Den stora tråden om Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34"

Permalänk

Nu finns en skärm inne på webhallen som fyndvara om någon vågar sig på att beställa. Verkar vara ett returex, men orsaken är såklart svårt att veta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sINsen:

Så kan det vara, för min såg inte ut att någonsin varit uppackad.
Ja en hem och vända retur är ju helt klart det bästa i så fall.
Du får sitta med F5 redo, men de bör väl få inleveranser varannan vecka iallafall?

Man får mail när de får in retur. Innan mitten på februari ska det enligt deras kundtjänst inte komma in några pga leveransproblem.

Permalänk
Medlem

15st i lager - Var 16 nyss men en är miiiin!
4041kr 😎

Edit: Spännande - Skärmen finns inte längre att hitta i deras store....

Permalänk
Skrivet av Dreas89:

15st i lager - Var 16 nyss men en är miiiin!
4041kr 😎

Edit: Spännande - Skärmen finns inte längre att hitta i deras store....

16 st returer eller är det 16 nya från fabrik som visar att problemen från prosuktionen är borta.

1 butik har få i lager.
1 butik skall få in den 1/2 och det går att köpa.

Permalänk
Medlem

Hur långt brukar man få vänta på 10%-rabatten för nyhetsbrevet från MiStore? Skrev upp mig för 10min sen men fortfarande ingenting och ser redan lagersaldot ticka nedåt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sir Black:

16 st returer eller är det 16 nya från fabrik som visar att problemen från prosuktionen är borta.

1 butik har få i lager.
1 butik skall få in den 1/2 och det går att köpa.

Utifrån vad supporten sa till mig så skulle det inte finnas nya i lager förrän i februari. I deras system så kunde de först beställa i februari sa dom.

Men rent logiskt så känns 16st som ganska många ohämtade paket. Folk som beställt under julen?

Jag beställde iaf en - Håller tummarna för en hel skärm! För 4000 tror jag inte det går att hitta bättre

Permalänk
Medlem
Skrivet av pålis:

Hur långt brukar man få vänta på 10%-rabatten för nyhetsbrevet från MiStore? Skrev upp mig för 10min sen men fortfarande ingenting och ser redan lagersaldot ticka nedåt

Min kom i ”kampanj” för Gmail. Tog en sekund eller två. Kolla PM.

Permalänk
Medlem

Jag fick aldrig någon kod, men jag skrev till MI och berättade det, men de sa att dom inte kunde justera det i efterhand då jag beställde skärmen iallafall utan kod, då jag visste att dom brukade gå åt fort.
Nu när jag fick fakturan på skärmen så står det 4041:- Så de verkar ha löst rabatten iallafall, Stort plus till dom säger jag!

Visa signatur

🎮 → 5800X3D • B450 Tomahawk Max • 3080 FTW3 Ultra @Customloop
🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🖱️ → G-Pro Wireless Superlight
🎧 → Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dreas89:

Min kom i ”kampanj” för Gmail. Tog en sekund eller två. Kolla PM.

Stort tack men koden funkar inte

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dreas89:

Min kom i ”kampanj” för Gmail. Tog en sekund eller två. Kolla PM.

Skrivet av sINsen:

Jag fick aldrig någon kod, men jag skrev till MI och berättade det, men de sa att dom inte kunde justera det i efterhand då jag beställde skärmen iallafall utan kod, då jag visste att dom brukade gå åt fort.
Nu när jag fick fakturan på skärmen så står det 4041:- Så de verkar ha löst rabatten iallafall, Stort plus till dom säger jag!

Stort tack för er snabba hjälp, mailet trillade in när jag satt i kassan och avvägde om jag skulle köpa ändå och försöka lösa i efterhand För den som undrar i framtiden så är koderna personliga så funkar inte att dela med sig. Är 5st kvar på hemsidan så förhoppningsvis är mitt ex. reserverat o klart. Vågar inte lita på det förrän den är skickad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pålis:

Stort tack för er snabba hjälp, mailet trillade in när jag satt i kassan och avvägde om jag skulle köpa ändå och försöka lösa i efterhand För den som undrar i framtiden så är koderna personliga så funkar inte att dela med sig. Är 5st kvar på hemsidan så förhoppningsvis är mitt ex. reserverat o klart. Vågar inte lita på det förrän den är skickad.

Tyckte koden såg så himla generell ut att jag chansade - Det var fel. Bra upplysning!

Permalänk
Skrivet av Sir Black:

16 st returer eller är det 16 nya från fabrik som visar att problemen från prosuktionen är borta.

1 butik har få i lager.
1 butik skall få in den 1/2 och det går att köpa.

Tror inte det är returer. Dels för antalet och dels för att även webhallen fick in 10 igår som tog slut direkt.

Lyckades knipa en på Mistore idag och de har redan hunnit skicka den! Hoppas på att det är en hel och felfri skärm nu! ☺️

Permalänk
Medlem

Min bör dyka upp i morgon. Hämtad 15.00 står det efter att ordern kom 14.50 till Schenker. Bor 12 mil från utskicksplatsen

Permalänk

Kan inte tillräckligt om skärmar och deras funktioner, men läste något om overdrive funktionen på Xiaomi skärmen och man rekommenderas att använda den, någon som kör med detta igång och kan berätta hur skillnaden blir / och vilken inställning ni satte det på?

Mvh någon som kommer nog köpa denna skärm

Permalänk
Medlem
Skrivet av JamalTheBlack:

Kan inte tillräckligt om skärmar och deras funktioner, men läste något om overdrive funktionen på Xiaomi skärmen och man rekommenderas att använda den, någon som kör med detta igång och kan berätta hur skillnaden blir / och vilken inställning ni satte det på?

Mvh någon som kommer nog köpa denna skärm

Jag har den på medium, det är den som de flesta rekommenderar och det fungerar alldeles utmärkt. I de spel som klarar över 144FPS så har jag låst framerate till 143 och med medium så funkar det hur bra som helst, spelen flyter på så jämnt de bara kan. Dock inte provat något annat, gick på det direkt efter jag läst att det skulle fungera bäst.

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Skrivet av Alphahanne:

Jag har den på medium, det är den som de flesta rekommenderar och det fungerar alldeles utmärkt. I de spel som klarar över 144FPS så har jag låst framerate till 143 och med medium så funkar det hur bra som helst, spelen flyter på så jämnt de bara kan. Dock inte provat något annat, gick på det direkt efter jag läst att det skulle fungera bäst.

Tack! Precis det jag letade efter! Kollade en recensionsvideo om denna skärm och då pratade dem mycket om overdrive och att få en bra responstid för 144hz, men att svartan tog stryk ju högre overdrive inställning, och jag som okunnig förstod inte helt så blev lite vilse!

Permalänk

Hämtade precis hem min tredje Xiaomi 34 och det verkar som att den inte har några fel. Peppar peppar!

Min första hade ett dammkorn eller något bakom panelen, visade sig som ett suddigt litet streck mot alla färger.

Min andra har (inte lämnat tillbaka än, kanske blir så att jag säljer den istället för att behöva åka tillbaka till EG) har en "stuck pixel", en grön som bara syns mot svart bakgrund. Inte speciellt störande alls men o andra sidan är jag väldigt petig. Har inte ens orkat köra diverse pixel-fixare etc.

Nåja, grym skärm iaf!

Permalänk

Jag beställde en precis ifrån mistore.se med studentrabatt ifrån mecenat! Något man bör veta att man ska ställa in / göra tester för döda pixlar etc? Vet dessutom någon hur mycket frakten tillbaka till Mistore kostar? Ifall grejen med Ultrawide inte känns rätt eller om det är något fel?

Mvh!

Permalänk
Medlem
Skrivet av JamalTheBlack:

Jag beställde en precis ifrån mistore.se med studentrabatt ifrån mecenat! Något man bör veta att man ska ställa in / göra tester för döda pixlar etc? Vet dessutom någon hur mycket frakten tillbaka till Mistore kostar? Ifall grejen med Ultrawide inte känns rätt eller om det är något fel?

Mvh!

Läser du inte igenom villkoren när du handlar? Det står väl på deras hemsida.

Permalänk
Medlem

Där dök skönheten upp! Ikväll ska den på plats!

Permalänk
Medlem
Skrivet av JamalTheBlack:

Jag beställde en precis ifrån mistore.se med studentrabatt ifrån mecenat! Något man bör veta att man ska ställa in / göra tester för döda pixlar etc? Vet dessutom någon hur mycket frakten tillbaka till Mistore kostar? Ifall grejen med Ultrawide inte känns rätt eller om det är något fel?

Mvh!

För den som inte orkar läsa:

Citat:

Fraktkostnader för returen vid ånger/öppet köp står kunden själv för.

