Vill du vara del av diskussionerna i forumet, ställa frågor eller hjälpa andra? Registrera dig här!

Star Wars Jedi: Fallen Order lämnar lovande intryck

Trädvy Permalänk
Number Six
Registrerad
Dec 1999

Star Wars Jedi: Fallen Order lämnar lovande intryck

Kollegorna hos FZ har varit i Anaheim för att spela Star Wars Jedi: Fallen Order, och intrycken är nästan uteslutande mycket positiva.

Läs hela artikeln här

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa leder till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jun 2008

Har inte spelat något star wars sedan KOTOR-spelen. Kanske är dags för en comeback?
Finns det några systemkrav ute någonstans?

i7-2600k 3,4GHz | Asus Geforce GTX1080 | Corsair Vengeance 16GB | Corsair Force GT 120GB | P8P67 Deluxe | Asus PG348Q 34"

Trädvy Permalänk
Häxmästare ✨
Jonas Thörnqvist
Plats
Stockholm
Registrerad
Apr 2002
Skrivet av griid:

Har inte spelat något star wars sedan KOTOR-spelen. Kanske är dags för en comeback?

Jajemen!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Trondheim, Norge
Registrerad
Feb 2005

Spännande med nytt Star Wars, men hoppas verkligen spelet kommer se bättre ut än det där. Jag tycker det ser förfärligt ut.

Ryzen 1700 @3750--2X8GB G.Skill 3600 @3333mhz-14-14-14-14-30--Gigabyte RTX 2080 Ti med Corsair H105 plus Kraken adapter--Noctua NH-D15--EVGA 850 G3

9900K@5.2--2X8GB G.Skill Ripjaws 3600 @ 4000 16-16-16-34--Inno3D RTX 2080 Ti AIO--Rog Strix Z390-F--Noctua NH-D15

-----------Twitch-------------

Trädvy Permalänk
Hjälpsam
Plats
Karlskoga
Registrerad
Jan 2007

Verkar vara för svårt för mig, jag står över.

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT | 64 GB Kingston ECC @2660 MT/s | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 5 3600 | AMD RX 5700 | 64 GB Corsair | https://valid.x86.fr/null1d | Seasonic FOCUS Plus 550W Gold.
HTPC | https://valid.x86.fr/ez1zxw |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
vÄxjÖ
Registrerad
Dec 2008

Tycker inte alls att det ser så lovande ut tyvärr.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Vid datorn
Registrerad
Feb 2007

Bara det inte känns som ett reskinnat dark souls, så som Rage2 är ett reskinnat Mad Max. Exakt samma spel/fysik i bakgrunden. Tomma spelvärd fylld med punkter på kartan att tjäna poäng till progression.

Är det för likt Dark souls kommer man aldrig ifrån känslan att man redan spelat spelet.

Skickades från m.sweclockers.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrköping
Registrerad
Jun 2008

No brainer att jag kommer köpa detta. Äger samtliga Star wars spel som släppts på PC (även Lego star wars).

Spelade troligtvis även alla star wars spel som släpptes på C-64, Atari 520, Amiga 500.
Dock inte några star wars på konsoll

Skärm: Acer XB271 HU, Keyboard: Corsair k95
Moderkort: MSI Gaming M7, GPU: Asus 1080 Ti
CPU: Intel i7 6700@4.5Ghz, Ram: 2x8GB Corsair DDR4
Chassi: Fraktal design R5, Högtalare: ALTEC LANSING 5.1 THX
Disk 1: Samsung 850, 500GB, Disk 2: Crucial mx, 500GB,PSU: EVGA G2 750w

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Jan 2004

Låter som Tomb Raider i Star Wars, gärna för mig!

"There are 10 kinds of people, those
that understand binary, and those
that do not"

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Feb 2012

Det är helt ok att slakta människor i drivor så länge det inte skvätter något blod! Åldersmärkningar är roliga.

Edit: Är ett PEGI 16-spel så jag skyllde blodlösheten på åldersmärkningarna helt obefogat. Ber om ursäkt

Trädvy Permalänk
Hjälpsam
Plats
Luleå
Registrerad
Mar 2004
Skrivet av Michael1:

Det är helt ok att slakta människor i drivor så länge det inte skvätter något blod! Åldersmärkningar är roliga.

Edit: Är ett PEGI 16-spel så jag skyllde blodlösheten på åldersmärkningarna helt obefogat. Ber om ursäkt

En ljussabel är egentligen bara en stun-gun, de somnar bars, dör inte på riktigt ... eller nåt..

