Kenneth "sågar" lampa

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨

Kenneth "sågar" lampa

För er som har missat det så börjar studion komma på plats igen efter kontorsflytten, och då behövs det givetvis mysigt ljus i hyllorna. Ibland köper man dock in saker innan man ser om de passar ihop, vilket var fallet med våra Philips Hue E14 och den praktfulla IKEA-lampan Tokabo, där ljuskällan rent fysiskt inte få plats inuti glaskupolen.

Detta är dock inget som hindrar @Kenneth att lösa problemet med lite hederligt "sågande". Nämnvärt är att han efter videon gick in i verkstaden och gick loss med en Dremel för att faktiskt frigöra plasthöljet på lampan.

Permalänk
Keeper of Traditions

Har själv funderat på att göra ett ingrepp liknande detta på ett par av mina Hue-lampor.
Hur blev resultatet? Är det helt "säkert" att ta bort plastkåpan?

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Inb4 eldsvåda och nytt kontor igen.

Visa signatur

i7 4790k | Asus Z97M-Plus | 16gb ram | Asus Strix 970 | Phanteks PH-TC12DX | Samsung 850 Evo 250gb | Corsair Force GS 120gb | Fractal Design Integra M 650w | Fractal Design Define Mini C

Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av Dunder:

Har själv funderat på att göra ett ingrepp liknande detta på ett par av mina Hue-lampor.
Hur blev resultatet? Är det helt "säkert" att ta bort plastkåpan?

Det blev inte snyggt och rekommenderar egentligen att göra det, men det fungerade.
Sågade som sagt av toppen istället för botten av plastkåpan

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Relik 📜

Är det nu jag ska säga att han körde dremeln och liksom höll lampan i handen samtidigt? @loevet

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av emilakered:

Är det nu jag ska säga att han körde dremeln och liksom höll lampan i handen samtidigt? @loevet

Vadå? Lampan funkar ju och jag har alla nio fingrar kvar!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Hedersmedlem

Dagens produktsågning 😂

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled