Permalänk

Bygga htpc från gamla laptop.

Hej.

jag har asus rog g75vw och tänkte sätta den i fractal desing 202 chassi.

går det?.

Permalänk
Medlem

I princip allt går, men det kommer innebära att du får bygga lösningar som inte är anpassade för det chassit du pratar om.

En laptop är inte designad att kastas in i ett chassi, så är inte precip plug-n-play

Permalänk
Moderator
Brons i quiz

Inte utan att modda chassit.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk

@gonace: Vilken chassi kan du rekomendera till mig ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skyfire202:

@GonAce: Vilken chassi kan du rekomendera till mig ?

Finns inget (vad jag vet) som innebär att du bara kan flytta över hårdvaran, du kommer behöva angripa chassit med verktyg för att få saker att "passa".

Permalänk
Moderator
Brons i quiz
Skrivet av gonace:

Finns inget som innebär att du bara kan flytta över hårdvaran, du kommer behöva angripa chassit med verktyg för att få saker att "passa".

Eller tillverka ett eget.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vzano:

Eller tillverka ett eget.

Absolut, har man viljan kan man alltid göra något redigt fint på egen hand

Permalänk
Medlem

1. Ställ laptopen i tv-bänken.
2. Klar!

Visa signatur

[Asus P5Q-E] [Q6600 G0 @ 3,6 ghz] [Scythe Yasya] [Gigabyte Gtx 460 1gb] [4x2 Gb Kingston HyperX PC8500] [OCZ ModXstream Pro 700 W ] [Crucial M4 128 gb ]
HTPC - AMD Athlon X2 5050e - M4N78-VM - Kingston HyperX 2 GB - Seagate 7200.12 1 TB - Seagate Green SATA III 2TB

Permalänk
Rekordmedlem

Eller om du vill gömma datorn så skaffa tex en normalstor cd eller dvd på en secondhand och använd lådan från den så smälter datorn in designmässigt i hembiosystemet.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.