Hjälp mig tänka rätt 65-82" TV inför Black friday

Permalänk
Medlem

Bra tråd och vettig input från många medlemmar, tack för detta! För mig känns Sony KD-65XF9005 som det mest rimliga alternativet.
Det är lite surt att man tappar svärtan hos en OLED men då jag sitter i ett ljust vardagsrum (två stora fönster till höger om TVn, vita väggar osv) så är nog LCD är bättre val. Det känns inte heller lockande att köpa en TV för 20k+ och behöva oroa sig för inbränningar, vi kollar på en hel del fotboll och då finns det ju statiska element på skärmen under en längre tid.

I mitt fall behöver jag också faktorera in ljudanläggning i slutnotan, en soundbar går ju säker på 5k, då blir det bra dyrt med en OLED men mer överkomligt med en XF9005.

Jag ser egentligen ingen anledning till att inte beställa en XF9005 från Hifi-Klubben då de har prisgaranti för Black Friday, gör ni? TVn verkar ju dock otroligt prispressad som det är så det kanske är mindre troligt att den prispressas ytterligare under BF?

Det finns ju tre drawbacks med TV:n det vissa redan har nämnts i tråden:

1. Ingen HDMI 2.1, hur påverkar detta en vanlig användare? Det är bara när man ska visa extremt högkvalitativt material som detta spelar in?

2. Ingen eARC, vad innebär detta?

3. Sämre bild vid sned betraktningsvinkel. Det kan eventuellt bli ett problem för mig då jag inte har TV:n centrerad sett till soffan pga. uhurvardagsrummet är utformat. Ni som har TV:n hemma, hur illa är det med betraktningsvinklarna? Jag har gjort en extremt profesionell och skalenlig bild (not) för att visa min uppsättning, jag kan ta mått sen när jag kommer hem. Kommer bilden bli kass för den som sitter längst till vänster?

https://www.dropbox.com/s/m3h2agwws3dn82t/tvh%C3%B6rna.JPG?dl...

Tack på förhand dudes!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Matheeeew:

3. Sämre bild vid sned betraktningsvinkel. Det kan eventuellt bli ett problem för mig då jag inte har TV:n centrerad sett till soffan pga. uhurvardagsrummet är utformat. Ni som har TV:n hemma, hur illa är det med betraktningsvinklarna? Jag har gjort en extremt profesionell och skalenlig bild (not) för att visa min uppsättning, jag kan ta mått sen när jag kommer hem. Kommer bilden bli kass för den som sitter längst till vänster?

https://www.dropbox.com/s/m3h2agwws3dn82t/tvh%C3%B6rna.JPG?dl...

Tack på förhand dudes!

Utan att veta hur stor soffa du har, så har jag ungefär samma vinkel (fast min tv är lite mer mot mitten av soffan) och har väl 3,5m till tvn från en 3-sits och hade inga problem med bilden när jag att längst till vänster igår.

Sen som sagt, har du en 4 eller 5 sits, så förändras ju avståndet snabbt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Bildexpert 📺
Skrivet av Matheeeew:

1. Ingen HDMI 2.1, hur påverkar detta en vanlig användare? Det är bara när man ska visa extremt högkvalitativt material som detta spelar in?

2. Ingen eARC, vad innebär detta?

HDMI 2.1 är en specifikation, inte en egenskap hos en produkt. Specifikationen har ett antal funktioner (flera hundra) och en produkt har ett urval av dessa funktioner. De HDMI 2.1-funktioner som diskuteras nu på 2019-modeller är främst följande:

ALLM, Automatic Low Latency Mode: dvs automatiskt spelläge finns på de flesta modeller, även en del budgetmodeller eftersom det bara är enkel flaggning som inte kräver någon förändrad hårdvara

eARC Enhanced Audio Return Channel gör att högupplösta format (Dolby True HD, Dts-MA) kan fungera över ARC istället för DD+ som "högst". Kräver ny hårdvara och därför endast på ett fåtal modeller 2019, oftast i toppklassen.

HDMI VRR, Variabel Refresh Rate, adaptiv synk via HDMI. Kräver ny hårdvara och därför en funktion som endast finns på ett fåtal modeller, främst LG:s och Samsungs toppmodeller.

