Dator Randomly Fryser (USB slutar)... men spelet o allt är aktivt.

Permalänk
Medlem

Dator Randomly Fryser (USB slutar)... men spelet o allt är aktivt.

Fick ett nytt Razer headset inte så länge sedan, och hade problem med datorn tidigare.

Så jag ominstallerade och nu så har jag mellan 30min > 1 timme av "safe play" innan alla USB dör... har avinstallerat original drivers

ASUS STRIX X99 GAMING moderkort.
https://www.asus.com/se/Motherboards/ROG-STRIX-X99-GAMING/

Vet inte hur jag ska fixa det... när jag kollade i enhetshanteraren ser jag detta....

HJÄLP!

Vad ska jag göra för fixa det? eller ens ta reda på vilken drivrutin den specifika ska ens ha?

-----------------------------
RIG:

NVIDIA GeForce GTX 1080
Intel(R) Core(TM) i7-6800K CPU @ 3.40GHz (12 CPUs), ~3.4GHz
16GB Ram (DX12)
https://www.razer.com/gaming-audio/razer-kraken-tournament-ed...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Raziki:

Vad ska jag göra för fixa det? eller ens ta reda på vilken drivrutin den specifika ska ens ha?

Dubbelklicka på den och i fönstret som ploppar upp välj "Details" fliken/tabben och i rullmeny välj "Hardware Ids"
Det som listas där går att söka på i valfri sökmotor för att försöka luska ut vad det är.

Permalänk
Medlem

@Belzader:

Hur vet jag vad det är?

Permalänk
Medlem

Det är väl ditt headset?!!!

Om du avinstalerar drivrutinerna så är det klart att det inte fungerar som det ska?

Drivrutinerna ska installeras automatiskt när du sätter i hörlurarna, för att göra en clean installation - om det inte fungerar - ta ur USB, ta bort enheten med enhetshanteraren, starta om, sätt i USB igen.

Skall även finnas en firmware-uppdatering till lurarna här: https://support.razer.com/gaming-headsets-and-audio/razer-kra...

Permalänk
Medlem
Skrivet av orginallinus:

Det är väl ditt headset?!!!

Om du avinstalerar drivrutinerna så är det klart att det inte fungerar som det ska?

Drivrutinerna ska installeras automatiskt när du sätter i hörlurarna, för att göra en clean installation - om det inte fungerar - ta ur USB, ta bort enheten med enhetshanteraren, starta om, sätt i USB igen.

Skall även finnas en firmware-uppdatering till lurarna här: https://support.razer.com/gaming-headsets-and-audio/razer-kra...

Gjorde som du sa men händer igen... nu fick jag en "annan" installerad HID... okänd enhet
hur faniken vet jag vad den ska vara installerad som igentligen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Raziki:

Gjorde som du sa men händer igen... nu fick jag en "annan" installerad HID... okänd enhet
hur faniken vet jag vad den ska vara installerad som igentligen?

Har du prövat att uppdatera firmware? Kanske installerar korrekt då? Eller fungerar ditt headset som det ska?

Har du Razer Synapse installerat? https://www.razer.com/synapse-3

Om ditt USB dör, pröva att under "USB styrenheter" klicka på egenskaper för varje enhet (kontroller) och se till att inte "Tillåt att datorn stänger av enheten för att spara ström" är ibockat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av orginallinus:

Har du prövat att uppdatera firmware? Kanske installerar korrekt då? Eller fungerar ditt headset som det ska?

Har du Razer Synapse installerat? https://www.razer.com/synapse-3

Om ditt USB dör, pröva att under "USB styrenheter" klicka på egenskaper för varje enhet (kontroller) och se till att inte "Tillåt att datorn stänger av enheten för att spara ström" är ibockat.

Ja jag har fullständigt Razer Synapse installerad med alla tillägg.
vill inte ha problem så

Permalänk
Medlem

Installerade "Advanced SystemCare 12.6 Pro" och blev likblek... antar är det rappakalja... men datorn är NY installerad "Fresh" och alla moderkorts drivrutiner och annat är installerat som det ska.
Men endå hittade den runt 150+ "system problem".

Kört en repair... men vet inte ännu om allt är okej... är orolig vafnaki som kan ha hänt.
varit super noga med installationer > reboot m.m. så allt ska vara rätt...