Permalänk
Medlem

En för mig helt ny värld

Då jag fick grönt ljus av sambon att köpa mig en ny dator så gjorde jag det!

Besök galleriet här

Visa signatur

Rigg: Asus Z790-F Gaming, MSI RTX 4090 Suprim, 1+2tb Kingston Fury Renegade m2 SSD, HDD 1tb, 32GB 6400Mhz DDR5, i9 13900K, 1200W PSU, , Fractal Design Meshify RGB , Deepcoler LT720.

Permalänk
Medlem

"Tillåtelse av sambon" Wtf

Visa signatur

WS: R7 5800X, 32GB, Suprim X 3080, Acer X38P+Acer XB271HU
FS: HPE ML110 Gen10 Xeon Silver, Qnap TS-h973AX ~100TB
NW: Fortigate, Ruckus, Zyxel XS1930HP 10Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av _niko_:

"Tillåtelse av sambon" Wtf

Hehe ja, vi har fått ny lägenhet så vi har köpt säng och soffa också, så pengarna har bara rusat iväg

Visa signatur

Rigg: Asus Z790-F Gaming, MSI RTX 4090 Suprim, 1+2tb Kingston Fury Renegade m2 SSD, HDD 1tb, 32GB 6400Mhz DDR5, i9 13900K, 1200W PSU, , Fractal Design Meshify RGB , Deepcoler LT720.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Cryqer:

Då jag fick grönt ljus av sambon att köpa mig en ny dator så gjorde jag det!

Besök galleriet här

"Grönt ljus av sambon" ännu en förlorad broder ^^

Permalänk

Vet hon vad den kosta då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av nikkepersson:

Vet hon vad den kosta då?

"Älskling den kostade bara..." = Inköpskostnad * 0,2

Visa signatur

MSI K9N SLI Diamond | MSI Diamond HDMI 7600GT | AMD X2 4200+ | 1GB Kingston HyperX| 32" LG 5000:1 screen | Asus EeePC 701

Permalänk
Medlem
Skrivet av Michaelscott:

"Grönt ljus av sambon" ännu en förlorad broder ^^

Grönt ljus är faktiskt grönt ljus. Tänk på de gallerierna som inte dyker upp pga. rött ljus..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cryqer:

Hehe ja, vi har fått ny lägenhet så vi har köpt säng och soffa också, så pengarna har bara rusat iväg

Prioritering är bra, datorn kommer ju i andra hand när det gäller de andra delarna. Men att "få grönt ljus av sambon" känns fel. Det är mer "nu är det äntligen beslutat att jag skulle bygga nytt".
Såvida det nu inte är en viss dominans i förhållandet för det finns dem med kinks för det. Och isåfall vem är vi att säga vad som är rätt och fel.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem

@nikkepersson: Haha, jadå!

Visa signatur

Rigg: Asus Z790-F Gaming, MSI RTX 4090 Suprim, 1+2tb Kingston Fury Renegade m2 SSD, HDD 1tb, 32GB 6400Mhz DDR5, i9 13900K, 1200W PSU, , Fractal Design Meshify RGB , Deepcoler LT720.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Prioritering är bra, datorn kommer ju i andra hand när det gäller de andra delarna. Men att "få grönt ljus av sambon" känns fel. Det är mer "nu är det äntligen beslutat att jag skulle bygga nytt".
Såvida det nu inte är en viss dominans i förhållandet för det finns dem med kinks för det. Och isåfall vem är vi att säga vad som är rätt och fel.

Närå, jag får köpa vad jag vill för mina pengar. Men eftersom att de var en hel del andra pengar som sprang iväg så

Visa signatur

Rigg: Asus Z790-F Gaming, MSI RTX 4090 Suprim, 1+2tb Kingston Fury Renegade m2 SSD, HDD 1tb, 32GB 6400Mhz DDR5, i9 13900K, 1200W PSU, , Fractal Design Meshify RGB , Deepcoler LT720.

Permalänk
Medlem
Skrivet av _niko_:

"Tillåtelse av sambon" Wtf

Skrivet av Michaelscott:

"Grönt ljus av sambon" ännu en förlorad broder ^^

Lever ni ett förhållande där kvinnan är förtryckt och inte har någon talan eller?

Att vara enig med sin sambo om kommande stora utgifter är fullt normalt kan jag tycka.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tBiorrith:

Lever ni ett förhållande där kvinnan är förtryckt och inte har någon talan eller?

Att vara enig med sin sambo om kommande stora utgifter är fullt normalt kan jag tycka.

Vi snackar en dator... inte ett jävla husköp.

Vi har dessutom delad ekonomi, gemensamma utgifter kör vi ihop därefter är det upp till var och en att göra vad man vill med sina stålar.

Visa signatur

WS: R7 5800X, 32GB, Suprim X 3080, Acer X38P+Acer XB271HU
FS: HPE ML110 Gen10 Xeon Silver, Qnap TS-h973AX ~100TB
NW: Fortigate, Ruckus, Zyxel XS1930HP 10Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av tBiorrith:

Lever ni ett förhållande där kvinnan är förtryckt och inte har någon talan eller?

Att vara enig med sin sambo om kommande stora utgifter är fullt normalt kan jag tycka.

Word 👍👊

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem

Jag köper vad jag vill, när jag vill!
Om jag har stålarna.
Inget frun kan säga något om.
Eller ja hon är egentligen inte min fru, hon bara bor på andra sidan gatan och drar aldrig ner persiennerna.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av tBiorrith:

Lever ni ett förhållande där kvinnan är förtryckt och inte har någon talan eller?

Att vara enig med sin sambo om kommande stora utgifter är fullt normalt kan jag tycka.

Lugn och fin nu tBiorrith, sarcasm my friend

Permalänk
Medlem

Det är ju bara att köpa en datorn utan sidopanel, då kan du säga det kostade vad som helst.

Permalänk
Moderator
Forumledare

Jag tycker vi tar och lugnar ner oss. Har man möjlighet att köpa saker utan det lämnar avtryck i hushållets ekonomi och ekonomiska prioriteringar så är det bara att gratulera.
Ni har det väldigt bra och jag är glad för er skull

Dock måste man samtidigt inse att allas ekonomiska förutsättningar inte är likadana och att vissa investeringsbeslut tas av flera av hushållets medlemmar då det innebär en omprioritering (i vissa fall) av andra inköp eller liknande.

Försök nu hålla er till ämnet, dvs en byggd dator (gärna utan att blanda in stereotypiska rollfördelningar)

Skrivet av dpj:

Eller ja hon är egentligen inte min fru, hon bara bor på andra sidan gatan och drar aldrig ner persiennerna.

Snälla, sluta kalla mig för ”din fru”!

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem