Google Photo+Drive, hur fungerar det att ta bort filer?

Permalänk
Medlem

Google Photo+Drive, hur fungerar det att ta bort filer?

River mina hår på detta google drive och photos alltså.

Rensade bland mina Google Photos, tog bort dom (flytta till papperskorg, sen tömde papperskorgen).
Istället för att ta bort dom direkt så tar allt jag tagit bort nu upp data på Google Drive (har typ 10mb filer där egentligen).

Men kollar man Trash på google drive finns där absolut inget.

Blir så sjukt confused vart filerna tar vägen som jag försöker slänga.
Och varför Storage visar helt olika. 16.2/17gb på google drive, sen kollar jag på annat ställe så står det 11,02/17gb.

Dessa ska väl inte ha med varandra och göra så mycket nu så vitt jag vet.
Tar jag bort en fil ifrån Google photos så ska den väl tas bort, och inte på något magiskt sätt lägga sig dold någonstans på google drive?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Tar jag bort en fil ifrån Google photos så ska den väl tas bort, och inte på något magiskt sätt lägga sig dold någonstans på google drive?

Det är lite beroende på hur du har det inställt, det går nämnligen att välja att filer ska behållas i molnet även om man tar bort dem lokalt från datorn.

Back up & sync files with Google Drive

Scrolla ner till Choose how Backup and Sync deletes files så förklaras detta.

Om det var i molnet (alltså direkt på Google Drive/Photos) du tog bort, så kan det ta några dagar innan detta reflekteras på använt/ledigt utrymme.

Visa signatur

Det är bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Belzader:

Det är lite beroende på hur du har det inställt, det går nämnligen att välja att filer ska behållas i molnet även om man tar bort dem lokalt från datorn.

Back up & sync files with Google Drive

Scrolla ner till Choose how Backup and Sync deletes files så förklaras detta.

Om det var i molnet (alltså direkt på Google Drive/Photos) du tog bort, så kan det ta några dagar innan detta reflekteras på använt/ledigt utrymme.

Det är bara på molnet, inget på datorn.

Hm så det kan ta så lång tid alltså. Det är ju rätt dåligt, då jag inte kan använda utrymmet under denna tiden. (Fick upp fullt utrymme när jag skulle dra upp en större fil).

Kanske leta annan moln lösning än Gdrive om det är så dåligt