48 Gbps FRL, förmågan att köra upp till 48 Gbps bandbredd (4K/120 4:4:4 etc.) över HDMI. Finns på väldigt få modeller och funktionen ännu ej testad då källor inte finns. LG:s OLED och Samsungs Q9/2019-modeller. Ej testat hur väl det fungerar och därför oklart hur dagens modeller svara mot framtida källor.

Permalänk
Medlem

Xf9005 är ju en va-panel och med den kommer bilden bli sämre ju mer sned vinkel man har.

Har testat lite hemma och stå framför sen röra mig längre och längre i sidled, och visst märker jag en liten försämring av färgerna men då är jag förbi där soffan slutar. Jag brukar sitta i den vänstra delen av vår 3sitssoffa och märker ingen skillnad mot när jag sitter takt framför.
Förutom på att man ser hur FALD:en jobbar lite mer (blooming), främst när det är eftertexter på en helsvart bakgrund. Men vid vanlig användning märker jag det inte.

Det är min uppfattning om vår xf9005 65" och betraktningsvinklar. Är väldigt nöjda.

Visa signatur

Ducati Streetfighter 848, -2013
Yamaha FZR 1000, -1987

Permalänk
Medlem
Skrivet av Matheeeew:

Bra tråd och vettig input från många medlemmar, tack för detta! För mig känns Sony KD-65XF9005 som det mest rimliga alternativet.
Det är lite surt att man tappar svärtan hos en OLED men då jag sitter i ett ljust vardagsrum (två stora fönster till höger om TVn, vita väggar osv) så är nog LCD är bättre val. Det känns inte heller lockande att köpa en TV för 20k+ och behöva oroa sig för inbränningar, vi kollar på en hel del fotboll och då finns det ju statiska element på skärmen under en längre tid.

I mitt fall behöver jag också faktorera in ljudanläggning i slutnotan, en soundbar går ju säker på 5k, då blir det bra dyrt med en OLED men mer överkomligt med en XF9005.

Jag ser egentligen ingen anledning till att inte beställa en XF9005 från Hifi-Klubben då de har prisgaranti för Black Friday, gör ni? TVn verkar ju dock otroligt prispressad som det är så det kanske är mindre troligt att den prispressas ytterligare under BF?

Det finns ju tre drawbacks med TV:n det vissa redan har nämnts i tråden:

1. Ingen HDMI 2.1, hur påverkar detta en vanlig användare? Det är bara när man ska visa extremt högkvalitativt material som detta spelar in?

2. Ingen eARC, vad innebär detta?

3. Sämre bild vid sned betraktningsvinkel. Det kan eventuellt bli ett problem för mig då jag inte har TV:n centrerad sett till soffan pga. uhurvardagsrummet är utformat. Ni som har TV:n hemma, hur illa är det med betraktningsvinklarna? Jag har gjort en extremt profesionell och skalenlig bild (not) för att visa min uppsättning, jag kan ta mått sen när jag kommer hem. Kommer bilden bli kass för den som sitter längst till vänster?

https://www.dropbox.com/s/m3h2agwws3dn82t/tvh%C3%B6rna.JPG?dl...

Tack på förhand dudes!

Är också mycket sugen men tänk på att Hifi klubben bara prismatchar mot sig själv och inte t ex Media Märkt. Men som du säger, tveksamt att den går ner mycket mer, max en tusenlapp skulle jag tro om ens det.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baxtex:

Är också mycket sugen men tänk på att Hifi klubben bara prismatchar mot sig själv och inte t ex Media Märkt. Men som du säger, tveksamt att den går ner mycket mer, max en tusenlapp skulle jag tro om ens det.

Skickades från m.sweclockers.com

De prismatchar mot MM, Elgiganten och Netonnet.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baxtex:

Är också mycket sugen men tänk på att Hifi klubben bara prismatchar mot sig själv och inte t ex Media Märkt. Men som du säger, tveksamt att den går ner mycket mer, max en tusenlapp skulle jag tro om ens det.

Skickades från m.sweclockers.com

Tvn är slutsåld hos Mediamarkt och finns bara hos Computersalg och en annan butik jag aldrig hört talas om enligt Prisjakt.

Mao är det bara om dom själva sänker den, som det kan bli aktuellt med prisgarantin/prismatch. Sen är frågan hur många dom har kvar på lager.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Json_81:

De prismatchar mot MM, Elgiganten och Netonnet.

