagsrummet hemma. Det kan ju omöjligt finnas några tekniska orsaker till varför det en Home Mini hör inte blir till reklam...

Visa signatur

Ryzen 5800X3D, Msi B450 Tomahawk, RX 7800XT, 32 Gb Corsair Vengeance Pro, vattenkylning.