Populära Nvidia Shield TV får ersättare – Shield TV Pro

Permalänk
Skrivet av viceman:

Haft min sen i torsdags. Inte hunnit testa så mycket men grymt snabb och trevlig.
Något som nästan får mig att vilja skicka tillbaka den är dock att AndroidTV/Shield endast stödjer SMBv1 (som är sjuuuukt osäkert). Så var tvungen att aktivera det på min server för att komma pt media i Kodi 😭

Skickades från m.sweclockers.com

Säker? 🤔 Har för mig att det blev adderat med 8.0 uppdateringen.

Visa signatur

Kattlåda med sand i | Mössa | Klösträd

Permalänk
Medlem
Skrivet av viceman:

Haft min sen i torsdags. Inte hunnit testa så mycket men grymt snabb och trevlig.
Något som nästan får mig att vilja skicka tillbaka den är dock att AndroidTV/Shield endast stödjer SMBv1 (som är sjuuuukt osäkert). Så var tvungen att aktivera det på min server för att komma pt media i Kodi 😭

Skickades från m.sweclockers.com

Jag förstår hur du menar, men har du din NAS SMB exponerad öppet mot "okända klienter" eller internet?

Visa signatur

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
SMSL SP200 THX Achromatic Audio Amplifier 888, SMSL M400, Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060, ATH-M40x, Sennheiser HD660S, DROP X KOSS ESP/95X, Koss KPH30i, DROP X HiFiMan HE4XX

Permalänk
Medlem
Skrivet av KattIMössa:

Säker? 🤔 Har för mig att det blev adderat med 8.0 uppdateringen.

Också läst, men det felsökt och det är enda ”lösningen” jag kan hitta. Funkar direkt med SMB1.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

[ P4 3.2HTI 1024 PC3200 I 2x 200gb S-ATA Barracuda IV @ RAID0, 200gb Barra IV S-ATA 80gb barra IV IDE I NEC3510A I Gainward 7.1 I 9700 Pro I Samsung 17" 757DFX]

Permalänk
Medlem
Skrivet av backspace:

Jag förstår hur du menar, men har du din NAS SMB exponerad öppet mot "okända klienter" eller internet?

Nej det är den inte, men kommer det in någon skadlig kod på någon enhet ”innanför väggarna” som nyttjar sårbarheterna i SMBv1 så ryker ju all min data på servern rätt kvickt 😔

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

[ P4 3.2HTI 1024 PC3200 I 2x 200gb S-ATA Barracuda IV @ RAID0, 200gb Barra IV S-ATA 80gb barra IV IDE I NEC3510A I Gainward 7.1 I 9700 Pro I Samsung 17" 757DFX]

Permalänk
Medlem

Jag har också samma problem och får köra med 1.0.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Gaming: MSI MAG X570 TOMAHAWK WIFI | AMD Ryzen 9 5900X | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB | Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200 MHz | Corsair RM850x V2 | Sabrent 2TB Rocket Nvme PCIe 4.0 | FD Define S | LG 27GP850 | LG 48C1

Permalänk
Medlem

Jag har hittat en annan lösning. Installera appen X-plore File Manager på Shield:en och aktivera "Wifi file sharing", skriv in länken som dyker upp i en webbläsare och sen är det bara att flytta filer till valfri mapp.