Inget Surround i Windows 10?

Permalänk

Inget Surround i Windows 10?

Hej, jag köpte för ett tag sen en ny dator. Jag kan varken få surround i 5.1 ljudsystemet eller mitt Logitech G430 7.1! Har tittat en del på andras fall och försökt efterlikna det de hade fixat. Inget funkade. Har tittat en del i "ljudkortsinställningar" och hittat en del saker. Spatialljud till exempel. Det kan jag aktivera med högtalarna (vilket ändå inte funkar), men med headsetet finns inte ens alternativet! Har någon någon aning vad detta kan vara?

Permalänk
Medlem

Till hörlurarna behöver du Logitech programvaran, de körs via USB och har inbyggd "ljudkontroller"
för ditt ljudsystem behöver vi veta hur du har kopplat in samt vilket ljudkort du använder

Permalänk
Skrivet av Viochee:

Till hörlurarna behöver du Logitech programvaran, de körs via USB och har inbyggd "ljudkontroller"
för ditt ljudsystem behöver vi veta hur du har kopplat in samt vilket ljudkort du använder

Jag har kopplat in allt i usb.n och kör det den vägen, mjukvaran är installerad och 7.1 är på. I mjukvaran har jag också gjort ett test där det står om jag vill testa 7.1-ljudet. När jag gör det blir det ändå bara stereo. Det jag kan tänka mig är problem är det där med spatialljud och att jag har headsetet i en gammal usbhub.

Permalänk

Hah! Fick hela skiten att fungera! Tack så mycket för visat intresse!