Vill du vara del av diskussionerna i forumet, ställa frågor eller hjälpa andra? Registrera dig här!

Forumdelen sponsras av

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2012

Aktivering av program

Hej vänner.

Jag har ett problem med aktivering av ett antivirus program jag fått av en vän i Kina.
Tidigare har jag kunnat aktivera programmet genom att välja visningsspråk som svenska och vid frågan om aktivering var jag tvungen att välja Kina och ange för- och efternamn, och sedan en email adress.
Valde jag Sverige gick det inte att aktivera då licensen verkar vara bunden till just Kina. Nu har jag fått en ny licens men det går inte att aktivera då den måste aktiveras från en kinesisk IP-adress fick jag veta. Vännen har aktiverat licensen och den funkar utan problem då han som sagt är i Kina.
Jag provade då att aktivera genom att använda VPN och peka mot Hong Kong men det går inte hur jag än försöker.

Gör jag fel? Måste jag ändra i host-filen så en kinesk IP-adress finns? Så trött.
Önskar svar från kunniga som har rätt svar och vet rätt metod.

Tack på förhand.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Nov 2005

När det nu finns fullt acceptabla gratisvarianter undrar jag lite stilla varför du lägger energi på att lösa problem med vad som låter som en måttligt suspekt mjukvarulösning?

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 16GB Ballistix Sport LT 3000/15 @3733/16 | Asus GTX 1060 | Dell U2412M

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2012
Skrivet av twit:

När det nu finns fullt acceptabla gratisvarianter undrar jag lite stilla varför du lägger energi på att lösa problem med vad som låter som en måttligt suspekt mjukvarulösning?

Just av denna aledning skrev jag
"Önskar svar från kunniga som har rätt svar och vet rätt metod"
Om du känner att något är skumt så visst men låt bli att svara för jag håller inte på med piratkopiering då licensen är köpt med pengar och är 100% laglig.

Skickades från m.sweclockers.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrtälje
Registrerad
Sep 2011

Släpp det. Köp en legit version från en riktig återförsäljare eller kör på nåt gratis. Det är inte värt att hålla på med vpn till Kina för att få det att fungera...

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2012

Kan en admin här inne få folk att sluta skriva en massa nonsens? Håll er till ämnet och har ni ett svar så skriv annars håll era åsikter för er själva. Så svårt är det väl inte?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2012

Kan du ge oss namnet på programmet?

Trädvy Permalänk
Forumledare
Plats
Här
Registrerad
Jul 2009
Skrivet av J00P:

Kan en admin här inne få folk att sluta skriva en massa nonsens? Håll er till ämnet och har ni ett svar så skriv annars håll era åsikter för er själva. Så svårt är det väl inte?

Jag tror det är svårt att få hjälp utan att berätta för oss vilken mjukvara det gäller.
Därför kan det vara bra att följa rådet nedan.

Skrivet av BIRDIE13:

Kan du ge oss namnet på programmet?

För övrigt känns frågorna berättigade med tanke på den mängden information som du delat med medlemmarna.
Hoppas ditt problem löser sig

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2005

Kanske inte räcker med Hong Kong? Möjligtvis att det krävs ett ip ifrån fastlandskina? Provat andra ip adresser?

Intel Core i7-8700K | ASUS STRIX Z370-F | Corsair Vengeance LED 16GB | ASUS STRIX 1080 Ti OC |
Noctua NH-U12A | Corsair Q400 | Corsair AX1200W | Corsair Strafe RGB | Corsair M65 RGB ELITE