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Okt 2009

EA=Bojkott.

Louqe Ghost S1 + L TopHat | ASRock Phantom Gaming ITX | Intel Core i9-9900K | Corsair Vengeance LPX 32GB | Gigabyte GeForce RTX 2080 Ti 11GB | Corsair SF600 Platinum | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Intel 660P 2TB | Custom Vattenkylning CPU/GPU | Windows 10 Pro x64

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Feb 2012
Skrivet av Fluf:

En ljussabel är egentligen bara en stun-gun, de somnar bars, dör inte på riktigt ... eller nåt..

Haha, ja det är en varm "stun-saber". Förklarar varför rustningarna bara blir lite svedda också.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Okt 2003

Tycker det ser bra ut, dock verkar force-use vara lite väl begränsat i combat. Hoppas verkligen att man är en tjack-påverkad cirkus akrobat med magiska krafter lite senare i spelet.

7700K | 32GB Ram | 2080Ti | 2x 250GB SSD | 500GB SSD | HTC Vive

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Umeå
Registrerad
Aug 2008

@Ratatosk: Som jag förstod det av en annan preview så är medium nästan för enkelt medan svåraste är riktigt svårt, så finns nivåer för alla.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jun 2008
Skrivet av JonasT:

Thank you!

i7-2600k 3,4GHz | Asus Geforce GTX1080 | Corsair Vengeance 16GB | Corsair Force GT 120GB | P8P67 Deluxe | Asus PG348Q 34"

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Apr 2012
Skrivet av griid:

Ja, det där har man ju i övrigt funderat på. Typ >9000 SW-spel släppta sedan dess, men inget KOtoR 3.

De spelen var ju så fruktansvärt awesome, och jag vet att jag absolut inte är ensam om att tycka det. Spelsvängen i övrigt skulle ju aldrig missa chansen att mjölka den kossan till max liksom, varför har man skitit i det denna gången

Nu lurade jag dig allt att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jul 2004
Skrivet av str8forthakill:

Bara det inte känns som ett reskinnat dark souls, så som Rage2 är ett reskinnat Mad Max. Exakt samma spel/fysik i bakgrunden. Tomma spelvärd fylld med punkter på kartan att tjäna poäng till progression.

Är det för likt Dark souls kommer man aldrig ifrån känslan att man redan spelat spelet.

De har varit väldigt tydliga med att de inspirerats av olika spel och mixar ihop dem till en egen kaka med några egna idéer. Man kanske känner igen Dark Souls mekaniker men det är långt ifrån den svårighetsgraden och är absolut inte meningen att det ska vara omöjligt.

Det är alltså inget "The Surge" eller "Ashen" osv.

AMD Ryzen 7 3800X | MSI X470 Gaming Pro Carbon | G.Skill 32GB 3600MHz CL16 Trident Z Neo C | MSI 2080Ti Gaming X Trio | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | EVGA Supernova G2 850W | Fractal Design Define S | Acer X34A | Corsair Strafe RGB MX Silent | Corsair Ironclaw RGB | HyperX Cloud II

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Aspergerland
Registrerad
Maj 2007

Dem borde dedikera resurserna till ett riktigt rymduniversum istället, som faktiskt är bra, typ StarGate SG1.

[e2160 1,8Ghz@3,33Ghz] ~ [Radeon HD5850@900/1200] ~ [4gb KingMax@1,11Ghz] ~ [LG W2363D] ~ [Denon AH-D1100] ~ [Naos 5000]
Överklocka: AMD Radeon HD3650
D A T O R B Y G G A R S K O L A N
Citera för svar

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Oskarshamn
Registrerad
Maj 2013

Detta är mest sannolikt ett lir jag lär skaffa, tycker det ser lovande ut.

| AMD Ryzen 7 3800X | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Palit GTX 1080ti | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Nov 2010
Skrivet av r3mpuh:

Dem borde dedikera resurserna till ett riktigt rymduniversum istället, som faktiskt är bra, typ StarGate SG1.