Oavsett vad du köper hos oss nu, har du möjligheten att få vårt bästa Black Friday pris. Sänker HiFi Klubben priset på Black Friday vänder du dig till den butik där du handlade, så återbetalar vi självklart prisskillnaden med samma betalningssätt som du betalade med.

Låter som att det bara är hifiklubben.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baxtex:

Oavsett vad du köper hos oss nu, har du möjligheten att få vårt bästa Black Friday pris. Sänker HiFi Klubben priset på Black Friday vänder du dig till den butik där du handlade, så återbetalar vi självklart prisskillnaden med samma betalningssätt som du betalade med.

Låter som att det bara är hifiklubben.

Skickades från m.sweclockers.com

PRISMATCHNING
På alla våra TV-modeller matchar vi de rikstäckande priserna hos Elgiganten, MediaMarkt och NetOnNet. Hittar du samma TV till ett lägre pris hos någon av de här konkurrenterna behöver du bara kontakta oss i butiken eller online så matchar vi priset!

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Quizmästare Gävle 2022

Köpte en Sony KDL-75W855CBAEP för några år sedan (2015) som i sammanhanget är en riktig sket tv...

Måste säga att hoppet från 65” plasma (LG) till Sonyn 75” LCD var ett lyft som heter duga. Tog en stund att vänja sig vid skillnaden i färger men känns idag helt rätt. Clouding, javisst, ibland synligt men inget jag stör mig på. Kanske på en grön fotbollsplan men knappt då..
Skillnaden i storlek är påtaglig så överväg det!

Har ett ljust vardagsrum, tre stora fönster och vita väggar. LCDn kommer helt klart till sin rätt där

Plasman hänger numer i sovrummet

När oled i samma storlek finns för vanliga skattade pengar att köpa så blir det säkert en sådan...
Gissar ett par år...

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Json_81:

PRISMATCHNING
På alla våra TV-modeller matchar vi de rikstäckande priserna hos Elgiganten, MediaMarkt och NetOnNet. Hittar du samma TV till ett lägre pris hos någon av de här konkurrenterna behöver du bara kontakta oss i butiken eller online så matchar vi priset!

Ni pratar om olika saker nu.

Hifiklubben har en kampanj nu där man får tillbaka pengarna på allt man köpt i november. Om hifiklubben sänker priset.

Prisgarantin gäller väl bara i samband med ett nytt köp och inte retroaktivt.

Oavsett så är det bara Hifi som har kvar tvn av dom butikerna.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av r_b89:

Ni pratar om olika saker nu.

Hifiklubben har en kampanj nu där man får tillbaka pengarna på allt man köpt i november. Om hifiklubben sänker priset.

Prisgarantin gäller väl bara i samband med ett nytt köp och inte retroaktivt.

Oavsett så är det bara Hifi som har kvar tvn av dom butikerna.

Skickades från m.sweclockers.com

De bör gälla i kombination. Sänker de andra priset på tv ska hifiklubben också sänka. Och då har du BF-garantin.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Json_81:

De bör gälla i kombination. Sänker de andra priset på tv ska hifiklubben också sänka. Och då har du BF-garantin.

Ända chansen att få TV:n billigare är om Hifiklubben sitter på ett rejält parti och tycker att dom behöver bli av med dom. Prisgaranti mot någon annan aktör är väldigt osannolikt då den utgått och är slutsåld hos samtliga förutom Computersalg och någon lokal butik, utöver Hifiklubben och där gäller inte deras prisgaranti/prismatchning. Alternativt om Mediamarkt lyckas trolla fram ett parti och tycker dom ska ta 1000kr mindre, men då är man också safe.

Så vill man ha XF9005, så finns det ingen anledning att vänta. Ända nackdelen är väl om dom andra modellerna som är 5-7k dyrare som diskuterats sänks rejält och gör XF9005 till sämre köp/mindre prisvärd. Leveranstiden från Hifi är dock 2-5 dagar (skickas från Danmark) så man kan i vilket fall som nyttja ångerrätten då leverans inte sker denna veckan om så skulle vara fallet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av r_b89:

Ända chansen att få TV:n billigare är om Hifiklubben sitter på ett rejält parti och tycker att dom behöver bli av med dom. Prisgaranti mot någon annan aktör är väldigt osannolikt då den utgått och är slutsåld hos samtliga förutom Computersalg och någon lokal butik, utöver Hifiklubben och där gäller inte deras prisgaranti/prismatchning. Alternativt om Mediamarkt lyckas trolla fram ett parti och tycker dom ska ta 1000kr mindre, men då är man också safe.

