Förslag: sänk uppdateringstakten på "Senaste nytt"-tickern under loggan i forumet.

Permalänk
Medlem

Förslag: sänk uppdateringstakten på "Senaste nytt"-tickern under loggan i forumet.

Förslag: sänk uppdateringstakten på "Senaste nytt"-tickern under loggan i forumet. Just nu verkar de ligga där i 2-3 sekunder, så när man precis hunnit läsa och börjat flytta musen för att klicka, då har texten (och länken) hunnit växla till nåt annat. 7-8 sekunder vore bättre, anser jag. Då hinner man både läsa och sen klicka, utan att behöva vänta genom hela cykeln tills den upprepar sig.

Jag vet att länkarna finns i botten, men oftast ser man ju tickern och fångas av nåt då, medan man gör nåt "högt upp" på sidan.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av cyklonen:

Förslag: sänk uppdateringstakten på "Senaste nytt"-tickern under loggan i forumet. Just nu verkar de ligga där i 2-3 sekunder, så när man precis hunnit läsa och börjat flytta musen för att klicka, då har texten (och länken) hunnit växla till nåt annat. 7-8 sekunder vore bättre, anser jag. Då hinner man både läsa och sen klicka, utan att behöva vänta genom hela cykeln tills den upprepar sig.

Jag vet att länkarna finns i botten, men oftast ser man ju tickern och fångas av nåt då, medan man gör nåt "högt upp" på sidan.

Hej,

Tack för din feedback. Tänkte nämna att texten slutar rulla om man hovrar med muspekaren över den, men det verkar du redan greppat men ändå inte hinner stoppa den, och nu när jag kollar på den kan jag hålla med om att den (ibland) snurrar lite för fort.
Jag skriver upp detta och ser om vi inte kan se över den.

Mvh // Anton

Visa signatur

Dator, MOBO: Asus X99-A, CPU: Intel I7 6800k (3.4GHz), GPU: Geforce PNY 2070 Super, RAM: 4x8GB Corsair Vengeance LPX 2400MHz, OS-HDD: Intel 750 PCIe 400GB, PSU: EVGA SuperNOVA G2 850W