SweClockers har bra koll på telefonerna Google Nexus och Pixel

Permalänk
Proffsmoddare

10/10

Visa signatur

"Computer games don't affect kids, I mean if PacMan affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching pills and listening to repetitive music." - Kristian Wilson, Nintendo 1989

Permalänk
Medlem
Skrivet av huttala:

Är fråga 2 någon sorts kuggfråga?
Fick fel på den fast jag vet att Nexus S hade OLED och släpptes före Galaxy Nexus.
Så 9/10. :((

"Den första Nexus-telefonen att uteslutande utrustas med en AMOLED-skärm utvecklades inte helt oväntat ihop med den koreanska jätten Samsung. Men vad hette modellen?"

Som uteslutande utrustas med Amoled.

Jag fick fel på den jag också. :/

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Seagate FireCuda 520 2TB * 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av huttala:

Är fråga 2 någon sorts kuggfråga?
Fick fel på den fast jag vet att Nexus S hade OLED och släpptes före Galaxy Nexus.
Så 9/10. :((

Reagerade också på den, men efter lite grävande på Wikipedia så släpptes tydligen Nexus S i två versioner där den antingen hade LCD eller OLED, medan Galaxy Nexus var endast OLED. Och frågan var ju "Den första Nexus-telefonen att uteslutande utrustas med en AMOLED-skärm". Så det är lite av en kuggfråga

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av Lodisen:

"Den första Nexus-telefonen att uteslutande utrustas med en AMOLED-skärm utvecklades inte helt oväntat ihop med den koreanska jätten Samsung. Men vad hette modellen?"

Som uteslutande utrustas med Amoled.

Jag fick fel på den jag också. :/

Skrivet av Gender Bender:

Reagerade också på den, men efter lite grävande på Wikipedia så släpptes tydligen Nexus S i två versioner där den antingen hade LCD eller OLED, medan Galaxy Nexus var endast OLED. Och frågan var ju "Den första Nexus-telefonen att uteslutande utrustas med en AMOLED-skärm". Så det är lite av en kuggfråga

Konstaterade det jag med.
Tycker det är skandal att Sweclockers får hålla på såhär och lura sina medlemmar från sin första fullpott, SKANDAL!!
Skämt å sido.. Attans också..

Permalänk

10/10
Var ju inte så svårt

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Förra quizet, om datorlådor, hade jag alla rätt.
Den här gången lyckades jag trots ett genuint ointresse i ämnet att få hela två rätt, över förväntan!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Taskman:

Du rättade inte direkt mitt inlägg eftersom det är en "quote" från quizet
Jag följer båda eftersom teknik intresserar mig och Pixel 4 är ett nerköp och väljer man mellan de två lägren så absolut en iPhone nu.
Själv använder jag dem inte men följer deras utveckling, så använder en OnePlus istället.

haha okej

Visa signatur

Dator 1: | i9 9900k | MSI RTX 4080 Ventus 3x OC | ASUS ROG STRIX Z390-F Gaming | Corsair LPX DDR4 32 GB 3200Mhz | FD define S | Samsung 850 EVO 1TB | Samsung 980 NVMe M.2 1TB | Noctua NH-U12S | Corsair RM750x 750W | Windows 10
Skärm 1: ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q 1440p @ 165Hz/IPS/G-Sync
Skärm 2: ASUS 27" TUF VG27AQ1A 1440p @ 170Hz/IPS/G-Sync/HDR