Så vill man ha XF9005, så finns det ingen anledning att vänta. Ända nackdelen är väl om dom andra modellerna som är 5-7k dyrare som diskuterats sänks rejält och gör XF9005 till sämre köp/mindre prisvärd. Leveranstiden från Hifi är dock 2-5 dagar (skickas från Danmark) så man kan i vilket fall som nyttja ångerrätten då leverans inte sker denna veckan om så skulle vara fallet.

Här ligger nog den största risken. Men ärligt talat, de senaste årens bf har ju varit ganska dåliga imo så jag tror inte det händer. XG ramlar nog ner på 16 eller möjligtvis 15k.

Angående retur, får man packa upp tvn och testa den och sedan skicka tillbaka om man inte är nöjd? Står ju att man får det med ljudprylar men för tv gäller bara fullretur. Dock får man stå för frakten och jag antar den kan bli hög för en fet tv. Det verkar inte gå att returnera till butik om man köper via webben.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baxtex:

Angående retur, får man packa upp tvn och testa den och sedan skicka tillbaka om man inte är nöjd? Står ju att man får det med ljudprylar men för tv gäller bara fullretur. Dock får man stå för frakten och jag antar den kan bli hög för en fet tv. Det verkar inte gå att returnera till butik om man köper via webben.

Skickades från m.sweclockers.com

Enligt distanshandelslagen som gäller i hela Europa, så får du göra samma kontroll hemma som du kan göra i butik. Dvs du har rätt och öppna, koppla in och prova. Dock så kan dom göra avdrag om du provar mer än nödvändigt, text tar bort skyddsplast osv som inte behövs för att prova produkten. Dock så måste det också framgå i villkoren att dom gör avdrag för sådant. Det är 14 dagars ånger som är minimum, avtalas inget så är det ett år och det är från dagen man får varan i fysisk besittning.

Sen står det följande på Hifiklubbens hemsida:
Om du ångrar ditt köp lämnar du tillbaka varan i valfri HiFi Klubben-butik, eller skickar den i retur till webbutiken via post. Så returnerar du till vår webbutik->
https://www.hifiklubben.se/kundtjanst/60-dagars-oppet-kop/

Mao verkar fritt fram och returnera i butik oavsett var man köpt.

Permalänk
Medlem

Sundbar vs högtalare?

Jag som skapade tråden och tycker om diskussionen som förts. Tack!

En annan sak är ljud. Jag är ingen ljud-människa utan mest bild men man vill ju ha ett bra ljud ändå. Har bara lyssnat lite å tycker soundbars låter crap jämfört med två högtalare i samma prisklass.

Är det bara jag eller tänker ni lika ni som lyssnat in er? För mig känns soundbar som en innegrej å man måste upp i dyra prylar för ett bra ljud. Var på HIFI-klubben å lyssnade på ett par av deras egna aktiva högtalare för 4xxxkr å de lät ju skitbra! En soundbar i samma klass låter burkigt i jämförelse men som sagt, väldigt begränsat testande från min sida. Vad anser ni andra?

Jag är inställd på att ställa ett par högtalare vid sidan om. Kommer inte skaffa 5.1 eller 7,1 igen, orkar inte. Bor i lägenhet så troligen ingen sub igen heller.

Permalänk
Medlem

Efter att ha klurat på det ett par dagar så bestämde jag mig på jobbet att slå till och beställa en XF9005 när jag kom hem, surfar in på Hi-Fi-klubbens hemsidan, TV kostar nu 18k, suck.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kokaren:

Jag som skapade tråden och tycker om diskussionen som förts. Tack!

En annan sak är ljud. Jag är ingen ljud-människa utan mest bild men man vill ju ha ett bra ljud ändå. Har bara lyssnat lite å tycker soundbars låter crap jämfört med två högtalare i samma prisklass.

Är det bara jag eller tänker ni lika ni som lyssnat in er? För mig känns soundbar som en innegrej å man måste upp i dyra prylar för ett bra ljud. Var på HIFI-klubben å lyssnade på ett par av deras egna aktiva högtalare för 4xxxkr å de lät ju skitbra! En soundbar i samma klass låter burkigt i jämförelse men som sagt, väldigt begränsat testande från min sida. Vad anser ni andra?

Jag är inställd på att ställa ett par högtalare vid sidan om. Kommer inte skaffa 5.1 eller 7,1 igen, orkar inte. Bor i lägenhet så troligen ingen sub igen heller.

Jag köpte precis denna:

https://www.hifiklubben.se/streaming/bluesound/bluesound-puls...

ihop med subben:

https://www.hifiklubben.se/streaming/bluesound/bluesound-puls...

Körde den utan sub en stund först, det låter bra även utan den men blir såklart inte lika mycket känsla i basen.

Har läst och varit och lyssnat en hel del innan jag valde den, precis som du skriver, för 4000 får man inte mycket vettigt, den bästa av de jag hörde var JBL’s, men den lät inte bra när man vred upp volymen lite. Har du ett mindre rum tror jag den kan vara duglig dock.

Soundbar väljer man för möbleringen, inte för att det är bästa ljudet

Skrivet av Matheeeew:

Efter att ha klurat på det ett par dagar så bestämde jag mig på jobbet att slå till och beställa en XF9005 när jag kom hem, surfar in på Hi-Fi-klubbens hemsidan, TV kostar nu 18k, suck.

Galet, XG95 är alltså billigare

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Skrivet av Matheeeew:

Efter att ha klurat på det ett par dagar så bestämde jag mig på jobbet att slå till och beställa en XF9005 när jag kom hem, surfar in på Hi-Fi-klubbens hemsidan, TV kostar nu 18k, suck.

Trist! Då blir det nog att vänta två veckor till Black Friday nu. Enligt Prisjakt har Hifi 50st XF9005 kvar i webblager. De säljs inte utan någon form av rea. Definitivt inte till 18k/st när XG95 redan ligger lägre. De förbereder nog ett BF-pris för att kunna skriva " REA -30% !!"

Frågan är om även XG95 kommer ner så mycket i pris att den blir det bättre köpet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Matheeeew:

Efter att ha klurat på det ett par dagar så bestämde jag mig på jobbet att slå till och beställa en XF9005 när jag kom hem, surfar in på Hi-Fi-klubbens hemsidan, TV kostar nu 18k, suck.

Haha exakt samma här. Skulle precis köpa och nu är den dyrare än xg? Wtf. Sänks garanterat till bf nu, vill knappt köpa den nu i ren protest. Även lite vågat nu när konsumentverket är ute och varnar: https://www.sweclockers.com/nyhet/28557-konsumentverket-slar-...

Permalänk
Medlem

Vad tror ni om 65C9 eller C8, kommer man kunna köpa den under 20k på BF?

Permalänk
Medlem
Skrivet av XAicopath:

Trist! Då blir det nog att vänta två veckor till Black Friday nu. Enligt Prisjakt har Hifi 50st XF9005 kvar i webblager. De säljs inte utan någon form av rea. Definitivt inte till 18k/st när XG95 redan ligger lägre. De förbereder nog ett BF-pris för att kunna skriva " REA -30% !!"

Frågan är om även XG95 kommer ner så mycket i pris att den blir det bättre köpet.

Skrivet av Baxtex:

Haha exakt samma här. Skulle precis köpa och nu är den dyrare än xg? Wtf. Sänks garanterat till bf nu, vill knappt köpa den nu i ren protest. Även lite vågat nu när konsumentverket är ute och varnar: https://www.sweclockers.com/nyhet/28557-konsumentverket-slar-...

Finns ju fler butiker som säljer den, även om priset är högre hos dem också än förut.

https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=4703554

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Skrivet av Ch1efen:

Vad tror ni om 65C9 eller C8, kommer man kunna köpa den under 20k på BF?

65C8 gick ner till 22990 kr förra BF och 19990 kr först fram till sommaren när de flesta sålde ut det som var kvar. Nu är där endast en återförsäljare kvar (TV experten) så svårt att säga hur många de har kvar och hur snabbt det går om den sänks.

Har man ändå väntat så här länge tycker jag man borde köra på 65C9 för de uppgraderingar de gjort.

65C9 till 23k kr som förra året är nog inte omöjligt. Under 20k känns lite väl optimistiskt tyvärr.

EDIT: Förutsatt att du inte sitter vid en ny butik med orimliga öppningserbjudande i små parti

Permalänk
Medlem

Hur ser det ut med mjukvarustödet från de olika tillverkarna. Kommer apparna att fortsätta funka om fyra år? Tänker att Sony har en fördel i och med att den kör Android, och att den kanske kan få uppdateringar längre på grund av det. Stämmer det? Vad har ni för erfarenheter?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Bildexpert 📺

@Sneaky: Erfarenheten är att inom några år är de flesta smart-systemen föråldrade och appar försvinner till slut, då exempelvis strömningstjänster inte längre kan eller vill bemöda sig med att ge stöd för utdaterad hårdvara. I den mån det finns kvar stöd kan systemen ändå till slut komma att upplevas som alldeles för långsamma.

Så jämför med hur din gamla mobiltelefon från flera år tillbaka upplevs jämfört med din nya. Som ett finger i vinden och en idé om ett förhållningssätt.

Permalänk
Medlem

@sneaky
Begränsat till 1 TV, min erfarenhet här då.

Min 7 år gamla Panasonic fungerar än.
Netflix, YT m.m. via WiFi = 👍 men väljer ofta via datorn pga responsen m.m. Men även som ny TV är ju datorn rappare.

Om jag får gissa så kommer den leverera 10 år gammal om jag har kvar den då.

Edit: Tjejens billiga 2014 LG fungerar också.

Visa signatur

[UCP-1000] 2700K@4.6 | GTX1070 | m4 256GB | 360 mm
[NEO] 5800X3D -30 | 64GB E-Die @ 3200C14 | 7900 XTX | 2*XPG SX6000 Pro 1TB M.2 |420 mm x2
LG OLED B9 65" | Logitech Z906 | Beyer DT880

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sneaky:

Hur ser det ut med mjukvarustödet från de olika tillverkarna. Kommer apparna att fortsätta funka om fyra år? Tänker att Sony har en fördel i och med att den kör Android, och att den kanske kan få uppdateringar längre på grund av det. Stämmer det? Vad har ni för erfarenheter?

Skickades från m.sweclockers.com

Mina föräldrar köpte en Sony för några år sen, tror inte den får några android-uppdateringar längre men play-apparna rullar iaf.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem

Tack för svaren. Jag antar att man kan se smartfunktionerna som en kul bonus. Chrome cast och airplay 2 kommer nog ändå vara det jag kör med för det mesta.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av XAicopath:

65C8 gick ner till 22990 kr förra BF och 19990 kr först fram till sommaren när de flesta sålde ut det som var kvar. Nu är där endast en återförsäljare kvar (TV experten) så svårt att säga hur många de har kvar och hur snabbt det går om den sänks.

Har man ändå väntat så här länge tycker jag man borde köra på 65C9 för de uppgraderingar de gjort.

65C9 till 23k kr som förra året är nog inte omöjligt. Under 20k känns lite väl optimistiskt tyvärr.

EDIT: Förutsatt att du inte sitter vid en ny butik med orimliga öppningserbjudande i små parti

Du har nog alldeles rätt..

Undra om man kanske ska köra på B9.. Den lär hamna på under 20.. Stör mig rätt mycket på att Prisjakt släpper in nån skum RDE Butik från Estland. Omöjligt att bevaka ordentligt nu.

B9 verkar ha en annan bildprocessor. I övrigt samma TV. Båda verkar ha stöd för black screen insertion eller vad det nu heter för att få bort motion blur som tidigare oleds haft problem med.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Ytterligare lite följdfrågor till mitt kommande TV-köp blir också hur jag skall kunna lättast spela upp 4K material från min PC till TVn?

1. Om jag har väldigt fint material i 4K. Vad behöver jag för att kunna spela upp det? 7:e gen Intel+ läste jag och grafikkortsmässigt? Skall byta ut min 8 år 2600k och Geforce 970 antingen på BF eller i februari, den räcker väl inte?

2. Hur har ni andra kopplat datorn till TVn? Chromecast eller något annat? Funderar på en bra 7m HDMI-kabel.

3. Orkar dagens trådlösa med å sända/ta emot en "tung" 4k-video-stream?

4. Går det att koppla in en USB-sticka i TVn som PCn hittar över nätet så man slipper ta in/ur den?