För övrigt så hade jag till slut bestämt mig för att köpa denna, det fanns 8 lager tidigare idag. Registrerade mig för nyhetsbrev, inget mail kom. Jaja, jag väntar på mailet... Ser att jag fått mailet!

0 i lager...

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av sandos:

För den som inte orkar läsa: För övrigt så hade jag till slut bestämt mig för att köpa denna, det fanns 8 lager tidigare idag. Registrerade mig för nyhetsbrev, inget mail kom. Jaja, jag väntar på mailet... Ser att jag fått mailet!

0 i lager...

På tal om att inte orka läsa, frågan var inte om man själv står för frakten utan hur mycket den kan tänkas gå på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon287298:

På tal om att inte orka läsa, frågan var inte om man själv står för frakten utan hur mycket den kan tänkas gå på.

Det beror ju på vilket alternativ du väljer? Finns väl rätt många bolag att skicka med idag så det måste man nog kolla upp själv. Om du inte har schenker där du bor blir det jobbigt med det priset.

Permalänk
Medlem

Sådär - Nu har jag haft skärmen i några timmar och på den körde jag ”Response time” - High och ”Motion response time” på högsta så började skärmen låta - Någon som varit med om det?

Vilken är det vi bryr oss om?

I övrigt så trodde jag den skulle vara lite större men å andra sidan så är den perfekt för min setup i storlek.

Inga döda pixlar och väldigt lätt att få ihop. Andas kvalite.

Edit: Free sync på och Respons time medium- Awesome!

Permalänk
Medlem

Kom fram igår, snabb frakt från MiStore

Får "endast" fram 120Hz i Windows-settings, är det samma för er andra med skärmen? Måste den överklockas på nåt sätt för 144Hz. Används mest för kontorsarbete atm så spelar inte jättestor roll men står ju 144Hz på boxen

Permalänk
Medlem
Skrivet av pålis:

https://i.imgur.com/rA0GHHL.jpg

Kom fram igår, snabb frakt från MiStore

Får "endast" fram 120Hz i Windows-settings, är det samma för er andra med skärmen? Måste den överklockas på nåt sätt för 144Hz. Används mest för kontorsarbete atm så spelar inte jättestor roll men står ju 144Hz på boxen

Nej, den ska klara 144Hz rakt av. Problemet är nog snarare att ditt grafikkort inte klarar mer. Vad har du för något?

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alphahanne:

Nej, den ska klara 144Hz rakt av. Problemet är nog snarare att ditt grafikkort inte klarar mer. Vad har du för något?

Då är det antagligen som du säger, har integrerad Vega grafik med 512MB VRAM

Permalänk

Jag måste ha maximal otur. Hittade nu en död (helsvart) pixel på min 3e skärm...

Permalänk
Medlem

Låter som det var en bra idé att köpa 2 när jag väl köpte. Verkar vara svårt att få tag på exemplar av dessa trevliga skärmar

Visa signatur

WS: Mac Studio M1 Max | 32 GB | 1TB | Mac OS
WS: Intel i5 12600K | 64 GB DDR4 @3600 Mhz | 2x1TB nvme 2x1TB SSD SATA | Windows 11 & Manjaro Linux
Bärbar: Macbook Pro 14" | M1 Pro | 16GB RAM | 512GB SSD | Mac OS
Servrar: Intel i7 10700K | 64 GB DDR4 @3600Mhz | 3 TB SSD + 22TB HDD | Unraid |
4x Raspberry pi 4b 8Gb | Dietpi |

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrgentleman2000:

Jag måste ha maximal otur. Hittade nu en död (helsvart) pixel på min 3e skärm...

Surt. Min ena är felfri men har en grön pixel som syns på svart bakgrund på min andra. Dock måste jag kolla ca 10 cm från skärmen för att överhuvudtaget kunna se den så jag lät det vara och behöll den.

Visa signatur

WS: Mac Studio M1 Max | 32 GB | 1TB | Mac OS
WS: Intel i5 12600K | 64 GB DDR4 @3600 Mhz | 2x1TB nvme 2x1TB SSD SATA | Windows 11 & Manjaro Linux
Bärbar: Macbook Pro 14" | M1 Pro | 16GB RAM | 512GB SSD | Mac OS
Servrar: Intel i7 10700K | 64 GB DDR4 @3600Mhz | 3 TB SSD + 22TB HDD | Unraid |
4x Raspberry pi 4b 8Gb | Dietpi |