Permalänk
Inaktiv

Corsair support

Denna tråden kanske inte hör hemma här. Så admin får gärna flytta iaåfall. Men till min fråga har varit i kontakt med corsair support angående en vattenkylare som dem sagt dem ska byta ut till mig. Men nu har dem slutat svara på mailen jag skickat. Vi hade kommit överrens om hur vi skulle göra osv.
Vad är era åsikter om deras support?

Permalänk
Medlem
Permalänk
Inaktiv
Skrivet av HappyPie:

Han har semester akrev någon annan i en annan tråd. För han har inte svarat mig än iallafall. Kan ju hoppas han gör

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktivt företagskonto
Skrivet av anon245686:

Denna tråden kanske inte hör hemma här. Så admin får gärna flytta iaåfall. Men till min fråga har varit i kontakt med corsair support angående en vattenkylare som dem sagt dem ska byta ut till mig. Men nu har dem slutat svara på mailen jag skickat. Vi hade kommit överrens om hur vi skulle göra osv.
Vad är era åsikter om deras support?

Kan du skicka ditt ticketnummer så ska jag be supporten fixa så fort som möjligt?

Med vänliga hälsningar,
CORSAIR Johan

Permalänk

Dra på trissor. Jag var tvungen att höra av mig till en kille i usa dem kallade redbeard så fattade han inte mina tre första brev. Och då har jag släkt i Kanada så min engelska inte inte direkt usel. Minns jag tappade tålamodet då. Men om ni nu finns på svensk mark så kan det ju övervägas köp av era produkter igen.

Visa signatur

Fractal Design R5 - Asus Maximus ix Code - Intel 7700K - Cryorig H7 - Samsung 960 Pro - Corsair RM750 V2- Asus ROG Strix 2060 - AOC Q3277PQU - NAD D3020 - Shure Aonic 50 - Dali Evidence 470 - Monitor Audio Bronze BR5 - Denon Rcd-M40 - XTZ 8.17 - Mionix Zibal 60 - Mionix Naos 3200 - Tangent Amptser BT 2 - Wharfedale Diamond 210 - Sen några fler datorer - Hörlurar - Och vettefan vad man har dragit på sig under åren. Dessa är iaf. dem primära jag använder mest.

Permalänk
Medlem

Hej
Jag har en Corsair one dator som jag har haft i snart 3 år. Nu kommer det upp text om att jag ska kontakta support. Det enda jag lyckas få upp är återställningsmenyn, men det går inte att återställa. Jag har tidigare under dagen försökt att inatallera om windows och göra total återställning. Men allt det det har misslyckats. Det här kommer jag inte att klara själv. Kan man skicka iväg datorn till någon verkstad som kan fixa den?

Eller ska jag gå dit jag köpte datorn mediamarkt och fråga om dom kan fixa detta mot betalning?
Garantin har gått ut för ett år sen

Med vänlig hälsning

Kim

Permalänk
Medlem

Hej Corsair,

Jag har köpt ett Corsair Obsidian 1000D, men RGB belysningen fungerar ej som den skall utan flimrar konstant.

Jag har endast prövat den med nätdel och Commander Pro.

Vore toppen om ni kunde hjälpa till med detta.

Edit: @Corsair_Johan har skickat PM istället

Mvh

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 7800X3D - 32GB DDR5 - Galax RTX 4090 Hall Of Fame OC Lab - Corsair MP700 - WD Black SN850 - WD Black SN850X - Samsung QVO 870 - WD Black HDD - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 - Seasonic Prime Ultra Gold 1000W - Alienware AW3423DWF QD-OLED

Permalänk
Medlem

Ni vet att Corsair har en egen tråd i detta forum?

https://www.sweclockers.com/forum/127-corsair

Visa signatur

Gigabyte Z170X-Gaming 7 | Intel Core i7 6700K | Corsair Hydro Series H150i med 6st LL120 RGB| Corsair Dominator Platinum RGB DDR4 32Gb 3000MHz | Nvidia RTX2080Ti Founders Edition 11Gb | Corsair Force MP500 240 Gb m.2, 2 x Corsair Force LE200 480Gb | Corsair Obsidian 500D RGB SE med 1st LL120 & 2st LL140 RGB fläktar | Corsair RM850i | Asus ROG Swift PG279Q+Asus PB277Q | Corsair Commander PRO | Corsair Lightning Node PRO + 10 ledstrips | Corsair Virtuoso SE | Corsair ST100 | Corsair K100 RGB | Corsair Dark Core RGB PRO | Corsair iCUE LT100