Permalänk
Medlem

Ps4 slim

Hej,

Jag har försökt och leta upp vad det är för kabel man behöver för att ljudet ska kunna kopplas till en förstärkaren. Ut eller ingången är ju speciell på ps4an. Jag trodde det skulle räcka med att koppla en optisk kabel från tvn till förstärkaren.

Permalänk
Medlem

Problem löst! Efter mycket tänkande kom jag på att jag hade ett externt USB ljudkort. kopplade in det på framsidan och sen röd/vit till framsidan på förstärkaren.

https://www.ebay.com/itm/OEM-Part-Genuine-Logitech-G430-and-G...

Permalänk
Medlem

HDMI då? Är ju det bästa!
Så Hdmi från ps4 till recivern och sedan hdmi från den till tv. Det bästa om resivern fixar det.
Alternativ. Hdmi till tv och sedan hdmi arc (bäst) / toslink (sämre) till recivern.
Kräver dock lite pill i instälningarna på alla enheterna, oberoende hur du väljer att göra.

Sist jag kollade på min så hadde den inga "konstiga" kontakter?
Rca röd vit får du ju bara sterio från, vilket är tråkigt när minst 5.1 fins att tillgå.

Så vad var det som inte fungerade först? Kan kanske hjälpa dig till en bättre öppsätning

Edit. Kom på att Tror du menar den som är för kameran till VR heedsetet som konstig

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mega-Dark:

HDMI då? Är ju det bästa!
Så Hdmi från ps4 till recivern och sedan hdmi från den till tv. Det bästa om resivern fixar det.
Alternativ. Hdmi till tv och sedan hdmi arc (bäst) / toslink (sämre) till recivern.
Kräver dock lite pill i instälningarna på alla enheterna, oberoende hur du väljer att göra.

Sist jag kollade på min så hadde den inga "konstiga" kontakter?
Rca röd vit får du ju bara sterio från, vilket är tråkigt när minst 5.1 fins att tillgå.

Så vad var det som inte fungerade först? Kan kanske hjälpa dig till en bättre öppsätning

Edit. Kom på att Tror du menar den som är för kameran till VR heedsetet som konstig

Skickades från m.sweclockers.com

Tyvärr har inte min förstärkare Hdmi ingång. Utan den har "bara" optiska ingångar. Provade först som sagt med Hdmi från ps4 till tvn och sen optisk från tvn till förstärkaren. Men det fick jag inte att fungera.

Ja den den kontakten som finns på ps4ans baksida är för deras kamera. Dåligt att inte Playstations support kunde säga det.