Den stora tråden om Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gahu:

Uppdate.
Fick sms i slutet av förra veckan ang. ärendet och att jag skulle komma in till butiken, strax över en månad efter. Fick en kredit på inköpspriset dvs. 4490kr, på ett presentkort, eftersom produkten utgått.
Inget mer utvecklat än så, vet ej om dem slarvat bort den(eftersom den stod som "Hämtad av transportören" under större delen av ärendet), om det faktiskt var något fel på den eller om dem bara var på bra humör.
Hann under tiden redan köpa en ny skärm, behöver för jobb osv. så får se om det blir en skärm till sonen istället eller peng mot annat ny hårdvara.

Skönt att det inte blev nåt meck med reparationer då. Vad blev det för ersättningsskärm?

Permalänk
Medlem
Skrivet av pålis:

Skönt att det inte blev nåt meck med reparationer då. Vad blev det för ersättningsskärm?

Håller med. Väntade mig strul.

Blev en MSI Optix MAG342CQR, var på kampanj rätt nyligen på Webhallen för bra pris(4 790kr). Skulle säga att den har bättre bildkvalitet, HDR och snabbare inputswitch(hoppar mellan PC och Mac rätt mycket) än Xiaomin, så är nöjd.

Permalänk
Inaktiv

Hej alla:),

Jag är medveten om att denna tråd är lite äldre, men jag hoppas gör ett försök att få några svar. För att göra en lång historia kort: jag är på jakt efter skärmstativet som hör till denna skärm. Jag har märkt att många väljer att montera sin skärm med ett VESA-fäste, så tänkte att det kanske finns någon här som har det ursprungliga stativet överflödigt?

På grund av en unik situation hemma vill jag ha möjligheten att smidigt flytta skärmen mellan en vägg och ett bord. Målet är att koppla bort snabbkopplingen från ett annat stativ och fästa den direkt på VESA-fästet. På så sätt skulle jag enkelt kunna lyfta skärmen från väggen och placera den på stativet när det behövs.

Tacksam för alla svar eller tips om det finns märken med liknande fästen!

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon352569:

Hej alla:),

Jag är medveten om att denna tråd är lite äldre, men jag hoppas gör ett försök att få några svar. För att göra en lång historia kort: jag är på jakt efter skärmstativet som hör till denna skärm. Jag har märkt att många väljer att montera sin skärm med ett VESA-fäste, så tänkte att det kanske finns någon här som har det ursprungliga stativet överflödigt?

På grund av en unik situation hemma vill jag ha möjligheten att smidigt flytta skärmen mellan en vägg och ett bord. Målet är att koppla bort snabbkopplingen från ett annat stativ och fästa den direkt på VESA-fästet. På så sätt skulle jag enkelt kunna lyfta skärmen från väggen och placera den på stativet när det behövs.

Tacksam för alla svar eller tips om det finns märken med liknande fästen!

Mmm, du kan nog få mitt stativ.
Men bor inte Sverige just nu och nästa resa till Sverige blir först i slutet av Oktober och då osäkert ifall jag kan ta med stativet.

Om du orkar vänta...

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon352569:

Hej alla:),

Jag är medveten om att denna tråd är lite äldre, men jag hoppas gör ett försök att få några svar. För att göra en lång historia kort: jag är på jakt efter skärmstativet som hör till denna skärm. Jag har märkt att många väljer att montera sin skärm med ett VESA-fäste, så tänkte att det kanske finns någon här som har det ursprungliga stativet överflödigt?

På grund av en unik situation hemma vill jag ha möjligheten att smidigt flytta skärmen mellan en vägg och ett bord. Målet är att koppla bort snabbkopplingen från ett annat stativ och fästa den direkt på VESA-fästet. På så sätt skulle jag enkelt kunna lyfta skärmen från väggen och placera den på stativet när det behövs.

Tacksam för alla svar eller tips om det finns märken med liknande fästen!

Är nästan helt säker på att jag har kvar min orginal fot. Om du vill ha den så är den din, sådant fall kan vi prata mera på PM.

Visa signatur

- Dator, Mus, Tangentbord och skärm.

Permalänk
Medlem

Så vad tycker ni om denna skärmen idag?

Vad är ett rättvist pris för en begagnad?

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem

Jag är i alla fall hur nöjd som helst med min. För det jag gör passar den ypperligt. Inga spel som det blir någon märkbar störning i. Inga inbränningar, men jag kör i stort sett bara med 20% ljusstyrka.

Vad rätt pris kan vara har jag ingen uppfattning om. Finns en på tradera just nu där högsta bud är 2150 i skrivande stund.

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alphahanne:

Jag är i alla fall hur nöjd som helst med min. För det jag gör passar den ypperligt. Inga spel som det blir någon märkbar störning i. Inga inbränningar, men jag kör i stort sett bara med 20% ljusstyrka.

Vad rätt pris kan vara har jag ingen uppfattning om. Finns en på tradera just nu där högsta bud är 2150 i skrivande stund.

Låter bra. Jag är sugen på en 34" nu och ny är rent för dyrt, tyvärr.
Har du kalibrerat din? Vilka inställningar har du på den?

Ok. Tackar

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SCORPIUS:

Låter bra. Jag är sugen på en 34" nu och ny är rent för dyrt, tyvärr.
Har du kalibrerat din? Vilka inställningar har du på den?

Ok. Tackar

Kalibrerat den har jag inte. Har en annan skärm jag använder för sådant där färgåtergivningen är viktig. Kör den bara i Freesync Premium och som sagt för det mesta med 20% på ljusstyrkan, annars i princip standard.

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Medlem

Jag har en nu hemma på prov. Går från 1080p IPS så det är en stor omställning.
Börjar sakta vänja mig.
Jag är glad att 2580x1080 funkar bra i dom mest krävande spelen. 👍

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.