Wow, jag visste inte att Goa'ulds finns på riktigt

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Mariannelund
Registrerad
Nov 2013

@Michael1: det är för att ljus sablen bränner såret så de inte kommer blod kanske☺️

Blir nog köp

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
TX-225 GAVw
Registrerad
Dec 2017

Kan bli kul 🙃

🖥 COOLER MASTER MASTERBOX NR400. COOLER MASTER MASTERWATT 750W. AMD R7 2700 MAX. msi B450M BAZOOKA V2. 32gB HyperX Predator RGB 3000MHz. msi RX 5700 MECH OC. 1TB Kingston A2000.
AOC G2460FQ. Logitech G903. Logitech G240. Logitech G410. Logitech G933. Luxorparts Headphone Stand. LG BP50NB40.

Trädvy Permalänk
Redaktör 🍞
Kenneth Lindqvist
Plats
Stockholm
Registrerad
Jul 2011
Skrivet av matnojje:

Wow, jag visste inte att Goa'ulds finns på riktigt

Vem tror du byggde pyramiderna? *mind blown*

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2016
Skrivet av kaput:

Ja, det där har man ju i övrigt funderat på. Typ >9000 SW-spel släppta sedan dess, men inget KOtoR 3.

De spelen var ju så fruktansvärt awesome, och jag vet att jag absolut inte är ensam om att tycka det. Spelsvängen i övrigt skulle ju aldrig missa chansen att mjölka den kossan till max liksom, varför har man skitit i det denna gången

För att Bioware gick över till sina egna historier (Mass Effect istället för Star Wars och Dragon Age istället för D&D/Forgotten Realms), Lucasarts ville inte jobba mer med Obsidian efter KOTOR2 och att hitta någon ny studio att göra det hade varit svårt i en era när precis allt skulle göras om till shooters. Sen var nog planen att The Old Republic skulle vara en MMO-fortsättning på KOTOR 2, och då kolliderar det lite om man gör ett KOTOR 3 i samma tidslinje.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Feb 2012
Skrivet av trebrecks:

@Michael1: det är för att ljus sablen bränner såret så de inte kommer blod kanske☺️

Blir nog köp

Ja så länge det inte sågas vid release så kommer jag också köpa det men jag kommer ju sakna att kunna choppa av kroppsdelar i god Geralt of Rivia-stil.

Trädvy Permalänk
Moderator, Testpilot
f.d. Dinoman 🦖
Plats
Älmhult
Registrerad
Jan 2002
Skrivet av Ratatosk:

Verkar vara för svårt för mig, jag står över.

För svårt, hur menar du?

Asus Maximus VII Hero - Intel Core i7 4770K @ 4,6Ghz - Corsair H110i - 16GB RAM - ASUS ROG STRIX 1080 Ti @ 2000/12 000MHz - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz

Trädvy Permalänk
Hjälpsam
Plats
Karlskoga
Registrerad
Jan 2007
Skrivet av Dinoman:

För svårt, hur menar du?

Bemästra tangentbordkombos för olika angrepp, hoppa undan rulla runt med mera.
Gubben hänger inte med sådant längre, jag vill ha lite mer taktik och mindre gymnastik.

I Kotor kunde jag pausa spelet och köa upp kommandon.

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT | 64 GB Kingston ECC @2660 MT/s | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 5 3600 | AMD RX 5700 | 64 GB Corsair | https://valid.x86.fr/null1d | Seasonic FOCUS Plus 550W Gold.
HTPC | https://valid.x86.fr/ez1zxw |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Apr 2008

Red Dead Redemption 2 och Star wars i november, november blir en bra gaming månad

Asus Sabertooth S Z170, i7 7600K, Kelvin S36, Define R5, EVGA G2 750W, Corsair 16GB 3000MHZ, EVGA RTX 2070 Black, Samsung SSD 970 Evo m.2, Bruna Cherry MX <3

Trädvy Permalänk
Moderator, Testpilot
f.d. Dinoman 🦖
Plats
Älmhult
Registrerad
Jan 2002
Skrivet av Ratatosk:

Bemästra tangentbordkombos för olika angrepp, hoppa undan rulla runt med mera.
Gubben hänger inte med sådant längre, jag vill ha lite mer taktik och mindre gymnastik.

I Kotor kunde jag pausa spelet och köra upp kommandon.

Jag förstår. Troligen så kan du köra med joypad vilket kommer underlätta tror jag. Ofta sätter det sig efter ett tag det tar bara lite längre tid nuförtiden.

Men jag är med på vad du menar. Gamla Bioware när man hela tiden kunde trycka space och andas lite var härligt.

Asus Maximus VII Hero - Intel Core i7 4770K @ 4,6Ghz - Corsair H110i - 16GB RAM - ASUS ROG STRIX 1080 Ti @ 2000/12 000MHz - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz